Geplaatst op: 28-09-2021
Auteur: Redactie
NRIT Media

PowerGo plaatst groene laadpalen op vakantieparken TopParken

PowerGo plaatst groene laadpalen op vakantieparken TopParken

TopParken is een samenwerking aangegaan met PowerGo. De 12 vakantieparken van TopParken worden voorzien van laadpalen voor elektrische auto’s. Deze leveren groene energie afkomstig van de zonneparken van PowerField, het moederbedrijf van PowerGo. Vorige week zijn de eerste laadpalen op Resort Veluwe in gebruik genomen.

 

De samenwerking is tot stand gekomen nadat TopParken op zoek was naar een partij voor het plaatsen van laadpalen. Na slechts een aantal gesprekken werd het samenwerkingscontract ondertekend. Op Resort Veluwe te Garderen zijn de eerste (snel)laadpalen inmiddels in gebruik genomen en de overige vakantieparken volgen in de aankomende maanden. Naast Resort Veluwe wordt ook Landgoed de Scheleberg voorzien van een 60kW snellaadpaal, waarmee elektrische auto’s binnen no time worden opgeladen.

 

De 12 vakantieparken van TopParken liggen verspreid door Nederland. ‘Om gasten vanuit het hele land te verwelkomen op onze parken en mee te gaan met de hedendaagse ontwikkelingen, is het van groot belang deze service te bieden op onze vakantieparken.’, aldus Frank Bolderman, operationeel manager bij TopParken. Hij vervolgt: ‘Het feit dat PowerGo groene, schone energie levert, heeft ons doen besluiten de samenwerking met hen aan te gaan. Op die manier optimaliseren we niet alleen de klantreis, maar dragen we ook ons steentje bij aan een duurzame wereld.’

 

Het Nederlandse bedrijf PowerGo heeft zich als doel gesteld om binnen 2 jaar meer dan 5000 snellaadpunten door heel Europa te hebben gerealiseerd. PowerGo garandeert dat de geleverde elektriciteit 100% afkomstig is van de door zichzelf opgewekte zonne-energie. Intussen zijn er meer dan 500 snellaadpunten in bestelling en is PowerGo klaar voor grootschalige uitrol van laadpunten.

 

PowerGo heeft vestigingen in Nederland en Spanje en is bezig met ontwikkelingen en uitrol in onder andere Duitsland, België en Frankrijk. Een verder aantal grote samenwerkingen zal de aankomende tijd bekend gemaakt gaan worden. Meer informatie over PowerGo vindt u op powergo.nl. 

Trefwoorden: Groene, laadpalen

CELTH
 





||| Nieuws |||

27/03/24
Uitbreiding KLM-busdienst
Vanaf 31 maart wordt de KLM-busdienst Nijmegen – Arnhem - Schiphol uitgebreid met één extra dienst naar dagelijks twee omlopen.
27/03/24
Exclusief voor leden
Drie Van Goghs lang te zien in Rijksmuseum Amsterdam
Het Rijksmuseum krijgt drie extra troeven in handen, drie Van Goghs. Het museum is vaak een onderdeel voor de vele toeristen die naar Nederland komen. Zij willen vast ook graag die langdurige bruiklenen zien.
26/03/24
Booking.com stopt duurzaam reisprogramma na gesprek met ACM
Reiswebsite Booking.com heeft na gesprekken met de Autoriteit Consument & Markt (ACM) besloten het zogenoemde Travel Sustainable (voorheen: Duurzaam Reizen) programma offline te halen per 25 maart.
25/03/24
Exclusief voor leden
Hotel Noordsee sluit zich aan bij Fletcher
Hotelketen ziet een wens in vervulling gaan met een hotel op Waddeneiland Ameland. Per 1 april zal bij Hotel Noordsee de vlag van Fletcher Hotels in top gaan.
25/03/24
Toerisme Award voor GeoFort
Ondernemer Willemijn Simon van Leeuwen heeft de Toerisme Award gewonnen. Ze kreeg de award uitgereikt op de opening van het toeristisch seizoen in Rivierenland. De DMO vierde een extra feestje vanwege het 20-jarig bestaan.
25/03/24
Exclusief voor leden
Goed toeristisch jaar voor Royal Delft
Dat het inkomend toerisme in 2023 weer volop draaide zagen ze ook bij Royal Delft. De bezoekersaantallen en omzet groeiden fors. Het bedrijf richt zich met een unieke propositie op de toeristische markt.
22/03/24
Exclusief voor leden
Wereldreistrends
Een interessant onderzoek van Skyscanner die het recente boekgedrag van reizigers wereldwijd in kaart heeft gebracht. Ze rapporteren over reisplannen voor de periode juni-augustus 2024 en spiltsen die uit naar regio.
22/03/24
Drenthe lanceert campagne: Dit is de kracht van Oer
Marketing Drenthe heeft de multimediale campagne 'Dit is de kracht van Oer' gelanceerd. De campagne richt zich op het Drentse landschap als perfecte plek om te ontsnappen aan de drukte van alledag en de wereld even op pauze te zetten. Doelgroep zijn stellen van 35 jaar en ouder met een interesse in natuur en cultuur.

||| Agenda |||

18/04/24
18/04/24 t/m 18-04-24: TRENDCONGRES 2024
Op donderdag 18 april 2024 organiseert NRIT samen met de opleidingen Tourism Management van de Neder...
05/06/24 t/m 07-06-24
05/06/24 t/m 07-06-24: THE INC Conference
Van 5 tot en met 7 juni 2024 is de Hotelschool The Hague gastheer van de internationale INC Conferen...
24/06/24 t/m 26-06-24
24/06/24 t/m 26-06-24: CBTS 2024
Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...
25/06/24 t/m 28-06-24
25/06/24 t/m 28-06-24: Atlas Annual Conference 2024
Onder het thema 'Navigating the Future' organiseert de Breda University of Applied Sciences van 25 t...