Geplaatst op: 04-10-2021
Auteur: Redactie
NRIT

Recordzomer voor Center Parcs

Recordzomer voor Center Parcs

Center Parcs heeft een recordzomer achter de rug. De vooruitzichten voor de herfst zijn ook positief met veel reserveringen. Intussen ligt het vernieuwingsproject goed op schema.

De afgelopen zomer pakte nog eens 5% beter uit dan recordzomer in 2020. In het verlengde daarvan verwacht Center Parcs ook een zeer goed najaar tegemoet te gaan. Mark Giethoorn, Managing Director van Center Parcs vertelt: "We kijken terug op een mooie zomer, met een zeer goede bezetting in al onze Nederlandse parken. Alles wijst erop dat dit zich ook in het najaar zal voortzetten. Vanwege corona hebben veel mensen hun vakanties in de afgelopen winter en lente uitgesteld en kunnen we nu weer met familie en vrienden op stap. We zien dan ook dat er deze herfst volop wordt geboekt voor een verblijf in één van onze parken, niet alleen in de vakantie, maar ook de weekenden en midweken boeken zeer goed”, vertelt Giethoorn.

Inmiddels nadert de vernieuwing van veel voorzieningen en cottages de eindstreep. Ruim 80 procent van de geplande vernieuwingen van rond de 250 miljoen euro in Nederland zijn inmiddels gereed, volgens Giethoorn. "Dit sluit aan op onze ambitie om een nieuwe standaard te zetten in familievakanties. Allemaal om ervoor te zorgen dat onze gasten optimaal en onbezorgd van hun vakantie kunnen genieten en ‘echt even samen’ kunnen zijn.” Als onderdeel van het innovatieprogramma is geïnvesteerd in meer luxe in de cottages, wat goed aansluit op het herfst- en winterseizoen. Al meer dan 4000 cottages werden vernieuwd in Nederlandse parken.

Trefwoorden: verblijfsrecreatie, vakantieparken, bungalowparken

||| Blogs |||

08/11/21
Gooi je oude schoenen niet te vroeg weg
Bij de oprichting van je bedrijf is je concept cruciaal. Wat is je product, wie behoort tot de doelgroep, welke prijs vraag je, wat is het onderscheidend vermogen, wat is de toegevoegde waarde van je bedrijf? En nog 10 vragen uit het boekje voor beginners. Als een bedrijf eenmaal draait lijkt het allemaal vanzelf te gaan toch? Niet is minder waar natuurlijk. Waar wij de echte uitdaging zien is als een bestaand bedrijf wil of moet transformeren naar een ander of aanvullend concept. De winkel verbouwen als het ware, terwijl die wel open moet blijven.
09/07/21
Dromomania
Wat een intens genot was het. De voortijdige uitschakeling van het Nederlands Elftal (nou ja, eigenl...
18/03/21
Het ontwikkelen van recreatiebedrijven begint met het eind voor ogen
Overheden buitelen over elkaar rondom het thema: vitale verblijfsrecreatie. Terecht, want een sterke verblijfsrecreatie draagt bij aan de leefbaarheid in een stad, dorp of gemeente. Goed dat overheden daar op letten. In onze optiek hebben veel gemeenten echter weinig oog voor het sturen op nieuwe concepten die gebaseerd zijn op toeristisch-recreatieve exploitatie.
18/03/21
Ken jij al een recreatief boetiek park?
In deze blog aandacht voor een nieuwe nichemarkt die we zien in de verblijfsrecreatie en die in de branding naar de gast voor een nieuw onderscheidend merk zou kunnen zorgen. We zien dit als een mooie tegenhanger van veel grootschalige ontwikkelingen in de verblijfsrecreatie.
09/05/20
Van de verblijfsrecreatieparadox naar de toerismeparodie…
Deel 1 van de toerismeparodieRECRON lanceerde ooit eens de term ‘verblijfsrecreatieparadox’ waar...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

15/08/22
Nederlandse campings geven beste prijs-kwaliteit
Een mooie opsteker voor Nederlands campings. Volgens de Pincamp, het digitale campingplatform van de ADAC, hebben Nederlandse campings de beste prijs-kwaliteitverhouding van Europa. In Nederland is kamperen relatief goed geprijsd tegenover een hoge sterrenkwaliteit.
12/08/22
Prima junimaand voor Nederlands toerisme
Toeristisch Nederland heeft een prima junimaand achter de rug. Zowel het aantal gasten als overnachtingen groeide sterk ten opzichte van 2021 en het verlies van de pandemie is bijna ingelopen. Maar het herstel is op de diverse deelmarkten niet overal even goed. Dat blijkt uit de nieuwste cijfers uit de Statistiek Logiesaccommodaties van het CBS.
11/08/22
Serieus met kunst omgaan in vakantieparken
Bij menig hotel of vakantiepark vind je een mooie foto aan de wand van de kamermuur en dat is het dan. Dat kan stukken beter. Een voorbeeld van een nieuwe luxe accommodatie in Griekenland waar kunst met zorg is geselecteerd.
10/08/22
Hitte: genoeg drinken en blijf uit de zon
Het gaat er op de meeste campings en vakantieparken rustig aan toe. De meeste gasten nemen een langzamer tempo aan als het vakantietijd is. Dat past nu goed bij de mogelijke hittegolf van de komende dagen. Let extra op ouderen en kinderen op het vakantiepark.
08/08/22
Exclusief voor leden
Musicalfilm Het feest van tante Rita gedraaid op Beerze Bulten
Afgelopen voorjaar en zomer werd op camping Beerze Bulten de bioscoopfilm Het Feest van Tante Rita opgenomen. De film gaat in december 2022 in première en de eerste beelden zijn vrijgegeven.
05/08/22
Surprise! Je customer experience verhogen met extraatjes
Customer experience wordt groeit en groeit. Klanten willen niet alleen waarde, maar ze willen een beleving. Gelukkig is de Leisure branche daar ideaal voor. Denk eens aan het plaatsnemen op het terras, samen met de hond. Bij sommige terrassen moet je vragen om een bak water. Je kunt daar als bedrijf op inspelen. Geef honden een bak water, nog voordat je de klant de bestelling kunt geven. Of nog beter: geef grote honden een grote bak en kleine honden een kleine bak. Personaliseer de extraatjes!
05/08/22
ECG wil Vacanceselect overnemen
De European Camping Group (ECG) wil Vacanceselect overnemen. Door de overname ontstaat een combinatie die met ongeveer 10 procent marktaandeel de nummer 3 van Europa wordt en de nummer 1 van Frankrijk.
01/08/22
Exclusief voor leden
Verschil uitzendkracht en zzp wordt kleiner
Begin juli werden de eerste plannen voor de modernisering van de arbeidsmarkt door het kabinet bekendgemaakt. Daarmee wordt het verschil tussen een zzp'er en een uitzendkracht kleiner, verwacht bank ING. Dat kan tot veranderingen leiden in de horeca, attracties en vakantieparken.