Geplaatst op: 10-09-2021
Auteur: Marc Gerlings

Europa-Park voor zevende keer beste attractiepark van de wereld

Europa-Park voor zevende keer beste attractiepark van de wereld
Het nieuwe buitengedeelte van Rulantica, Svalgurok. Foto: Europa-Park.
Gisteravond vond in Texas de uitreiking van de 'Golden Ticket Awards 2021' plaats. Deze ‘Oscars’ van de attractieparkindustrie worden jaarlijks toegekend door een vakjury met leden uit de hele wereld. Europa-Park ontving voor de zevende maal op rij de award voor ‘beste attractiepark ter wereld’. 

Het park kreeg nog een mooie prijs erbij. Het in 2019 geopende waterpark van Europa-Park, Rulantica, viel met een derde plaats in de categorie ‘beste waterpark ter wereld’ eveneens in de prijzen.

De verkiezing van de 'Golden Ticket Awards' wordt sinds 1998 georganiseerd door het vakblad ‘Amusement Today’. Om de beste parken en attracties te kiezen doet de redactie een beroep op vakjournalisten, experts en fans die vele parken per jaar bezoeken. Zij bepalen de winnaars in de verschillende categorieën. De belangrijkste categorie is die van beste attractiepark ter wereld en voor de zevende keer op rij kreeg Duitslands grootste attractiepark hier de meeste punten. Europa-Park liet daarbij internationaal gerenommeerde parken als Disney, Universal en nieuwe parken in Azië achter zich.

Wat vindt de jury?

Doorslaggevend bij de toekenning was de grote hoeveelheid attracties van hoge kwaliteit die de bezoekers een geweldige beleving bieden dankzij uitstekende ‘operations’ en onderhoud. Daarnaast waren de deskundigen ook onder de indruk van de mix van traditionele attracties en digitale inhoud, evenals het hoogstaande entertainment, eten en drinken en verblijfsaccommodatie.

Rulantica, het tweede park van Europa-Park is dit jaar nog uitgebreid met een buitengedeelte met daarin een enorm bouwwerk met daarin 10 glijbanen en 100 speelmogelijkheden.
Trefwoorden: attractiepark, waterpark

CELTH
 





||| Nieuws |||

20/03/24
Groningen Store organiseert schattenjacht in de stad
De Groningen Store bestaat vijf jaar en viert dat met een nieuwe webshop en een schattenjacht in de stad. Daarmee worden inwoners op een bijzondere manier bij de VVV betrokken.
20/03/24
Exclusief voor leden
Campagne door dmo's Finland rond 'gelukkigste bevolking ter wereld'
Finland is vandaag voor het zevende opeenvolgende jaar uitgeroepen tot het land met de gelukkigste bevolking ter wereld, volgens het World Happiness Report 2024* van de Verenigde Naties. Visit Finland en Helsinki Partners zetten dat in voor een campagne om een klein groepje bezoekers de lifehacks te laten ervaren met een masterclass.
07/03/24
NS station Leeuwarden steunt museum Princessehof
Spoorbedrijf NS wil meer doen met maatschappelijke partners. Concreet is dit te zien in het station ...
08/02/24
Bewonerscampagne Amsterdam laat bijzondere gezichten zien
Woensdag 24 januari lanceerde amsterdam&partners de nieuwe bewonerscampagne ‘Amsterdam verruimt je blik’, een campagne die het gevoel van trots bij Amsterdammers vergroot door de rijkdom aan perspectieven en initiatieven van Amsterdammers in beeld te brengen.
06/02/24
Ludieke zomercampagne Visit Zuid-Limburg: Don’t Vlaai Away
Don’t Vlaai Away is de ludieke aftrap van de zomercampagne van Visit Zuid-Limburg. De Limburgse DMO wil hiermee Nederlanders verleiden hun vakantie in eigen land te vieren en is een knipoog naar de Europese erkenning van de Limburgse vlaai als beschermd streekproduct.
01/02/24
Brabant zet vol in op bezinningstoerisme met Ons Kloosterpad
De toekomst van Ons Kloosterpad in de provincie Noord-Brabant is veiliggesteld. De provincie Noord-Brabant, Vereniging Samenwerkende Kloosters en Visit Brabant hebben daartoe een overeenkomst gesloten.
01/02/24
Apollo zet webportaal op voor reisagenten
Nu gaat de touroperator ook live met Apollo Partner Web die het mogelijk maakt voor lokale reisbureaus en agenten om klanten direct in te boeken.
31/01/24
Exclusief voor leden
Boekingen mei- en zomervakantie +30% bij Sunweb
Januari en februari zijn misschien wel de grauwste maanden van het jaar maar het boekingsseizoen is volop in beweging. Touroperator Sunweb meldt op basis van onderzoek dat ruim 1 op de 5 personen begint hun vakantiegeluk al bij het zoeken naar de reisbestemming.

||| Agenda |||

18/04/24
18/04/24 t/m 18-04-24: TRENDCONGRES 2024
Op donderdag 18 april 2024 organiseert NRIT samen met de opleidingen Tourism Management van de Neder...
24/06/24 t/m 26-06-24
24/06/24 t/m 26-06-24: CBTS 2024
Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...
25/06/24 t/m 28-06-24
25/06/24 t/m 28-06-24: Atlas Annual Conference 2024
Onder het thema 'Navigating the Future' organiseert de Breda University of Applied Sciences van 25 t...