Geplaatst op: 30-09-2021
Auteur: Redactie
NRIT Media

Twente Marketing speelt met campagne in op trend van slow-tv

Twente Marketing speelt met campagne in op trend van slow-tv

Het vakantiegevoel is bij veel Nederlanders weer naar de achtergrond verdwenen. De digitale meetings zijn bij velen weer een feit. Twente Marketing speelt middels een social campagne, met knipoog, in op de herkenbare situaties die bij het video vergaderen komen kijken. Kijkers worden voor een nieuw uitzicht verleidt naar het platform www.zoominoptwente.nl. Hier wordt met slow tv-video’s én livestreams een uniek kijkje in de regio gegeven. Zo is er een livestream bij Watermolen Singraven (Denekamp) en kan er bij Kinderboerderij Dondertman (Holten) gekeken worden naar net geboren Alpaca’s. 

 

Het kijken van livestreams & slow-tv is booming

Sinds de eerste lockdown begin 2020 is het aantal livestream-kijkers sterk gestegen. Uit onderzoek van New York Magazine en Livestream.com blijkt dat mensen drie keer langer naar video content kijken wanneer het om een live video gaat. Ook Slow TV is sinds corona in opkomst. Het is een vorm van documentaire die zich richt op alledaagse gebeurtenissen. Een reden om als destinatie marketing organisatie te kijken hoe deze trends toegepast kunnen worden in campagnes. 

 

Gebiedsmanager Quirine ter Haar: "In onze campagnes zijn we altijd op zoek nieuwe manieren om de consument te verleiden voor Twente te kiezen. Sinds covid-19 heeft een nieuwe doelgroep Twente (her)ontdekt. Het is een wat jongere, hoogopgeleide gast die verrast is door de kwaliteit die Twente te bieden heeft. Deze doelgroep is sterk digitaal georiënteerd. Door in te spelen op de laatste trends in video-content willen we deze groep op een verfrissende manier kennis laten maken met al het moois dat Twente te bieden heeft. Zeker in de herfst!”

Link: http://www.zoominoptwente.nl
Trefwoorden: Campagne, video content, livestreams, slow tv

CELTH
 






||| Nieuws |||

23/04/24
Exclusief voor leden
Eurocamp ziet kansen in Oranje sportzomer
Kampeeraanbieder Eurocamp ziet marketing- en saleskansen bij de grootste sportevenementen van het jaar: de Olympische Spelen, het EK Voetbal, de Tour de France en de Formule 1.
15/04/24
Minke Rabaut in workshop 3ST
Minke Rabaut van Impuls Zeeland is toegevoegd aan de workshop 3ST tijdens het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024, op 18 april in Vlissingen
15/04/24
Resort Lexmond van TopParken officieel geopend
Zaterdag 13 april vond de officiële opening van Resort Lexmond van TopParken plaats. Het vakantiepa...
11/04/24
Marieke Braber spreker workshop Vakantieparken en trends
Jos van der Sterren heeft bij zijn workshop over vakantieparken een stevige side-kick naast zich in de vorm van Marieke Braber. Het is weer een sterke aanvulling in het programma van Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024.
09/04/24
Ga op speeddate bij Trendcongres Toerisme en Vrijetijd
Nog een reden om naar het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd te komen. Je mag als bezoeker op speeddate. Leer razendsnel je vakgenoten kennen.
05/04/24
Exclusief voor leden
Handreiking tijdelijke functieverandering vakantieparken
Het Expertisecentrum Vitale Vakantieparken Overijssel heeft de ‘Handreiking tijdelijke functieverandering vakantieparken' aan aan demissionair minister Hugo de Jonge overhandigd.
03/04/24
Exclusief voor leden
Hoe bouw je een onderscheidend merk?
Hoe bouw je een merk met een onderscheidende identiteit? Die vraag stond centraal op de presentatie van Martijn Assen van bureau NLVK op het kennisevent Embrace Growth 2024 van Booking Experts. In dit artikel de highlights en wat pointers.
03/04/24
ACSI Kampeerreizen nieuwe sponsor NJBB
Per april 2024 heeft ACSI heeft een driejarige sponsorovereenkomst gesloten met de Nederlandse Jeu de Boules Bond, gericht op promotie onder kampeerliefhebbers.

||| Agenda |||

27/05/24
27/05/24 t/m 27-05-24: Sustainable Tourism Mobility Forum
De Breda University of Applied Sciences (BUas) en het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen ...
24/06/24 t/m 26-06-24
24/06/24 t/m 26-06-24: CBTS 2024
Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...
25/06/24 t/m 28-06-24
25/06/24 t/m 28-06-24: Atlas Annual Conference 2024
Onder het thema 'Navigating the Future' organiseert de Breda University of Applied Sciences van 25 t...