Geplaatst op: 21-09-2021
Auteur: Redactie
Uitgever: NRIT Media

Campagne Echt vakantie

Campagne Echt vakantie

Landal GreenParks start deze week een grootschalige, internationale marketingcampagne in Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, België en Denemarken. De ambitieuze vakantieaanbieder heeft volledig op het buitenland toegesneden uitingen ontwikkeld. Het concept en de uitvoering zijn ontwikkeld door het toonaangevende Duitse bureau Jung von Matt, dat voor de internationale markt een vernieuwende benadering koos, toegesneden op de behoefte van buitenlandse vakantiegangers. Daarmee ontstaat een nieuw gezicht in het buitenland, dat past bij de huidige behoeftes van vakantiegangers en bij de internationale groeiambities van Landal GreenParks.


Na versteviging van de internationale commerciële organisatie koos Landal begin dit jaar voor een regionale marketingaanpak, met specialistische teams waarmee snel geschakeld kon worden in de verschillende landen. De gevolgen van de coronamaatregelen in de diverse landen op toerisme en recreatie, maakte het voor Landal noodzakelijk om zich sneller aan te passen aan steeds wisselende omstandigheden. "De trend dat Nederlanders dichterbij huis op vakantie gaan is weliswaar goed voor de Nederlandse markt, maar het betekent extra uitdagingen in de andere landen waar we actief zijn. Waar onze buitenlandse bestemmingen altijd konden rekenen op een behoorlijk aantal Nederlanders, moesten we nu lokale gasten interesseren voor een verblijf op onze parken in eigen land. Duitsers zoeken ook een bestemming dichtbij huis; deze dynamiek vraagt om een andere marketing aanpak. ” aldus Sander Hoefnagels, Marketing Director van Landal GreenParks.


Een eerste stap was de ‘Herontdek’-campagne, die dit voorjaar per markt/land zeven bestemmingen van Landal GreenParks belichtte. Daarbij kozen de drie regio’s Nederland, België en Duitsland elk hun eigen voorkeursbestemming om te communiceren. Dat leidde uiteindelijk tot het internationale concept van Echt Vakantie.


Hoefnagels: "Een Nederlander hoef je niet uit te leggen wat een vakantiepark en wie Landal GreenParks is, maar Duitser denkt bij ‘Ferienpark’ niet aan onze Landal parken midden in de natuur. Samen met Jung von Matt ontwikkelden we het concept, bedoeld voor de nieuwe generatie vakantiegangers in de buitenlanden. Mensen die de hele dag druk zijn, met werken, sporten, social media en ga maar door. Op vakantie willen zij rust. Dus zeggen we: wij bieden je een vakantiehuis midden in de natuur, om de dingen te doen die jíj wil doen, en wij bieden je daarvoor de faciliteiten en de activiteiten.”


Op die basis is een paraplucampagne ontwikkeld, waar elk van de markten op kan inhaken, met nieuw exclusief beeldmateriaal dat is geschoten op de eigen parken, met nieuwe typografie en een nieuwe pay-off: Echt Vakantie. Met behulp van campagnetools en style guides zijn snel uitingen te ontwikkelen voor onder andere social media activiteiten in de diverse landen.


Lancering

De nieuwe campagne is écht internationaal en is in eerste instantie gemaakt voor markten waar Landal minder bekend is, wat ook impliceert dat hij nu nog niet op de Nederlandse markt te zien zal zijn. "Landal, vakantie en natuur zijn voor de Nederlandse vakantieganger vrijwel synoniem aan elkaar,” licht Hoefnagels toe. In België gaat de campagne wél lopen; met Vlaamse teksten en een Vlaams ingesproken commercial, evenals een Franstalige versie voor Wallonië.

