Geplaatst op: 22-09-2021
Auteur: Redactie
Uitgever: NRIT Media

EuroParcs gaat Europa in met één naam en nieuwe visuele identiteit: vertrouwde naam Droomparken verdwijnt

EuroParcs gaat Europa in met één naam en nieuwe visuele identiteit: vertrouwde naam Droomparken verdwijnt

EuroParcs Group heeft een sterke groei doormaakt. In binnen- en buitenland is inmiddels een groot aantal campings en vakantieparken overgenomen en ontwikkeld. Om eenduidig en slagvaardig naar buiten te kunnen treden is daarom besloten dat alle parken in binnen- en buitenland zullen gaan opereren onder de merknaam EuroParcs, met een vernieuwde visuele identiteit. Daarmee verdwijnt de naam Droomparken uit het zicht.

 

Nieuw logo

De vernieuwde visuele identiteit van EuroParcs is onder de loep genomen om de gebruikte kleuren, lettertype en beeldmerk voor langere tijd consistent, herkenbaar en onderscheidend te kunnen profileren, in binnen- en buitenland.

In het nieuwe logo komt de EuroParcs identiteit terug: het straalt oer-Hollands ondernemerschap uit. Niet alleen door de kleuren: oranje en blauw (naar het Delfts blauw), maar natuurlijk ook door de tulp zelf. In het nieuwe logo is de steel van de EuroParcs-tulp ingekort. Dat maakt het logo niet alleen frisser, maar ook praktischer toepasbaar op visuele uitingen. Het oude logo nam veel ruimte in door de lange steel van de tulp. Director Rental Sales Martin de Boer: ‘We willen als een groot sterk merk Europa veroveren en daar past deze nieuwe krachtige, maar bovenal sympathieke identiteit bij.’ 

 

Volgorde rebranding

Als eerste zullen alle overgenomen vakantieparken en campings in binnen- en buitenland de komende weken de EuroParcs merkuitstraling krijgen in boarding en communicatie. Daarna komen de EuroParcs resorts aan de beurt. De toevoeging resort bij een parknaam zal voortaan niet meer gehanteerd worden. Ter illustratie: Droomparken Hooge Veluwe heet voortaan EuroParcs Hooge Veluwe en EuroParcs resort De Wije Werelt voortaan EuroParcs De Wije Werelt.

 

Nieuwe website

De nieuwe visuele identiteit is niet het enige dat verandert. EuroParcs komt voor heel Europa met een nieuwe website, die gevoed wordt door een boekingssysteem met ongekende mogelijkheden. Iedere vakantiewoning en iedere voorkeur van een gast kan worden ingevoerd. 

Trefwoorden: Nieuw logo, nieuwe naam, nieuwe website

||| Blogs |||

09/07/21
Dromomania
Wat een intens genot was het. De voortijdige uitschakeling van het Nederlands Elftal (nou ja, eigenl...
30/03/21
Hoe je een imago verkwanselt met een kop koffie
In het stemhokje schoot de gedachte door mijn hoofd. Merkwaardig eigenlijk dat meerdere politieke pa...
28/07/20
Waarom Pinterest voor bedrijven in toerisme & recreatie zo’n geweldig promotiemiddel is
Veel mensen denken bij Pinterest aan hobbyprojecten. Maar wist je dat 1 miljoen Nederlandse gebruikers op Pinterest zoeken naar inspiratie voor reizen en dagjes uit? Pinterest is dus bij uitstek geschikt voor bedrijven in toerisme & recreatie.
14/07/20
Destinatiemarketing in coronatijd
Hoe werk je als DMO aan een toekomstbestendige positionering, ontwikkeling en zichtbaarheid van het toeristische product in je regio? Astrid Crum, directeur van Marketing Drenthe deelt graag haar inzichten.
29/06/20
Oost west thuis best
Oost west thuis best
29/06/20 · Marketing · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Vrijwel iedereen boven de 40 jaar kan zich de volgende situatie heel goed voor de geest halen. Het i...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

19/10/21
Website van Kastelen Stichting vernieuwd
Sinds maandag 18 oktober is de vernieuwde webstsite van de Nederlandse Kastelen Stichting, www.kastelen.nl, online. De verbeteringen vallen vooral in de categorie overzichtelijke informatie. De kastelen zijn bezig met grote thema's waar andere deelsectoren in leisure nog aan moeten beginnen, zoals klimaatadaptatie.
13/10/21
Europarcs verbetert website en leidt dat tot betere conversie?
De website van vakantieparkenketen Europarcs is vernieuwd - www.europarcs.nl. "Een prachtig nieuw design, nog meer voorkeuren die jij kan invullen, nog meer parken in binnen- en buitenland", meldt het bedrijf trots.
12/10/21
RBT De Langstraat haakt in op 2 uur Natuur Challenge
Uit onderzoek blijkt dat natuur gezond is voor de mens en dat mensen die twee uur per week in de natuur doorbrengen hun leven een hoger cijfer geven. Daarom organiseert IVN voor de derde keer op rij de #2uurnatuur Challenge, met als doel mensen te stimuleren om ook tijdens de donkere herfstmaanden naar buiten te blijven gaan.
08/10/21
Nieuw toeristisch magazine voor Zuid-Limburg
Visit Zuid-Limburg start met de ontwikkeling van een nieuw toeristisch magazine voor heel Zuid-Limbu...
07/10/21
Toeristische Infodesk bij Designer Outlet Roermond
De Designer Outlet Roermond beschikt sinds kort over een toeristische Infodesk in de nieuwe Guest Services Terminal. De bedoeling is het winkelende publiek op piekmomenten actief te informeren over de uitgebreide toeristische en recreatieve mogelijkheden in de binnenstad en de regio.
01/10/21
RED Online Marketing en Blogs4Travel gaan samen verder
Per 1 oktober neemt RED Online Marketing het bedrijf van Richard Otten, Blogs4Travel, over. Beide bedrijven zijn welbekend en actief in de reis- en recreatiebranche.
24/09/21
Digitale toegankelijkheid van de recreatiebranche: anders kijken naar je website
Een ontspannen dagje uit is voor iedereen fijn. Ook voor mensen met een beperking. Dat begint vaak a...
22/09/21
EuroParcs gaat Europa in met één naam en nieuwe visuele identiteit: vertrouwde naam Droomparken verdwijnt
EuroParcs Group heeft een sterke groei doormaakt. In binnen- en buitenland is inmiddels een groot aa...