Geplaatst op: 06-10-2021
Auteur: Redactie
NRIT Media

EuroParcs Group doet eerste overname in Duitsland bij de Biggesee in Sauerland

EuroParcs Group doet eerste overname in Duitsland bij de Biggesee in Sauerland

Met de overname van familiecamping Biggesee-Waldenburg in Sauerland betreedt EuroParcs Group na België en Oostenrijk voor het eerst de Duitse markt. CCO Andries Bruil van EuroParcs Group: "Duitsland is voor ons een zeer interessante en voor de hand liggende toeristische markt, aangezien bijna 20 procent van onze gasten al uit Duitsland komt en we op onze parken reeds vele Duitse eigenaren van vakantiewoningen hebben mogen begroeten."

 

Een vakantie in een vakantieresort is de laatste jaren voor veel vakantiegangers steeds aantrekkelijker geworden, ook in tijden van de coronapandemie. "Steeds meer mensen zijn op zoek naar een comfortabele plek midden in de natuur om vakantie te vieren en we zijn dan ook blij dat we deze nieuwe locatie bij de Biggesee in Duitsland aan onze gasten kunnen gaan aanbieden,” zegt Andries Bruil. "Deze prachtig gelegen camping is een aanwinst in de portfolio van EuroParcs Group, maar ook de plaatselijke economie en de lokale bevolking zullen profiteren van de geplande herontwikkeling tot een nieuw en innovatief vakantiepark.” Het bestaande personeel van de camping is overgenomen en het nieuwe park zal voor extra werkgelegenheid zorgen. Bij de ontwikkeling van het vakantiepark zal bovendien worden samengewerkt met plaatselijke bedrijven.

 

Vakantie aan het Biggemeer: een bijzondere natuurbelevenis

Het gezinsvriendelijke, terrasvormige resort ligt in de mooiste baai aan de noordelijke oever van de Biggesee in het natuurpark Sauerland-Rothaargebergte. Het is omgeven door talrijke wandelpaden die een prachtig uitzicht bieden over het meer en het omringende berg- en boslandschap. Talrijke outdoor-, sport- en watersportactiviteiten maken actieve recreatie in een rustige omgeving mogelijk. De nabijheid van de Hanzestad Attendorn met zijn historische binnenstad, het Sauerlandmuseum, de fascinerende Atta-grot en de vele winkels en restaurants, maken de ligging van het nieuwe EuroParcs vakantiepark bijzonder aantrekkelijk.

 

Duitsland belangrijke stap voor EuroParcs Group

Met de overname van camping Biggesee-Waldenburg in Duitsland doet EuroParcs Group een belangrijke stap op de ambitieuze groeikoers waarmee het bedrijf in 2030 het beste en grootste vakantieparkmerk van Europa wil zijn. EuroParcs Biggesee-Waldenburg in Attendorn wordt ontwikkeld tot een modern, hoogwaardig vakantiepark dat unieke natuurervaringen combineert met een hoog niveau van comfort. "De locatie onderscheidt zich door zijn unieke ligging aan de oever van de Biggesee en is een perfecte uitbreiding van ons bestaande vakantieparkportfolio in Europa", zegt Andries Bruil. "We zijn enorm verheugd dat we met dit nieuwe vakantiepark nu ook in Duitsland verrassende en onvergetelijke vakantiebelevenissen kunnen creëren voor onze gasten." 

In een eerste fase zal het nieuwe concept voor het vakantiepark worden ontwikkeld in nauwe samenwerking met de lokale bestuurders van Hanzestad Attendorn. De werkzaamheden zullen dit jaar nog beginnen. 

 

Binnen afzienbare termijn zullen in heel Duitsland nog meer overnames plaatsvinden en vervolgens worden ontwikkeld tot prachtige EuroParcs resorts.

