Geplaatst op: 29-09-2021
Auteur: Marc Gerlings

Trend belangstelling voor camper zet door

Trend belangstelling voor camper zet door
Impressie van de Camperbeurs 2021. Foto: EasyFairs
De twaalfde editie van Camperbeurs in Evenementenhal Hardenberg is op 24, 25 en 26 september bezocht door maar 7.973 bezoekers. Dat zijn ruim 1.700 bezoekers meer dan de laatste editie in 2019. "Bijna achtduizend bezoekers, hoe gaaf is dat! Het was lange tijd onzeker of de beurs door kon gaan vanwege corona, maar sinds de zomer stond het licht op groen," zeggen Linda de Boer en Marije Pol namens Camperbeurs.

Meer dan 80 exposanten verdeeld over zes beurshallen presenteerden zich aan zowel beginnende als ervaren camperaars. De ene bezoeker kwam puur ter oriëntatie, de ander doelgericht op zoek naar een nieuwe of tweedehandse camper. 

Pol: "Het publiek was heel divers. We zagen ook veel gezinnen, waar voorheen de gemiddelde bezoeker van Camperbeurs toch wat ouder was. We zijn blij dat we ook deze nieuwe generatie camperaars weten te enthousiasmeren om naar de beurs te komen. Dat biedt veel perspectief voor de komende edities van Camperbeurs.”

Naast een goedgevulde beursvloer waren er op alle drie beursdagen presentaties bij te wonen in het Campertheater, was er een heus testparcours om (nieuwe) e-bikes uit te proberen en er waren speciale camperrijlessen voor vrouwen. "Wij kijken dan ook uit naar de dertiende editie die zal plaatsvinden op vrijdag 23, zaterdag 24 en zondag 25 september 2022”, aldus Pol.
Trefwoorden: camper, vakantie, trend

||| Blogs |||

12/09/22
Janken om personeel
De gastvrijheidssector zucht na de coronacrisis onder de personeelscrisis. Kunnen ze na de pandemie ...
08/11/21
Gooi je oude schoenen niet te vroeg weg
Bij de oprichting van je bedrijf is je concept cruciaal. Wat is je product, wie behoort tot de doelgroep, welke prijs vraag je, wat is het onderscheidend vermogen, wat is de toegevoegde waarde van je bedrijf? En nog 10 vragen uit het boekje voor beginners. Als een bedrijf eenmaal draait lijkt het allemaal vanzelf te gaan toch? Niet is minder waar natuurlijk. Waar wij de echte uitdaging zien is als een bestaand bedrijf wil of moet transformeren naar een ander of aanvullend concept. De winkel verbouwen als het ware, terwijl die wel open moet blijven.
09/07/21
Dromomania
Wat een intens genot was het. De voortijdige uitschakeling van het Nederlands Elftal (nou ja, eigenl...
18/03/21
Het ontwikkelen van recreatiebedrijven begint met het eind voor ogen
Overheden buitelen over elkaar rondom het thema: vitale verblijfsrecreatie. Terecht, want een sterke verblijfsrecreatie draagt bij aan de leefbaarheid in een stad, dorp of gemeente. Goed dat overheden daar op letten. In onze optiek hebben veel gemeenten echter weinig oog voor het sturen op nieuwe concepten die gebaseerd zijn op toeristisch-recreatieve exploitatie.
18/03/21
Ken jij al een recreatief boetiek park?
In deze blog aandacht voor een nieuwe nichemarkt die we zien in de verblijfsrecreatie en die in de branding naar de gast voor een nieuw onderscheidend merk zou kunnen zorgen. We zien dit als een mooie tegenhanger van veel grootschalige ontwikkelingen in de verblijfsrecreatie.

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

06/10/22
Exclusief voor leden
Hotels en horeca in het nauw door energierekening
De hoge energieprijzen hebben grote gevolgen voor de vastgoedsector. Huurders zien hun energierekening omhoogschieten, vooral van industrieel vastgoed, hotels, restaurants en cafés. De energiekosten zijn voor deze sectoren hoog in vergelijking met hun bedrijfsresultaat.
05/10/22
Hoe je als bedrijf je producten constant kunt blijven verbeteren
Er zijn vandaag de dag zoveel producten op de markt en er komen er iedere dag weer een hoop bij. Het wordt hierdoor steeds lastiger voor bedrijven of particuliere verkopers om hun nieuwe producten succesvol op de markt te brengen. Toch hoeft het helemaal niet zo moeilijk te zijn.
05/10/22
Genomineerden Recreatie verkiezingen 2022/2023 zijn bekend
De strijd vindt plaats tussen (in willekeurige volgorde).
03/10/22
4 SEO tips voor je vakantiewoningwebsite
Er zijn tal van tools die je kunt gebruiken om snel en eenvoudig je eigen website te bouwen. Als je dat eenmaal hebt gedaan, is het tijd om je website te optimaliseren voor zoekmachines. Eventueel kun je hiervoor een SEO bureau inzetten, maar het is ook mogelijk zelf de volgende tips toe te passen. Zo kun je je vakantiewoningwebsite verbeteren voor de zoekmachines!
30/09/22
Boekingen verblijfsrecreatie: matige zomer, goed jaar
Voor de Nederlandse verblijfsrecreatie is het zomerseizoen 2022 licht teleurstellend verlopen. Omzet...
30/09/22
Provincie Utrecht aan de slag met leidraad duurzame vrijetijdseconomie
De provincie Utrecht wil dat de sector voor toerisme en recreatie, oftewel de vrijetijdseconomie, versneld duurzamer wordt. Utrecht is een van de opstellers van een speciale leidraad die de sector hierbij moet helpen.
29/09/22
Wat leverde het rondetafelgesprek van de Tweede Kamer over het opkopen van vakantieparken op?
Woensdag 28 september organiseerde de Tweede Kamer een rondetafelgesprek over het opkopen van vakantieparken. In dat gesprek gingen Kamerleden in gesprek met de onderzoekers, sector, overheid en huurders. Wat gaf dat voor een beeld?
26/09/22
Inkomen Nederlanders in tweede kwartaal 2022 procent gestegen
Het voorjaar was goed voor de toerisme- en gastvrijheidssector. Daarbij helpt dat in het tweede kwartaal Nederlanders een procent meer inkomen in de portemonnee hadden.