Geplaatst op: 22-09-2021
Auteur: Redactie
Uitgever: NRIT Media

EuroParcs gaat Europa in met één naam en nieuwe visuele identiteit: vertrouwde naam Droomparken verdwijnt

EuroParcs gaat Europa in met één naam en nieuwe visuele identiteit: vertrouwde naam Droomparken verdwijnt

EuroParcs Group heeft een sterke groei doormaakt. In binnen- en buitenland is inmiddels een groot aantal campings en vakantieparken overgenomen en ontwikkeld. Om eenduidig en slagvaardig naar buiten te kunnen treden is daarom besloten dat alle parken in binnen- en buitenland zullen gaan opereren onder de merknaam EuroParcs, met een vernieuwde visuele identiteit. Daarmee verdwijnt de naam Droomparken uit het zicht.

 

Nieuw logo

De vernieuwde visuele identiteit van EuroParcs is onder de loep genomen om de gebruikte kleuren, lettertype en beeldmerk voor langere tijd consistent, herkenbaar en onderscheidend te kunnen profileren, in binnen- en buitenland.

In het nieuwe logo komt de EuroParcs identiteit terug: het straalt oer-Hollands ondernemerschap uit. Niet alleen door de kleuren: oranje en blauw (naar het Delfts blauw), maar natuurlijk ook door de tulp zelf. In het nieuwe logo is de steel van de EuroParcs-tulp ingekort. Dat maakt het logo niet alleen frisser, maar ook praktischer toepasbaar op visuele uitingen. Het oude logo nam veel ruimte in door de lange steel van de tulp. Director Rental Sales Martin de Boer: ‘We willen als een groot sterk merk Europa veroveren en daar past deze nieuwe krachtige, maar bovenal sympathieke identiteit bij.’ 

 

Volgorde rebranding

Als eerste zullen alle overgenomen vakantieparken en campings in binnen- en buitenland de komende weken de EuroParcs merkuitstraling krijgen in boarding en communicatie. Daarna komen de EuroParcs resorts aan de beurt. De toevoeging resort bij een parknaam zal voortaan niet meer gehanteerd worden. Ter illustratie: Droomparken Hooge Veluwe heet voortaan EuroParcs Hooge Veluwe en EuroParcs resort De Wije Werelt voortaan EuroParcs De Wije Werelt.

 

Nieuwe website

De nieuwe visuele identiteit is niet het enige dat verandert. EuroParcs komt voor heel Europa met een nieuwe website, die gevoed wordt door een boekingssysteem met ongekende mogelijkheden. Iedere vakantiewoning en iedere voorkeur van een gast kan worden ingevoerd. 

Trefwoorden: Nieuw logo, nieuwe naam, nieuwe website

||| Blogs |||

06/05/20
Waarom we vooral in onze vrije tijd moeite hebben met de lockdown
We leven inmiddels meer dan 7 weken in een inteligente lockdown. Een ingrijpende maatregel om het Co...
30/03/20
VrijetijdsTrends 2020 en de invloed van Corona: Thuisentertainment, lokalisering, on- en offline, herstel of crisis
Het Coronavirus heeft een grote impact op ons vrijetijdsgedrag. In een paar weken tijd zijn ons gedrag en de VrijetijdTrends 180 graden gedraaid. De vraag is: wat gebeurt er als deze crisis weer op zijn retour is?
26/03/20
De wederopbouw van de vrijetijdssector
Wat gaat de coronacrisis onze sector van almaar meer-meer-meer opleveren? Wat boeit onze gasten in de toekomst nu echt?
13/01/20
Eenzijdige beeldvorming
Met veel bombarie trokken boeren op 4 oktober naar De Haag om te protesteren. Aanleiding voor dit pr...
13/12/19
Pleasure for all! Hoe gastvrij zijn vrijetijdsbedrijven …?
Nederland heeft 2 miljoen mensen met een beperking. Wat doet de vrijetijdssector om ook deze gasten een warm welkom te heten?

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

14/10/21
Provincie werkt mee aan mooie en veilige dijken op trajecten Salmsteke-Schoonhoven en Wijk bij Duurstede-Amerongen
Provincie Utrecht heeft als partner de plannen voor de ontwikkelingen op het dijktraject Salmsteke-S...
13/10/21
Limburg haakt aan op 10.000 km hike Liberation Route
Limburg is volop bezig met de voorbereidingen voor de Liberation Route Europe Hiking Trail, melden de DMO's in Limburg. Mede dankzij een bijdrage van het vfonds, Provincie Limburg en alle Limburgse gemeenten wordt Limburg onderdeel van deze bekende internationale wandelroute. Deze route van maar liefst 10.000 kilometer neemt de wandelaar mee van Londen naar Berlijn in het spoor van de geallieerden tijdens ‘43-‘45.
12/10/21
Exclusief voor leden
Greenkey Gold certificering voor alle Snowworld vestigingen
Afgelopen vrijdag 8 oktober ontving SnowWorld Rucphen de gouden status ontvangen van het duurzaamheidslabel Green Key. In het bijzijn van SnowWorld CEO Wim Hubrechtsen werd de Gouden status verleend door Green Key directeur Erik van Dijk.
11/10/21
Trend steden werken aan samenwerking voor toegankelijke steden
15 partijen uit de stad en de provincie Utrecht tekenden het stadsakkoord. Met het akkoord wil Utrecht voor iedereen toegankelijk zijn en weten de partijen elkaar beter en gemakkelijker te vinden en samen verbeteringen door te voeren waar Utrechters met een beperking echt iets van merken. Daarmee volgen de bestuurders het voorbeeld van Den Haag op.
08/10/21
Center Parcs beleeft primeur met eerste waterglijbaan met virtuele looping
In Center Parcs De Kempervennen doen twee nieuwe, spectaculaire glijbanen hun intrede. Zo zal in het...
06/10/21
Ruim twee ton subsidie voor Routebureau Groningen
Het Routebureau Groningen krijgt van de provincie een subsidie van ruim € 200.000. De subsidie ...
01/10/21
Exclusief voor leden
ANWB Reiswijzer maakt zich winterklaar
De ANWB gaat zich met de Reiswijzer vanaf vandaag concentreren op de meest populaire najaars- en wintervakantiebestemmingen. Het aantal vakantielanden waarover coronagerelateerde informatie wordt verstrekt, gaat van 24 terug naar 12. Daarbij werd ook bekend dat 76% van de ANWB-leden dit jaar en volgend jaar weer op reis wil naar het buitenland.
30/09/21
Twente Marketing speelt met campagne in op trend van slow-tv
Het vakantiegevoel is bij veel Nederlanders weer naar de achtergrond verdwenen. De digitale meetings...