Geplaatst op: 10-09-2021
Auteur: Marc Gerlings

Pijl uit zomercampagne Brabant vindt eindpunt in Grave

Pijl uit zomercampagne Brabant vindt eindpunt in Grave
Campagne met de XL-pijl is afgesloten in Grave. Foto: VisitBrabant
Gisteren overhandigde Heleen Huisjes, directeur van VisitBrabant, de knalrode pijl van 5.5 meter en 7000 kilo en daarop de tekst ‘Hier moet je zijn in Brabant’ aan Rick Joosten, wethouder gemeente Grave, de eindbestemming van deze gigantische blikvanger. 

De pijl legde de afgelopen 15 weken een reis af van bijna 350km kriskras door Brabant. VisitBrabant richtte hiermee letterlijk alle pijlen ze op het vrijetijdsaanbod in Brabant om te laten zien dat Brabant dé bestemming is voor een onvergetelijk dagje uit, weekendje weg of vakantie. De route die de pijl aflegde, was te volgen via een interactieve video op visitbrabant.com en social media. 

Communicatie: veel te doen, van historie tot attractiepark

De eerste stop was de Noordkade in Meierijstad. Vervolgens reisde de pijl naar Kasteel Heeswijk, pronkte deze op het voorplein van Het Noordbrabants Museum en Safaripark Beekse Bergen en konden bezoekers van het Biesbosch Museum Eiland in Werkendam en Pier15 in Breda niet om de pijl heen. Bakkerijmuseum Bergeijk was een week lang trotse eigenaar van de XL-pijl voordat deze voor de zomermaanden een plek kreeg op Eindhoven Airport, met een aangepaste boodschap in het Engels voor arriverende gasten. Met als eindbestemming het pittoreske vestigstadje Grave, heeft de pijl een prachtige reis afgelegd en laten zien dat je heel veel kunt beleven in onze provincie; van historie tot groen, van cultuur tot design en van attractieparken tot restaurants.

Op de grens

Rick Joosten, wethouder toerisme & recreatie: ‘Dit stukje Brabant is vaak minder bekend. Het ligt op de grens met Gelderland en minder centraal, maar ook hier vind je het échte bourgondische Brabant. Grave is een fantastisch vestingstadje, één van de 11 in Brabant aan het Zuiderwaterlinie Wandelpad. In Grave is heel veel te beleven, iedereen zou Grave een keer moeten bezoeken. Hier moet je zijn!’

Toch even ingaan op het herstel

Heleen Huisjes, directeur VisitBrabant: "De route van de pijl is compleet met deze prachtige slotlocatie. De inzet op het herstel van de vrijetijdssector gaat natuurlijk met volle kracht door. Samen met de betrokken gemeentes, provincie en ondernemers blijven we onze pijlen richten op het aantrekken van bezoekers naar Brabant. Dat is van groot belang voor het op niveau houden van alle voorzieningen; cultuur, natuur, horeca en recreatie. Zo werken we samen aan de kwaliteit van de leefomgeving van álle Brabanders”.
Trefwoorden: DMO, campagne, marketing, communicatie

||| Blogs |||

13/01/22
Toerisme & Gastvrijheid nieuw thema in onderzoeksambities hogesholen
Op 23 november presenteerden de hogescholen hun onderzoeksambities aan demissionair minister van ond...
15/12/21
Never let a good crisis go to waste
Het is alweer ruim anderhalf jaar geleden dat het Corona virus het land, en daarmee ook de reisbranc...
13/12/21
DITCH THE PITCH
DITCH THE PITCH
13/12/21 · Marketing · Reis & vervoer · Marcel Baltus | Lees meer
Je zal ze de kost moeten geven. Mensen die in artikelen en interviews stellen ‘de leukste baan van...
25/11/21
Verduurzaming Toerisme in Nederland moet sneller
Jos Vranken en Martin Cnossen nodigen de sector uit om een duurzame versnelling in te zetten.
08/11/21
Gooi je oude schoenen niet te vroeg weg
Bij de oprichting van je bedrijf is je concept cruciaal. Wat is je product, wie behoort tot de doelgroep, welke prijs vraag je, wat is het onderscheidend vermogen, wat is de toegevoegde waarde van je bedrijf? En nog 10 vragen uit het boekje voor beginners. Als een bedrijf eenmaal draait lijkt het allemaal vanzelf te gaan toch? Niet is minder waar natuurlijk. Waar wij de echte uitdaging zien is als een bestaand bedrijf wil of moet transformeren naar een ander of aanvullend concept. De winkel verbouwen als het ware, terwijl die wel open moet blijven.

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

26/01/22
Gastvrijheidssector optimistisch over versoepelingen maar verdeeldheid in cultuursector
Optimisme heerst in de gastvrijheidssector maar tegelijkertijd lijkt het erop dat het herstel nog lang zal duren. “Opluchting en voorzichtig optimisme”, aldus Kees van Wijk, voorzitter Gastvrij Nederland, in reactie op de versoepelingen. “Ondernemers uit onze sector zien er enorm naar uit om te ondernemen. Dat willen ze toch het liefste doen.” Zo positief zijn niet alle reacties uit de cultuursector.
25/01/22
Hoe kun je zelf goedkoop energie opwekken?
Zelf energie opwekken heeft meerdere voordelen in de recreatiesector. Naast het veiligstellen van je energiebron en het onder controle houden van de energietarieven, kan het je flink wat kosten besparen of nog beter zelfs geld opleveren.
25/01/22
Exclusief voor leden
Voigt Travel kiest nieuw pr- en marketingbureau
Reisspecialist voor noordelijke destinaties, Voigt Travel, kiest voor bureau USP Marketing PR uit Amsterdam om de Nederlandse en Belgische markt te bereiken.
25/01/22
Irene Asscher-Vonk ontvangt Museumpenning
Uittredend voorzitter van de Museumvereniging Irene Asscher-Vonk ontving op 24 januari uit handen van staatssecretaris Gunay Uslu de Museumpenning voor haar tomeloze inzet voor de museumsector in de afgelopen acht jaar.
25/01/22
Evenementensector ziet 167 miljoen bezoeken verdampen
De gevolgen van de coronamaatregelen worden voor evenementen steeds dramatischer. Dat blijkt uit de gegevens van onderzoeks- en adviesbureau Respons. Vanaf de start van de pandemie werden er ruim 7.200 grotere en zeer veel kleinere evenementen geschrapt met als gevolg dat bijna 167 miljoen bezoeken niet werden gerealiseerd.
25/01/22
Helf van de websites niet eerlijk over reviews
Een wake-up call van de Europese Commissie voor websites die reviews plaatsen.
25/01/22
Exclusief voor leden
Campagne zet consument aan tot lezen in de zomer
Een van de grote vrijetijdsinvullingen van de consument voor de zomer is om te lezen. Dat blijkt uit onderzoek van CPNB. Althans, het is de wens van de consument om meer te lezen. Stichting CPNB verandert de zomercampagne en bedacht een nieuw soort geschenk met Matthijs van Nieuwkerk als boegbeeld. Hoe werkt die campagne, van wens naar gedrag?
25/01/22
Nieuwe cursus gastheren van het landschap
In de regio Volkerak-Zoommeer in de Zuidwestelijke delta van Nederland start binnenkort een cursus Gastheer van het Landschap. Deze cursus is bedoeld voor recreatieondernemers die hun gasten nog beter willen voorlichten. De gebiedsorganisatie Waterpoort organiseert de cursus samen met IVN.