Geplaatst op: 22-09-2021
Auteur: Redactie
Uitgever: NRIT Media

Green Key en Greendish zorgen samen voor een duurzame en gezonde menukaart!

 Green Key en Greendish zorgen samen voor een duurzame en gezonde menukaart!

Dinsdag 21 september tekenden Green Key en Greendish een samenwerkingsconvenant waarmee zij een partnership sluiten. Een feestelijk moment dat plaatsvond tijdens de Gastvrij Rotterdam beurs in Ahoy. Samen helpen zij de horeca bij het creëren van een planet proof menu dat rekening houdt met de groeiende vraag naar gezond en duurzaam voedsel.

 

Aanleiding voor samenwerking

Uit het EAT-Lancet rapport is naar voren gekomen dat we op dit moment niet binnen de grenzen van één planeet consumeren. Om dit te bereiken zullen wij voedsel wereldwijd anders moeten verbouwen, verwerken, transporteren, consumeren en minder voedsel moeten verspillen. Reden genoeg voor Green Key en Greendish om de handen ineen te slaan en zich samen in te zetten voor een planet proof menu in de horeca. Een menu dat rekening houdt met de toekomst van mens, dier en planeet.

 

"We werken al langer intensief samen met Green Key maar ik ben trots dat we dit nu kunnen bekrachtigen met een gezamenlijk convenant. Door de handen ineen te slaan vergroten we onze gezamenlijke impact en kunnen we horecaondernemers nog beter ondersteunen in hun transitie naar duurzaam en gezond", aldus Joris Heijnen, directeur Greendish.

 

De veranderende vraag naar duurzaam en gezond voedsel groeit al langere tijd en door de coronapandemie is de vraag hiernaar alleen maar toegenomen. Voedselaanbieders die meegaan in deze verandering en hierbij de juiste stappen zetten, kunnen daarmee niet alleen winst behalen op het gebied van duurzaamheid en gezondheid, maar ook op financieel vlak. Door als voedselaanbieder een planet proof menu aan te bieden voldoe je namelijk én aan de toenemende veranderende vraag van de klant én blijf je toekomstbestendig.

 

Toekomst

Greendish adviseert en helpt Green Key Nederland bij de doorontwikkeling van de criteria die zij gebruiken, er worden workshops verzorgd voor Green Key gecertificeerde bedrijven en zij kunnen punten voor hun Green Key certificaat verdienen als zij samenwerken met Greendish.

 

"Binnen de normen van Green Key is het hoofdstuk Food & Beverage erg belangrijk. De kennis van Greendish zetten wij graag in om de gecertificeerde bedrijven verder te verduurzamen. We kunnen elkaar wederzijds goed versterken en zijn daarom blij met deze samenwerking”, aldus Erik van Dijk, directeur Stichting KMVK.

 

Door de krachten te bundelen versnellen Greendish en Green Key de verdere verduurzaming van de gastvrijheidssector met als uiteindelijk doel impact te maken door duurzame en gezonde voeding voor iedereen overal beschikbaar te maken. Een goed voorbeeld van de samenwerking is Fletcher Wageningsche berg, die gecertificeerd is met Green Key Goud.

 

Link: https://greendish.com/cases/fletcher/
Trefwoorden: Duurzame menukaart, partnership, Green `key

CELTH
 






||| Nieuws |||

15/04/24
Minke Rabaut in workshop 3ST
Minke Rabaut van Impuls Zeeland is toegevoegd aan de workshop 3ST tijdens het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024, op 18 april in Vlissingen
15/04/24
Resort Lexmond van TopParken officieel geopend
Zaterdag 13 april vond de officiële opening van Resort Lexmond van TopParken plaats. Het vakantiepa...
11/04/24
Marieke Braber spreker workshop Vakantieparken en trends
Jos van der Sterren heeft bij zijn workshop over vakantieparken een stevige side-kick naast zich in de vorm van Marieke Braber. Het is weer een sterke aanvulling in het programma van Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024.
09/04/24
Ga op speeddate bij Trendcongres Toerisme en Vrijetijd
Nog een reden om naar het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd te komen. Je mag als bezoeker op speeddate. Leer razendsnel je vakgenoten kennen.
05/04/24
Exclusief voor leden
Handreiking tijdelijke functieverandering vakantieparken
Het Expertisecentrum Vitale Vakantieparken Overijssel heeft de ‘Handreiking tijdelijke functieverandering vakantieparken' aan aan demissionair minister Hugo de Jonge overhandigd.
03/04/24
Exclusief voor leden
Hoe bouw je een onderscheidend merk?
Hoe bouw je een merk met een onderscheidende identiteit? Die vraag stond centraal op de presentatie van Martijn Assen van bureau NLVK op het kennisevent Embrace Growth 2024 van Booking Experts. In dit artikel de highlights en wat pointers.
03/04/24
ACSI Kampeerreizen nieuwe sponsor NJBB
Per april 2024 heeft ACSI heeft een driejarige sponsorovereenkomst gesloten met de Nederlandse Jeu de Boules Bond, gericht op promotie onder kampeerliefhebbers.
03/04/24
Exclusief voor leden
Dormio start verhuur 76 appartementen in Breskens
Dormio Resorts & Hotels is gestart met de verhuur en het beheer van Breskens Apartments in Breskens, Zeeuws-Vlaanderen. Het complex, ontwikkeld door Cafferelli en Van der Poel, bestaat momenteel uit drie luxe appartementsgebouwen en biedt 76 appartementen en penthouses.

||| Agenda |||

18/04/24
18/04/24 t/m 18-04-24: TRENDCONGRES 2024
Op donderdag 18 april 2024 organiseert NRIT samen met de opleidingen Tourism Management van de Neder...
27/05/24
27/05/24 t/m 27-05-24: Sustainable Tourism Mobility Forum
De Breda University of Applied Sciences (BUas) en het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen ...
24/06/24 t/m 26-06-24
24/06/24 t/m 26-06-24: CBTS 2024
Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...
25/06/24 t/m 28-06-24
25/06/24 t/m 28-06-24: Atlas Annual Conference 2024
Onder het thema 'Navigating the Future' organiseert de Breda University of Applied Sciences van 25 t...