Geplaatst op: 22-09-2021
Auteur: Redactie
Uitgever: NRIT Media

EuroParcs gaat Europa in met één naam en nieuwe visuele identiteit: vertrouwde naam Droomparken verdwijnt

EuroParcs gaat Europa in met één naam en nieuwe visuele identiteit: vertrouwde naam Droomparken verdwijnt

EuroParcs Group heeft een sterke groei doormaakt. In binnen- en buitenland is inmiddels een groot aantal campings en vakantieparken overgenomen en ontwikkeld. Om eenduidig en slagvaardig naar buiten te kunnen treden is daarom besloten dat alle parken in binnen- en buitenland zullen gaan opereren onder de merknaam EuroParcs, met een vernieuwde visuele identiteit. Daarmee verdwijnt de naam Droomparken uit het zicht.

 

Nieuw logo

De vernieuwde visuele identiteit van EuroParcs is onder de loep genomen om de gebruikte kleuren, lettertype en beeldmerk voor langere tijd consistent, herkenbaar en onderscheidend te kunnen profileren, in binnen- en buitenland.

In het nieuwe logo komt de EuroParcs identiteit terug: het straalt oer-Hollands ondernemerschap uit. Niet alleen door de kleuren: oranje en blauw (naar het Delfts blauw), maar natuurlijk ook door de tulp zelf. In het nieuwe logo is de steel van de EuroParcs-tulp ingekort. Dat maakt het logo niet alleen frisser, maar ook praktischer toepasbaar op visuele uitingen. Het oude logo nam veel ruimte in door de lange steel van de tulp. Director Rental Sales Martin de Boer: ‘We willen als een groot sterk merk Europa veroveren en daar past deze nieuwe krachtige, maar bovenal sympathieke identiteit bij.’ 

 

Volgorde rebranding

Als eerste zullen alle overgenomen vakantieparken en campings in binnen- en buitenland de komende weken de EuroParcs merkuitstraling krijgen in boarding en communicatie. Daarna komen de EuroParcs resorts aan de beurt. De toevoeging resort bij een parknaam zal voortaan niet meer gehanteerd worden. Ter illustratie: Droomparken Hooge Veluwe heet voortaan EuroParcs Hooge Veluwe en EuroParcs resort De Wije Werelt voortaan EuroParcs De Wije Werelt.

 

Nieuwe website

De nieuwe visuele identiteit is niet het enige dat verandert. EuroParcs komt voor heel Europa met een nieuwe website, die gevoed wordt door een boekingssysteem met ongekende mogelijkheden. Iedere vakantiewoning en iedere voorkeur van een gast kan worden ingevoerd. 

Trefwoorden: Nieuw logo, nieuwe naam, nieuwe website

||| Blogs |||

09/07/21
Dromomania
Wat een intens genot was het. De voortijdige uitschakeling van het Nederlands Elftal (nou ja, eigenl...
28/07/20
I am the greatest!
I am the greatest!
28/07/20 · Reis & vervoer · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Marcel Baltus wil met zijn blog de nieuwsredacties eens opschudden. Zij kiezen steevast voor de grote bedrijven als de reisbranche in de actualiteit staat. De vele duizenden kleine reisbedrijven krijgen geen aandacht terwijl zij het kloppend hart zijn van de branche.
29/06/20
Oost west thuis best
Oost west thuis best
29/06/20 · Marketing · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Vrijwel iedereen boven de 40 jaar kan zich de volgende situatie heel goed voor de geest halen. Het i...
09/05/20
Van de verblijfsrecreatieparadox naar de toerismeparodie…
Deel 1 van de toerismeparodieRECRON lanceerde ooit eens de term ‘verblijfsrecreatieparadox’ waar...
06/05/20
Waarom we vooral in onze vrije tijd moeite hebben met de lockdown
We leven inmiddels meer dan 7 weken in een inteligente lockdown. Een ingrijpende maatregel om het Co...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

22/10/21
Exclusief voor leden
Aan vakantiedagen geen gebrek en de reislust neemt toe
Als de wereld buiten Europa langzaam opengaat, wil een groot deel van de jongeren zo snel mogelijk weer een verre reis maken. Maar liefst 42% pakt zijn of haar backpack zodra het weer kan. Dat blijkt uit onderzoek van online vergelijker Pricewise, in samenwerking met onafhankelijk veldwerkbureau Panel Inzicht. Uit het onderzoek blijkt ook dat de keuze voor eigen land nog steeds hoog ligt.
18/10/21
Sunweb Group ontvangt hoogste Travelife-duurzaamheidscertificaat
Reisorganisatie Sunweg Group heeft het Travelife-certificaat in ontvangst mogen nemen. Dit is het internationaal toonaangevende duurzaamheidscertificaat voor de reisindustrie. Sunweb Group heeft de hoogste status behaald: Travelife Certified. Slechts enkele reisorganisaties hebben deze hoogste status bereikt.
18/10/21
Sunweb behaalt Travellife Certified
Reisorganisatie Sunweb Group heeft het Travelife-certificaat in ontvangst mogen nemen. Sunweb Group heeft de hoogste status behaald bij dit duurzaamheidscertificaat, Travelife Certified. Slechts enkele reisorganisaties hebben deze hoogste status bereikt.
15/10/21
Vier maanden Groninger bruggen Noord-Willemskanaal dicht
Alle Groninger bruggen over het Noord-Willemskanaal blijven vanaf maandag 18 oktober 2021 vier maanden dicht voor de recreatievaart. Dit komt door werkzaamheden op en rond het kanaal bij de Julianabrug. Voor de beroepsvaart worden de bruggen wel bediend maar dan met aangepaste tijden.
14/10/21
Exclusief voor leden
Jorrit Hendriks en Laurens Taekema richten platform Ecohuisje op
Op de website Ecohuisje.nl worden louter duurzame accommodaties getoond, van tiny house tot luxe vil...
14/10/21
Bijna 35000 bezoekers op de `kampeer & Caravan Jaarbeurs
Op zondagmiddag 9 oktober, 17 uur, klonk het eindsein van de van de Kampeer & Caravan Jaarbeurs,...
13/10/21
Europarcs verbetert website en leidt dat tot betere conversie?
De website van vakantieparkenketen Europarcs is vernieuwd - www.europarcs.nl. "Een prachtig nieuw design, nog meer voorkeuren die jij kan invullen, nog meer parken in binnen- en buitenland", meldt het bedrijf trots.
06/10/21
EuroParcs Group doet eerste overname in Duitsland bij de Biggesee in Sauerland
Met de overname van familiecamping Biggesee-Waldenburg in Sauerland betreedt EuroParcs Group na Belg...