Geplaatst op: 06-10-2021
Auteur: redactie
NRIT Media

Ruim twee ton subsidie voor Routebureau Groningen

Ruim twee ton subsidie voor Routebureau Groningen

Het Routebureau Groningen krijgt van de provincie een subsidie van ruim € 200.000. De subsidie geldt voor twee jaar en is bedoeld voor de uitvoering van het werkplan 2022-2025. Het Routebureau Groningen beheert, verbetert en ontwikkelt bestaande routes en routenetwerken voor fietsers en wandelaars in de provincie Groningen.

 

Meer bezoekers 

Tijdens de coronapandemie is de belangstelling voor wandelen, fietsen en varen enorm toegenomen. Ook in Groningen. Bezoekers zijn vaak aangenaam verrast door onze natuur, historie, gevarieerde kunst en cultuur, wandel- en vaarroutes. Je vindt in Groningen ruimte en karakter.

 

Subsidie

Deze subsidie voor het Routebureau is bedoeld voor structurele taken, zoals het beheer en onderhoud van de routes, het ontwikkelen van nieuwe routes en de presentatie van de routes aan de gebruiker. Voorbeelden van bestaande routes zijn het wandelknooppuntennetwerk en toeristische themaroutes, zoals de Ploegroutes en de themaroutes Westerkwartier.

 

Investeren in vrijetijdseconomie

Gedeputeerde Mirjam Wulfse: "Het Routebureau is het coördinatiepunt voor route gebonden recreatie in Groningen en geeft bekendheid aan onze wandel-, fiets- en vaarroutes. In Groningen vind je veel mogelijkheden om te ontspannen, iets te ontdekken of om er even tussenuit te zijn. Met deze subsidie investeren we in de vrijetijdseconomie. Zo wordt Groningen nog aantrekkelijker voor recreatie en toerisme. Dat is niet alleen nu belangrijk maar ook voor de toekomst."

Link: https://routesingroningen.nl
Trefwoorden: Subsidie, investeren

||| Blogs |||

06/05/20
Waarom we vooral in onze vrije tijd moeite hebben met de lockdown
We leven inmiddels meer dan 7 weken in een inteligente lockdown. Een ingrijpende maatregel om het Co...
30/03/20
VrijetijdsTrends 2020 en de invloed van Corona: Thuisentertainment, lokalisering, on- en offline, herstel of crisis
Het Coronavirus heeft een grote impact op ons vrijetijdsgedrag. In een paar weken tijd zijn ons gedrag en de VrijetijdTrends 180 graden gedraaid. De vraag is: wat gebeurt er als deze crisis weer op zijn retour is?
26/03/20
De wederopbouw van de vrijetijdssector
Wat gaat de coronacrisis onze sector van almaar meer-meer-meer opleveren? Wat boeit onze gasten in de toekomst nu echt?
13/01/20
Eenzijdige beeldvorming
Met veel bombarie trokken boeren op 4 oktober naar De Haag om te protesteren. Aanleiding voor dit pr...
13/12/19
Pleasure for all! Hoe gastvrij zijn vrijetijdsbedrijven …?
Nederland heeft 2 miljoen mensen met een beperking. Wat doet de vrijetijdssector om ook deze gasten een warm welkom te heten?

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

16/08/22
Arcadia trekt meer bezoeken dan verwacht (800.000)
Gisteravond werd de eerste editie van de triënnale Arcadia afgesloten tijdens een drukbezochte slotperformance van het wandelende bos, Bosk. 800.000 bezoeken trok deze culturele honderddaagse.
12/08/22
Exclusief voor leden
Succesvol lichtverhaal weer terug op muren Princessehof
Museum Princesshof gebruikt weer zijn buitenmuren om er een lichtverhaal op te vertellen. De productie Maria Louise was here keert terug en deze keer is het gratis voor het publiek. Een mooie combinatie van museum, erfgoed en het vertellen van een historisch verhaal.
12/08/22
Exclusief voor leden
Zuiderpark vist naar verhalen en ook naar verbeteringen
In het voorjaar van 2023 is het 100 jaar geleden dat officieel het plan voor het Zuiderpark werd goedgekeurd. Dat wordt onder meer gevierd met het verzamelen van verhalen over het park. Tegelijkertijd wil de organisatie horen wat het publiek nog meer wil in het park.
11/08/22
Serieus met kunst omgaan in vakantieparken
Bij menig hotel of vakantiepark vind je een mooie foto aan de wand van de kamermuur en dat is het dan. Dat kan stukken beter. Een voorbeeld van een nieuwe luxe accommodatie in Griekenland waar kunst met zorg is geselecteerd.
10/08/22
Hitte: genoeg drinken en blijf uit de zon
Het gaat er op de meeste campings en vakantieparken rustig aan toe. De meeste gasten nemen een langzamer tempo aan als het vakantietijd is. Dat past nu goed bij de mogelijke hittegolf van de komende dagen. Let extra op ouderen en kinderen op het vakantiepark.
05/08/22
Surprise! Je customer experience verhogen met extraatjes
Customer experience wordt groeit en groeit. Klanten willen niet alleen waarde, maar ze willen een beleving. Gelukkig is de Leisure branche daar ideaal voor. Denk eens aan het plaatsnemen op het terras, samen met de hond. Bij sommige terrassen moet je vragen om een bak water. Je kunt daar als bedrijf op inspelen. Geef honden een bak water, nog voordat je de klant de bestelling kunt geven. Of nog beter: geef grote honden een grote bak en kleine honden een kleine bak. Personaliseer de extraatjes!
01/08/22
Exclusief voor leden
Verschil uitzendkracht en zzp wordt kleiner
Begin juli werden de eerste plannen voor de modernisering van de arbeidsmarkt door het kabinet bekendgemaakt. Daarmee wordt het verschil tussen een zzp'er en een uitzendkracht kleiner, verwacht bank ING. Dat kan tot veranderingen leiden in de horeca, attracties en vakantieparken.
13/07/22
Exclusief voor leden
1 miljoen sociale koekjes voor Landal-gasten
Landal GreenParks gaat op 15 van zijn vakantieparken de allerlekkerste koekjes van De Koekfabriek serveren. In totaal gaat het om ruim 1 miljoen handgemaakte koekjes, die gasten geserveerd krijgen bij hun warme dranken. Er is nog een mogelijk leisure-effect. Het kan ook extra bezoek opleveren aan de drie winkels van De Koekfabriek.