Geplaatst op: 30-09-2021
Auteur: Redactie
NRIT Media

Twente Marketing speelt met campagne in op trend van slow-tv

Twente Marketing speelt met campagne in op trend van slow-tv

Het vakantiegevoel is bij veel Nederlanders weer naar de achtergrond verdwenen. De digitale meetings zijn bij velen weer een feit. Twente Marketing speelt middels een social campagne, met knipoog, in op de herkenbare situaties die bij het video vergaderen komen kijken. Kijkers worden voor een nieuw uitzicht verleidt naar het platform www.zoominoptwente.nl. Hier wordt met slow tv-video’s én livestreams een uniek kijkje in de regio gegeven. Zo is er een livestream bij Watermolen Singraven (Denekamp) en kan er bij Kinderboerderij Dondertman (Holten) gekeken worden naar net geboren Alpaca’s. 

 

Het kijken van livestreams & slow-tv is booming

Sinds de eerste lockdown begin 2020 is het aantal livestream-kijkers sterk gestegen. Uit onderzoek van New York Magazine en Livestream.com blijkt dat mensen drie keer langer naar video content kijken wanneer het om een live video gaat. Ook Slow TV is sinds corona in opkomst. Het is een vorm van documentaire die zich richt op alledaagse gebeurtenissen. Een reden om als destinatie marketing organisatie te kijken hoe deze trends toegepast kunnen worden in campagnes. 

 

Gebiedsmanager Quirine ter Haar: "In onze campagnes zijn we altijd op zoek nieuwe manieren om de consument te verleiden voor Twente te kiezen. Sinds covid-19 heeft een nieuwe doelgroep Twente (her)ontdekt. Het is een wat jongere, hoogopgeleide gast die verrast is door de kwaliteit die Twente te bieden heeft. Deze doelgroep is sterk digitaal georiënteerd. Door in te spelen op de laatste trends in video-content willen we deze groep op een verfrissende manier kennis laten maken met al het moois dat Twente te bieden heeft. Zeker in de herfst!”

Link: http://www.zoominoptwente.nl
Trefwoorden: Campagne, video content, livestreams, slow tv

||| Blogs |||

12/09/22
Janken om personeel
De gastvrijheidssector zucht na de coronacrisis onder de personeelscrisis. Kunnen ze na de pandemie ...
08/11/21
Gooi je oude schoenen niet te vroeg weg
Bij de oprichting van je bedrijf is je concept cruciaal. Wat is je product, wie behoort tot de doelgroep, welke prijs vraag je, wat is het onderscheidend vermogen, wat is de toegevoegde waarde van je bedrijf? En nog 10 vragen uit het boekje voor beginners. Als een bedrijf eenmaal draait lijkt het allemaal vanzelf te gaan toch? Niet is minder waar natuurlijk. Waar wij de echte uitdaging zien is als een bestaand bedrijf wil of moet transformeren naar een ander of aanvullend concept. De winkel verbouwen als het ware, terwijl die wel open moet blijven.
09/07/21
Dromomania
Wat een intens genot was het. De voortijdige uitschakeling van het Nederlands Elftal (nou ja, eigenl...
18/03/21
Het ontwikkelen van recreatiebedrijven begint met het eind voor ogen
Overheden buitelen over elkaar rondom het thema: vitale verblijfsrecreatie. Terecht, want een sterke verblijfsrecreatie draagt bij aan de leefbaarheid in een stad, dorp of gemeente. Goed dat overheden daar op letten. In onze optiek hebben veel gemeenten echter weinig oog voor het sturen op nieuwe concepten die gebaseerd zijn op toeristisch-recreatieve exploitatie.
18/03/21
Ken jij al een recreatief boetiek park?
In deze blog aandacht voor een nieuwe nichemarkt die we zien in de verblijfsrecreatie en die in de branding naar de gast voor een nieuw onderscheidend merk zou kunnen zorgen. We zien dit als een mooie tegenhanger van veel grootschalige ontwikkelingen in de verblijfsrecreatie.

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

06/10/22
Exclusief voor leden
Hotels en horeca in het nauw door energierekening
De hoge energieprijzen hebben grote gevolgen voor de vastgoedsector. Huurders zien hun energierekening omhoogschieten, vooral van industrieel vastgoed, hotels, restaurants en cafés. De energiekosten zijn voor deze sectoren hoog in vergelijking met hun bedrijfsresultaat.
05/10/22
Hoe je als bedrijf je producten constant kunt blijven verbeteren
Er zijn vandaag de dag zoveel producten op de markt en er komen er iedere dag weer een hoop bij. Het wordt hierdoor steeds lastiger voor bedrijven of particuliere verkopers om hun nieuwe producten succesvol op de markt te brengen. Toch hoeft het helemaal niet zo moeilijk te zijn.
05/10/22
Genomineerden Recreatie verkiezingen 2022/2023 zijn bekend
De strijd vindt plaats tussen (in willekeurige volgorde).
03/10/22
4 SEO tips voor je vakantiewoningwebsite
Er zijn tal van tools die je kunt gebruiken om snel en eenvoudig je eigen website te bouwen. Als je dat eenmaal hebt gedaan, is het tijd om je website te optimaliseren voor zoekmachines. Eventueel kun je hiervoor een SEO bureau inzetten, maar het is ook mogelijk zelf de volgende tips toe te passen. Zo kun je je vakantiewoningwebsite verbeteren voor de zoekmachines!
30/09/22
Boekingen verblijfsrecreatie: matige zomer, goed jaar
Voor de Nederlandse verblijfsrecreatie is het zomerseizoen 2022 licht teleurstellend verlopen. Omzet...
30/09/22
Provincie Utrecht aan de slag met leidraad duurzame vrijetijdseconomie
De provincie Utrecht wil dat de sector voor toerisme en recreatie, oftewel de vrijetijdseconomie, versneld duurzamer wordt. Utrecht is een van de opstellers van een speciale leidraad die de sector hierbij moet helpen.
29/09/22
Wat leverde het rondetafelgesprek van de Tweede Kamer over het opkopen van vakantieparken op?
Woensdag 28 september organiseerde de Tweede Kamer een rondetafelgesprek over het opkopen van vakantieparken. In dat gesprek gingen Kamerleden in gesprek met de onderzoekers, sector, overheid en huurders. Wat gaf dat voor een beeld?
26/09/22
Inkomen Nederlanders in tweede kwartaal 2022 procent gestegen
Het voorjaar was goed voor de toerisme- en gastvrijheidssector. Daarbij helpt dat in het tweede kwartaal Nederlanders een procent meer inkomen in de portemonnee hadden.