 

Trefwoorden: Internationale marketing campagne, lancering

||| Blogs |||

09/07/21
Dromomania
Wat een intens genot was het. De voortijdige uitschakeling van het Nederlands Elftal (nou ja, eigenl...
28/07/20
I am the greatest!
I am the greatest!
28/07/20 · Reis & vervoer · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Marcel Baltus wil met zijn blog de nieuwsredacties eens opschudden. Zij kiezen steevast voor de grote bedrijven als de reisbranche in de actualiteit staat. De vele duizenden kleine reisbedrijven krijgen geen aandacht terwijl zij het kloppend hart zijn van de branche.
29/06/20
Oost west thuis best
Oost west thuis best
29/06/20 · Marketing · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Vrijwel iedereen boven de 40 jaar kan zich de volgende situatie heel goed voor de geest halen. Het i...
09/05/20
Van de verblijfsrecreatieparadox naar de toerismeparodie…
Deel 1 van de toerismeparodieRECRON lanceerde ooit eens de term ‘verblijfsrecreatieparadox’ waar...
06/05/20
Waarom we vooral in onze vrije tijd moeite hebben met de lockdown
We leven inmiddels meer dan 7 weken in een inteligente lockdown. Een ingrijpende maatregel om het Co...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

22/10/21
Exclusief voor leden
Aan vakantiedagen geen gebrek en de reislust neemt toe
Als de wereld buiten Europa langzaam opengaat, wil een groot deel van de jongeren zo snel mogelijk weer een verre reis maken. Maar liefst 42% pakt zijn of haar backpack zodra het weer kan. Dat blijkt uit onderzoek van online vergelijker Pricewise, in samenwerking met onafhankelijk veldwerkbureau Panel Inzicht. Uit het onderzoek blijkt ook dat de keuze voor eigen land nog steeds hoog ligt.
18/10/21
Sunweb Group ontvangt hoogste Travelife-duurzaamheidscertificaat
Reisorganisatie Sunweg Group heeft het Travelife-certificaat in ontvangst mogen nemen. Dit is het internationaal toonaangevende duurzaamheidscertificaat voor de reisindustrie. Sunweb Group heeft de hoogste status behaald: Travelife Certified. Slechts enkele reisorganisaties hebben deze hoogste status bereikt.
18/10/21
Sunweb behaalt Travellife Certified
Reisorganisatie Sunweb Group heeft het Travelife-certificaat in ontvangst mogen nemen. Sunweb Group heeft de hoogste status behaald bij dit duurzaamheidscertificaat, Travelife Certified. Slechts enkele reisorganisaties hebben deze hoogste status bereikt.
15/10/21
Vier maanden Groninger bruggen Noord-Willemskanaal dicht
Alle Groninger bruggen over het Noord-Willemskanaal blijven vanaf maandag 18 oktober 2021 vier maanden dicht voor de recreatievaart. Dit komt door werkzaamheden op en rond het kanaal bij de Julianabrug. Voor de beroepsvaart worden de bruggen wel bediend maar dan met aangepaste tijden.
14/10/21
Exclusief voor leden
Jorrit Hendriks en Laurens Taekema richten platform Ecohuisje op
Op de website Ecohuisje.nl worden louter duurzame accommodaties getoond, van tiny house tot luxe vil...
14/10/21
Bijna 35000 bezoekers op de `kampeer & Caravan Jaarbeurs
Op zondagmiddag 9 oktober, 17 uur, klonk het eindsein van de van de Kampeer & Caravan Jaarbeurs,...
13/10/21
Europarcs verbetert website en leidt dat tot betere conversie?
De website van vakantieparkenketen Europarcs is vernieuwd - www.europarcs.nl. "Een prachtig nieuw design, nog meer voorkeuren die jij kan invullen, nog meer parken in binnen- en buitenland", meldt het bedrijf trots.
06/10/21
EuroParcs Group doet eerste overname in Duitsland bij de Biggesee in Sauerland
Met de overname van familiecamping Biggesee-Waldenburg in Sauerland betreedt EuroParcs Group na Belg...