Geplaatst op: 23-09-2021
Auteur: Marc Gerlings

Recreatie Vakbeurs 2021 benut volledige capaciteit

Recreatie Vakbeurs 2021 benut volledige capaciteit
Recreatie Vakbeurs biedt 7 hallen met producten en diensten voor de vrijetijdsindustrie. Foto: EassyFairs
De negentiende editie van Recreatie Vakbeurs kan eindelijk doorgaan. De enige vakbeurs voor de gehele recreatiebranche in de Benelux opent haar deuren op 16, 17 en 18 november 2021 in Evenementenhal Hardenberg. Onlangs is de beurs al uitgebreid met een extra beurshal, waardoor nu alle zeven hallen in Evenementenhal Hardenberg worden ingezet voor Recreatie Vakbeurs.

"De vooruitzichten voor Recreatie Vakbeurs zijn fantastisch. Je merkt aan de gesprekken die we hebben met zowel exposanten als bezoekers dat men echt uitkijkt naar een fysiek contactmoment om aan de ene kant elkaar weer te zien en te spreken en anderzijds de laatste trends en ontwikkelingen te ontdekken. Kijk, de sector heeft het in de coronaperiode niet makkelijk gehad. Dat druk ik zachtjes uit. Maar het is een sector met veerkracht, die niet stilzit. Kijk maar om je heen: er zijn zoveel campings, bungalow- en vakantieparken, attractieparken, zwembaden en ga zo maar door, die aan de slag zijn gegaan of aan de slag willen met het optimaliseren van hun accommodaties. Maar vaak worden de eerste stappen gezet op een beurs en dat hebben we het afgelopen 1,5 jaar gemist”, zegt Kristel Stötefalk namens Recreatie Vakbeurs.

Nieuwe deelnemers op Recreatie Vakbeurs

Professionals uit de recreatiesector komen medio november op de beurs die groter is dan ooit, want de organisatie zet door de grote belangstelling alle zeven beurshallen in. Er zijn ook de nodige nieuwe deelnemers op de beurs, zoals Precofab/Timmerfabriek Kraft (producent van modulaire en circulaire bouwoplossingen), The Gifted Balloonman komt met het concept Escaperoom On Tour naar de beurs, Kopare (woningbouw in de recreatieve woningmarkt), Longfish Leisure (verhuur van boten en auto’s), Bestofffootbal (distributeur van Teqball tafels), NKC (Nederlandse Kampeerauto Club), Ross Tucker (projectinterieur) en Uniek Speelprojecten.

Vertrouwde gezichten

Er zijn veel vertrouwde gezichten op Recreatie Vakbeurs, zoals Arcabo (chaletbouw), ICY (draadloze beheersystemen voor bungalowparken), Booking Experts (software voor online reserveringssystemen), Stratech (softwareoplossingen voor organisaties), ANWB Kamperen, AquaDrolics (water speeltuinen en objecten), Bensel Cars (elektrische voertuigen en golfkarren) en Instyle Concepts (inrichting met compleet concept). 

Veel vertrouwen en veel belangstelling

Stötefalk: "Met al deze nieuwkomers en vertrouwde gezichten bedienen we alle segmenten uit de recreatiesector. Het duurt nog twee maanden, maar we kunnen eigenlijk niet wachten. We hebben een jaar noodgedwongen moeten overslaan, maar nu staat eindelijk het licht weer op groen. Dat er zoveel vertrouwen en belangstelling is vanuit de sector, doet ons enorm goed. Wij zetten alles op alles om er weer een topbeurs van te maken.”

Recreatie Vakbeurs is te bezoeken op dinsdag 16, woensdag 17 en donderdag 18 november 2021 in Evenementenhal Hardenberg. Voor meer informatie: www.recreatie-vakbeurs.nl

||| Blogs |||

30/11/17
Customer Journey “Teaching 3 weeks on Leisure & Events Management and Tourism in Shanghai”
De pre-exposure fase Een uitnodiging om les te gaan geven als visiting professors bij Shanghai N...
04/03/16
Richting geven aan de groei. Column Jos Vranken
In ieder nummer van Recreatie & Toerisme maakt de redactie ruimte vrij voor een Bedrijfscolumn. ...
23/11/15
Joie de vivre
Joie de vivre
23/11/15 · Onderzoek · Nienke van Boom | Lees meer
Vrijetijd - of ‘leisure’ - wordt vaak geassocieerd met plat vermaak, hedonistisch consumentisme...
16/09/15
Productiviteitsdenken kan te ver gaan
In de afgelopen zomer was ik uitgenodigd voor het bezoeken van een toneelvorstelling op een...
26/05/15
DISCUSS! Visitor pressure in cities only a problem when tourism is not economically important
The Centre of Expertise of Leisure, Tourism Hospitality is doing research on the increasing strain t...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

02/12/21
“Het beantwoorden van reviews beïnvloedt verkoopcijfers”
Bijna iedereen leest wel eens reviews op het internet. Die reacties (en de manier waarop een onderne...
30/11/21
Eerste datahub voor vrijetijdseconomie gelanceerd
MarketingOost lanceert de eerste datahub in de Nederlandse vrijetijdseconomie. Het unieke dataplatform biedt ondernemers, overheden en kennisinstituten de mogelijkheid alle beschikbare relevante kennis en informatie op het gebied van toerisme en recreatie te delen. Het is voor het eerst dat binnen de sector zoveel bronnen en data bij elkaar komen.
19/11/21
Tweederde vakantiegangers wil vaker op vakantie na corona
Bijna tweederde van de Nederlanders wil vaker op vakantie gaan als de coronapandemie voorbij is en a...
10/11/21
Exclusief voor leden
Belgische opleiding opent lab voor digitale beleving
De Experience Hub van Thomas More-hogeschool is een ruimte voor onderzoek en experiment rond innovatieve digitale toepassingen als virtual en augmented reality. Bedrijven en organisaties kunnen in de Hub ontdekken en testen hoe zij VR, AR of andere digitale belevingen kunnen toepassen binnen hun sector.
05/11/21
Reistrends voor 2022: Wintersport in Oostenrijk, staycation in voorjaar
Ondanks de onzekerheden die weer de kop op steken, zijn Nederlanders alweer bezig om hun vakantiever...
04/11/21
Trend: inhaalslag starters in horeca
Het totaal aantal bedrijven is op 1 november 2021 verder gestegen naar 2.186.061. Voor de sector leisure is de trend interessant van het sterk gestegen aantal nieuwe bedrijven in de horeca.
01/11/21
Aantal downloads wandelapp Landschap Overijssel in 2021 sterk gestegen
Afgelopen jaar groeide de populariteit van het wandelen. Dat merkt Landschap Overijssel in het gestegen aantal downloads van hun wandelapp.
29/10/21
Perceptie reisadviezen
Het merendeel van de Nederlandse reizigers vindt de reisadviezen van de Nederlandse overheid te stre...