Geplaatst op: 22-09-2021
Auteur: Redactie
Uitgever: NRIT Media

EuroParcs gaat Europa in met één naam en nieuwe visuele identiteit: vertrouwde naam Droomparken verdwijnt

EuroParcs gaat Europa in met één naam en nieuwe visuele identiteit: vertrouwde naam Droomparken verdwijnt

EuroParcs Group heeft een sterke groei doormaakt. In binnen- en buitenland is inmiddels een groot aantal campings en vakantieparken overgenomen en ontwikkeld. Om eenduidig en slagvaardig naar buiten te kunnen treden is daarom besloten dat alle parken in binnen- en buitenland zullen gaan opereren onder de merknaam EuroParcs, met een vernieuwde visuele identiteit. Daarmee verdwijnt de naam Droomparken uit het zicht.

 

Nieuw logo

De vernieuwde visuele identiteit van EuroParcs is onder de loep genomen om de gebruikte kleuren, lettertype en beeldmerk voor langere tijd consistent, herkenbaar en onderscheidend te kunnen profileren, in binnen- en buitenland.

In het nieuwe logo komt de EuroParcs identiteit terug: het straalt oer-Hollands ondernemerschap uit. Niet alleen door de kleuren: oranje en blauw (naar het Delfts blauw), maar natuurlijk ook door de tulp zelf. In het nieuwe logo is de steel van de EuroParcs-tulp ingekort. Dat maakt het logo niet alleen frisser, maar ook praktischer toepasbaar op visuele uitingen. Het oude logo nam veel ruimte in door de lange steel van de tulp. Director Rental Sales Martin de Boer: ‘We willen als een groot sterk merk Europa veroveren en daar past deze nieuwe krachtige, maar bovenal sympathieke identiteit bij.’ 

 

Volgorde rebranding

Als eerste zullen alle overgenomen vakantieparken en campings in binnen- en buitenland de komende weken de EuroParcs merkuitstraling krijgen in boarding en communicatie. Daarna komen de EuroParcs resorts aan de beurt. De toevoeging resort bij een parknaam zal voortaan niet meer gehanteerd worden. Ter illustratie: Droomparken Hooge Veluwe heet voortaan EuroParcs Hooge Veluwe en EuroParcs resort De Wije Werelt voortaan EuroParcs De Wije Werelt.

 

Nieuwe website

De nieuwe visuele identiteit is niet het enige dat verandert. EuroParcs komt voor heel Europa met een nieuwe website, die gevoed wordt door een boekingssysteem met ongekende mogelijkheden. Iedere vakantiewoning en iedere voorkeur van een gast kan worden ingevoerd. 

Trefwoorden: Nieuw logo, nieuwe naam, nieuwe website

||| Blogs |||

15/12/21
Never let a good crisis go to waste
Het is alweer ruim anderhalf jaar geleden dat het Corona virus het land, en daarmee ook de reisbranc...
09/07/21
Dromomania
Wat een intens genot was het. De voortijdige uitschakeling van het Nederlands Elftal (nou ja, eigenl...
28/07/20
I am the greatest!
I am the greatest!
28/07/20 · Reis & vervoer · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Marcel Baltus wil met zijn blog de nieuwsredacties eens opschudden. Zij kiezen steevast voor de grote bedrijven als de reisbranche in de actualiteit staat. De vele duizenden kleine reisbedrijven krijgen geen aandacht terwijl zij het kloppend hart zijn van de branche.
29/06/20
Oost west thuis best
Oost west thuis best
29/06/20 · Marketing · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Vrijwel iedereen boven de 40 jaar kan zich de volgende situatie heel goed voor de geest halen. Het i...
09/05/20
Van de verblijfsrecreatieparadox naar de toerismeparodie…
Deel 1 van de toerismeparodieRECRON lanceerde ooit eens de term ‘verblijfsrecreatieparadox’ waar...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

21/01/22
Geert Dijks: Kabinet open recreatie op land en water
HISWA-RECRON, ondernemersorganisatie voor watersport en recreatie, doet een dringende oproep aan het kabinet: open snel de bedrijven in de watersport en recreatie.
21/01/22
ACM start onderzoek reisbranche naar vermelden bijkomende kosten
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heft zijn vinger vermanend omhoog naar de reisbranche. ACM ziet dat reisaanbieders nog te vaak onduidelijke prijzen hanteren voor de consument. Onderzoek naar aanbieders van accommodaties op vakantieparken wordt gestart.
20/01/22
Versnelde doorontwikkeling door Fonds Verblijfsrecreatie Zeeland
Eind 2021 kregen Ons Buiten (Oostkapelle) en Camping Olmenveld (Serooskerke) een lening via het Fond...
20/01/22
ANVR dringt bij de overheid aan op logische quarantaineregels
Na nu al twee jaar praktisch geen reizen uit te voeren naar bestemmingen buiten de EU vanwege afrade...
20/01/22
EuroParcs Group neemt campings in Zuid-Holland en Drenthe over
EuroParcs Group heeft deze maand jachthaven/camping Spijkerboor in Warmond, Zuid-Holland en camping ...
17/01/22
Vroegboekpiek: vijf keer zoveel vroegboekingen dan in 2021
Hoe loopt het met de vakantieboekingen? De Vakantiediscounter en RED Online komen met spectaculaire cijfers.
12/01/22
Twee investeerders steken geld in Europese expansie JetCamp
Met 2 nieuwe investeerders aan boord is JetCamp het nieuwe jaar goed begonnen. Het boekingsplatform voor campings en vakantieparken wil daarmee versneld groeien in de Europese campingmarkt van 5 miljard Euro. Investeerders zijn de Falkensteiner Michaeler Tourism Group (FMTG) onder leiding van Otmar Michaeler en Cunningham Holding, het investeringsvehicle van Jan-Peter Cruiming.
11/01/22
Uitbreiding Waterpark Zwartkruis in Friese Noardburgum impuls voor regio
Waterpark Zwartkruis in Noardburgum breidt uit met 34 luxe vakantievilla’s. Wethouder Gelbrig Hoek...