Geplaatst op: 30-09-2021
Auteur: Redactie
NRIT Media

Twente Marketing speelt met campagne in op trend van slow-tv

Twente Marketing speelt met campagne in op trend van slow-tv

Het vakantiegevoel is bij veel Nederlanders weer naar de achtergrond verdwenen. De digitale meetings zijn bij velen weer een feit. Twente Marketing speelt middels een social campagne, met knipoog, in op de herkenbare situaties die bij het video vergaderen komen kijken. Kijkers worden voor een nieuw uitzicht verleidt naar het platform www.zoominoptwente.nl. Hier wordt met slow tv-video’s én livestreams een uniek kijkje in de regio gegeven. Zo is er een livestream bij Watermolen Singraven (Denekamp) en kan er bij Kinderboerderij Dondertman (Holten) gekeken worden naar net geboren Alpaca’s. 

 

Het kijken van livestreams & slow-tv is booming

Sinds de eerste lockdown begin 2020 is het aantal livestream-kijkers sterk gestegen. Uit onderzoek van New York Magazine en Livestream.com blijkt dat mensen drie keer langer naar video content kijken wanneer het om een live video gaat. Ook Slow TV is sinds corona in opkomst. Het is een vorm van documentaire die zich richt op alledaagse gebeurtenissen. Een reden om als destinatie marketing organisatie te kijken hoe deze trends toegepast kunnen worden in campagnes. 

 

Gebiedsmanager Quirine ter Haar: "In onze campagnes zijn we altijd op zoek nieuwe manieren om de consument te verleiden voor Twente te kiezen. Sinds covid-19 heeft een nieuwe doelgroep Twente (her)ontdekt. Het is een wat jongere, hoogopgeleide gast die verrast is door de kwaliteit die Twente te bieden heeft. Deze doelgroep is sterk digitaal georiënteerd. Door in te spelen op de laatste trends in video-content willen we deze groep op een verfrissende manier kennis laten maken met al het moois dat Twente te bieden heeft. Zeker in de herfst!”

Link: http://www.zoominoptwente.nl
Trefwoorden: Campagne, video content, livestreams, slow tv

CELTH
 






||| Nieuws |||

15/04/24
Exclusief voor leden
Hilton beste werkplek voor vrouwen in de Nederlandse hotelbranche
Hotel- en resortketen Hilton heeft de zesde positie behaald op de Great Place to Work for Women-lijst, samengesteld door de organisatie Great Place to Work. Hiermee is het hotel de hoogst genoteerde werkplek voor vrouwen binnen de Nederlandse hotelbranche.
12/04/24
Firstmate Hospitality Consultants Onthult de goedkoopste tot de duurste terrassteden
Firstgate Hospitality Consultants heeft onderzoek gedaan naar de prijzen op terrassen.
11/04/24
Exclusief voor leden
ING verwacht beperkte groei voor horeca
Voor 2024 verwacht ING Research voor de meeste bedrijfssectoren een lichte groei. Voor de horeca is de verwachting dat de volumes dit jaar beperkt toenemen.
05/04/24
Al 25 jaar een eerlijker verdienmodel bij Bedandbreakfast.nl
Bedandbreakfast.nl heeft haar Nederlandse en Europese website compleet vernieuwd. Dat leverde direct al meer reserveringen op. Een mooi verjaardagscadeautje voor deze organisatie die dit jaar 25 jaar bestaat en nog steeds geen commissie rekent.
29/03/24
Exclusief voor leden
Winstgevendheid Vlaamse logissector omhoog
Mooi onderzoek van onze zuiderburen. De helft van de Vlaamse logiesaccommodaties schreef in 2023 zwarte cijfers. Voor 2024 verwacht bijna de helft van de uitbaters dat de prijzen van de logies zullen stijgen.
29/03/24
Dirk Beljaarts vertrekt bij Koninklijke Horeca Nederland
Na een periode van ruim negen jaar vertrekt Dirk Beljaars voor de zomer als algemeen directeur van Koninklijke Horeca Nederland (KHN).
29/03/24
Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024 - Zet jouw transitie in
Met zijn aanstekelijke visie op toerisme laat key-note spreker Peter de Wilde (CEO Toerisme Vlaanderen en Agentschap Onroerend Erfgoed) jou de transitie in toerisme beleven op 18 april. Dat is de dag van het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024.
25/03/24
Exclusief voor leden
Hotel Noordsee sluit zich aan bij Fletcher
Hotelketen ziet een wens in vervulling gaan met een hotel op Waddeneiland Ameland. Per 1 april zal bij Hotel Noordsee de vlag van Fletcher Hotels in top gaan.

||| Agenda |||

14/05/24
14/05/24 t/m 14-05-24: Bekendmaking ‘Top 10 Meest Innovatieve Vakantieparken van de Benelux’
Op dinsdag 14 mei organiseert Pleisureworld bij Yala in Emmeloord de bekendmaking van de ‘Top 10 M...
05/06/24 t/m 07-06-24
05/06/24 t/m 07-06-24: THE INC Conference
Van 5 tot en met 7 juni 2024 is de Hotelschool The Hague gastheer van de internationale INC Conferen...
11/06/24
11/06/24 t/m 11-06-24: Openhuis Posta7 - FEC & Retailtainment
Op dinsdag 11 juni organiseert Pleisureworld Openhuis bij FEC Posta7. Dat is dé hotspot ...
24/06/24 t/m 26-06-24
24/06/24 t/m 26-06-24: CBTS 2024
Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...
25/06/24 t/m 28-06-24
25/06/24 t/m 28-06-24: Atlas Annual Conference 2024
Onder het thema 'Navigating the Future' organiseert de Breda University of Applied Sciences van 25 t...