Trefwoorden: Overname camping, familiecamping

||| Blogs |||

09/12/20
Brood en betaald voetbal
Brood en betaald voetbal
09/12/20 · Sport · Harm IJben | Lees meer
In een column eerder dit jaar nam ik u mee in mijn zienswijze op ‘het nieuwe normaal’. Ten tijde...
06/05/20
Waarom we vooral in onze vrije tijd moeite hebben met de lockdown
We leven inmiddels meer dan 7 weken in een inteligente lockdown. Een ingrijpende maatregel om het Co...
26/03/20
De wederopbouw van de vrijetijdssector
Wat gaat de coronacrisis onze sector van almaar meer-meer-meer opleveren? Wat boeit onze gasten in de toekomst nu echt?
27/12/19
Wat een nepjaar was het eigenlijk…
Het is december 2019. De maand van oliebollen, pepernoten, kerstbomen, kadostress en koffiedik kijke...
06/09/19
Drie misvattingen bij het opzetten van een actie
Consumenten hebben steeds meer behoefte aan een totale beleving en willen hun vrije tijd optimaal be...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

29/11/21
Deventer krijgt Leisurestrip
Na jaren van praten en onderhandelen lijkt de Leisurestrip in Deventer weer een flinke stap dichterbij te komen. Deze zomer werden de kavels aan de Holterweg door de gemeente verkocht en nu presenteert architectenbureau Palazzo een voorlopig ontwerp van drie nieuwe gebouwen.
13/11/21
De Recreatie Vakbeurs 2021 gaat door!
De Recreatie Vakbeurs 2021 gaat door. Ook na de aanscherping van de coronamaatregelen is een vakbeurs, een zogenaamd doorstroomevenement, mogelijk. Ook NRIT is samen met HISWA-RECRON zeer actief op deze vakbeurs in Hardenberg.
03/11/21
Weer veel maatregelen voor vrijetijdssector
Met de oplopende besmettingen en ziekenhuisopnames ziet het Nederlandse kabinet zich weer geroepen tot maatregelen om de pandemie te beteugelen. En weer is de vrijetijdssector de klos.
02/11/21
Geen Woorden maar Slapen
EuroParcs haalt wel het maximale uit haar sponsoring van Feyenoord. Nu weer met een actie waar supporters kans maken op een nachtje slapen in de Kuip met als thema ‘Geen Woorden maar Slapen’. In een bijzondere commercial licht Jan Boskamp een tipje van de sluier op. Beide partijen zijn zo tevreden over de samenwerking dat het contract weer met een jaar is verlengd.
02/11/21
Vrijetijdssector grootverbruiker TVL
De Rijksoverheid heeft in het kader van de Tegemoetkoming Vaste Lasten (TVL) tot nu toe 6,2 miljard euro aan ondernemers uitgekeerd. De horeca is grootverbruiker van de regeling evenals de sector cultuur, sport en recreatie. Niet zo verwonderlijk aangezien de vrijetijdssector veel maatregelen over zich heen heeft gehad.
22/10/21
Exclusief voor leden
Aan vakantiedagen geen gebrek en de reislust neemt toe
Als de wereld buiten Europa langzaam opengaat, wil een groot deel van de jongeren zo snel mogelijk weer een verre reis maken. Maar liefst 42% pakt zijn of haar backpack zodra het weer kan. Dat blijkt uit onderzoek van online vergelijker Pricewise, in samenwerking met onafhankelijk veldwerkbureau Panel Inzicht. Uit het onderzoek blijkt ook dat de keuze voor eigen land nog steeds hoog ligt.
06/10/21
Basic-Fit opent 1.000e club
Basic-Fit opende deze week haar 1000e club in Tilburg. Hoe heeft deze keten in 35 jaar kunnen groeien? En wat zijn de doelen voor de komende jaren?
06/10/21
Veel startende bedrijven in cultuur, sport en recreatie
De dynamiek is weer terug in het Nederlandse bedrijfsleven. Opvallend in september 2021 was de sterke groei in de sector cultuur, sport en recreatie.