Geplaatst op: 08-10-2021
Auteur: Redactie
NRIT Media

Center Parcs beleeft primeur met eerste waterglijbaan met virtuele looping

Center Parcs beleeft primeur met eerste waterglijbaan met virtuele looping

In Center Parcs De Kempervennen doen twee nieuwe, spectaculaire glijbanen hun intrede. Zo zal in het vakantiepark een nieuwe starttoren verrijzen die onderdak biedt aan een Aqua Racer bandenglijbaan én aan de Aqua Loop, een zogenoemde ‘dropside’ glijbaan. Met deze laatste waterattractie beleeft De Kempervennen een primeur in de BeNeLux. Het is namelijk voor het eerst dat een soortgelijke glijbaan hier wordt gebouwd die je het gevoel geeft een heuse looping te maken.

 

De Aqua Loop begint op een hoogte van 13 meter, in de starttoren waar je eerst plaatsneemt op een plateau, waarna de glazen buis wordt afgesloten en je zelf de glijbaan kunt activeren. Na het aftellen klapt het plateau weg, waarna je tempo maakt tijdens een vrije val van bijna elf meter. Deze snelheid zorgt ervoor dat de looping genomen kan worden. Het avontuur is in een oogwenk voorbij: je bent in nauwelijks vier seconden door de tachtig meter lange glijbaan heen gesuisd. Het is belangrijk dat de looping met de juiste snelheid wordt genomen en hierbij speelt het lichaamsgewicht een belangrijke rol. De starttoren biedt ook toegang tot de Aqua Racer bandenglijbaan. Deze bestaat uit een parcours van bijna 130 meter dat je in een razend tempo op een band aflegt.

  

Innovaties in De Kempervennen

De twee nieuwe glijbanen zijn naar verwachting in april 2022 gereed en onderdeel van een omvangrijk innovatieprogramma in Center Parcs De Kempervennen, waarin 35 miljoen euro is geïnvesteerd. In februari is een start gemaakt met het vernieuwen van alle 739 cottages. Inmiddels zijn 231 cottages klaar. Ook wordt het park voorzien van nieuwe bewegwijzering en een nieuwe entree. Door innovaties op het gebied van het digitaliseren van de ‘customer journey’ wordt geleidelijk het hele proces van het boeken, voorbereiden en beleven van de vakantie nog makkelijker door een digitale interface. Met behulp van de Center Parcs-app kunnen gasten snel en eenvoudig activiteiten en services boeken, een tafeltje reserveren en hun weg op de parkplattegrond vinden. De reserveringen komen op een digitale armband te staan, waarmee zij ook het slot van de cottage en de kluisjes in de Aqua Mundo kunnen openen. Ook speelt Center Parcs in op de vraag naar meer flexibiliteit. In 2017 is het dak van de Aqua Mundo al volledig vernieuwd.

 

Feiten en cijfers

Aqua Racer

Lengte: 128 meter en ‘run-out’ van 11 meter

Starthoogte: 13 meter

Helling: 9,2 procent

 

Aqua Loop

Lengte: 80 meter en ‘run-out’ van 10,5 meter

Starthoogte: 13 meter

Hoogteverschil (van in- tot uitstap): 11,5 meter

Trefwoorden: Waterglijbaan, virtueel

||| Blogs |||

13/01/22
Toerisme & Gastvrijheid nieuw thema in onderzoeksambities hogesholen
Op 23 november presenteerden de hogescholen hun onderzoeksambities aan demissionair minister van ond...
15/12/21
Never let a good crisis go to waste
Het is alweer ruim anderhalf jaar geleden dat het Corona virus het land, en daarmee ook de reisbranc...
13/12/21
DITCH THE PITCH
DITCH THE PITCH
13/12/21 · Marketing · Reis & vervoer · Marcel Baltus | Lees meer
Je zal ze de kost moeten geven. Mensen die in artikelen en interviews stellen ‘de leukste baan van...
25/11/21
Verduurzaming Toerisme in Nederland moet sneller
Jos Vranken en Martin Cnossen nodigen de sector uit om een duurzame versnelling in te zetten.
08/11/21
Gooi je oude schoenen niet te vroeg weg
Bij de oprichting van je bedrijf is je concept cruciaal. Wat is je product, wie behoort tot de doelgroep, welke prijs vraag je, wat is het onderscheidend vermogen, wat is de toegevoegde waarde van je bedrijf? En nog 10 vragen uit het boekje voor beginners. Als een bedrijf eenmaal draait lijkt het allemaal vanzelf te gaan toch? Niet is minder waar natuurlijk. Waar wij de echte uitdaging zien is als een bestaand bedrijf wil of moet transformeren naar een ander of aanvullend concept. De winkel verbouwen als het ware, terwijl die wel open moet blijven.

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

20/01/22
Edwin Vlek over de horeca:
Werkgevers en werknemers in de horeca trekken ineens eensgezind op. Hun oproep aan het Kabinet: versoepelen want de rek is tot op het breekpunt uit. Als de horeca nu niet versoepelt zorgt de uitstroom van personeel voor grote problemen.
20/01/22
Versnelde doorontwikkeling door Fonds Verblijfsrecreatie Zeeland
Eind 2021 kregen Ons Buiten (Oostkapelle) en Camping Olmenveld (Serooskerke) een lening via het Fond...
20/01/22
ANVR dringt bij de overheid aan op logische quarantaineregels
Na nu al twee jaar praktisch geen reizen uit te voeren naar bestemmingen buiten de EU vanwege afrade...
20/01/22
EuroParcs Group neemt campings in Zuid-Holland en Drenthe over
EuroParcs Group heeft deze maand jachthaven/camping Spijkerboor in Warmond, Zuid-Holland en camping ...
20/01/22
Vakbond vraagt Harbers om haast te maken met betere arbeidsomstandigheden Schiphol
Vakbond FNV wil dat de nieuwe minister van Infrastructuur en Waterstaat, Mark Harbers, haast maakt met het verbeteren van de arbeidsomstandigheden op Schiphol. Het gaat om loon, flexibilisering, veiligheid en gezondheid.
20/01/22
Exclusief voor leden
15% zzp'ers duikt onder sociaal minimum
De zzp'ers in de culturele, horeca en reissector hebben het zwaar. Over de hele breedte denken de zelfstandigen zonder personeel om te stoppen.
20/01/22
Wat heeft MarketingOost in 2021 qua marketing bereikt?
MarketingOost deelt haar resultaten van de marketing in 2021. Hoe hebben ze gescoord op de eigen website, in publicaties van derden en op socials?
19/01/22
Openings- en herstelplan voor culturele sector
Op woensdag 19 januari 2022 wordt het openings- en herstelplan van de Taskforce culturele en creatieve sector bekend gemaakt.