Geplaatst op: 06-09-2021
Auteur: Redactie
NRIT

Praktijkdag over Familie Resort Landal PUUR Exloo

Praktijkdag over Familie Resort Landal PUUR Exloo

Pleisureworld organiseert op dinsdag 12 oktober 2021 op Familie Resort Landal PUUR Exloo een praktijkdag.

Centraal op deze Praktijkdag staat de bedrijfsvoering van Familie Resort Landal PUUR Exloo. De deelnemers nemen een kijkje achter de schermen en krijgen toelichting op de nieuwe concepten die hier zijn toegepast. 

PUUR Exloo, dat zich richt op het hogere segment, behaalt verassend hoge scores als het gaat om de Netto Promotor Score en recensies op boekingsplatformen. Wat is het geheim achter dit succes? Is het de slim geautomatiseerde dienstverlening; van zelf inchecken tot de app met bestelservice? Is het de samenwerking met de ondernemers in de regio, die de dienstverlening voor een deel organiseren? Zijn het de ultra luxe villa’s met voorzieningen die je nog op weinig andere parken ziet? Speelt de speciaal ontwikkelde beleveniskaart een rol? 

  • Hielke Tillema, directeur van Kontour Vastgoed (de conceptontwikkelaar en bouwer van PUUR Exloo), deelt zijn visie op de nieuwe generatie van vakantieparken.
  • Ellen van Gackel, directeur BrandforceOne, geeft uitleg over de kracht van een ‘BRAND’ met een uniek concept als voorwaarde voor succes.
  • Hans van Leeuwen van Pleisureworld, geeft als trendwatcher een duiding van de ontwikkelingen in de wereld en de invloed daarop op de markt van de vakantieparken. 
Naast de sprekers zijn er ook diverse workshops waar de deelnemers op een heel praktisch niveau uitleg krijgen over toepassingen die bijdragen aan een bijzondere beleving. Denk daarbij o.a. aan exceptionele schoonmaak, automatische incheckzuilen, pumptrack, voedselbos, OERRspelen, webwinkel voor parkgasten, slimme deurslotsystemen en de beleveniskaart. 

Aanmelden kan via: www.pleisureworld.nl/event/praktijkdag-vakantieparken

Trefwoorden: verblijfsrecreatie, vakantieparken, innovatie

||| Blogs |||

08/11/21
Gooi je oude schoenen niet te vroeg weg
Bij de oprichting van je bedrijf is je concept cruciaal. Wat is je product, wie behoort tot de doelgroep, welke prijs vraag je, wat is het onderscheidend vermogen, wat is de toegevoegde waarde van je bedrijf? En nog 10 vragen uit het boekje voor beginners. Als een bedrijf eenmaal draait lijkt het allemaal vanzelf te gaan toch? Niet is minder waar natuurlijk. Waar wij de echte uitdaging zien is als een bestaand bedrijf wil of moet transformeren naar een ander of aanvullend concept. De winkel verbouwen als het ware, terwijl die wel open moet blijven.
09/07/21
Dromomania
Wat een intens genot was het. De voortijdige uitschakeling van het Nederlands Elftal (nou ja, eigenl...
18/03/21
Het ontwikkelen van recreatiebedrijven begint met het eind voor ogen
Overheden buitelen over elkaar rondom het thema: vitale verblijfsrecreatie. Terecht, want een sterke verblijfsrecreatie draagt bij aan de leefbaarheid in een stad, dorp of gemeente. Goed dat overheden daar op letten. In onze optiek hebben veel gemeenten echter weinig oog voor het sturen op nieuwe concepten die gebaseerd zijn op toeristisch-recreatieve exploitatie.
18/03/21
Ken jij al een recreatief boetiek park?
In deze blog aandacht voor een nieuwe nichemarkt die we zien in de verblijfsrecreatie en die in de branding naar de gast voor een nieuw onderscheidend merk zou kunnen zorgen. We zien dit als een mooie tegenhanger van veel grootschalige ontwikkelingen in de verblijfsrecreatie.
09/05/20
Van de verblijfsrecreatieparadox naar de toerismeparodie…
Deel 1 van de toerismeparodieRECRON lanceerde ooit eens de term ‘verblijfsrecreatieparadox’ waar...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

25/01/22
Exclusief voor leden
Meest gastvrije regio 2022 volgens reviews
Vandaag reikt Booking.com voor de tiende keer op rij hun jaarlijkse Traveller Review Awards uit. Daarbij worden ook de meest gastvrije plekken in Nederland van 2022 onthuld. Opvallend is de top 3 bij de meest gastvrije regio's, blijkt uit de reviews. Die wordt gevormd door het noorden van ons land met op de eerste plaats Drenthe.
21/01/22
Geert Dijks: Kabinet open recreatie op land en water
HISWA-RECRON, ondernemersorganisatie voor watersport en recreatie, doet een dringende oproep aan het kabinet: open snel de bedrijven in de watersport en recreatie.
21/01/22
ACM start onderzoek reisbranche naar vermelden bijkomende kosten
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heft zijn vinger vermanend omhoog naar de reisbranche. ACM ziet dat reisaanbieders nog te vaak onduidelijke prijzen hanteren voor de consument. Onderzoek naar aanbieders van accommodaties op vakantieparken wordt gestart.
18/01/22
ADAC Camping Awards 2022 bekendgemaakt
De winnaars van de ADAC Camping Awards 2022 komen uit Italië (Innovatie en Vooruitgang), Oostenrijk (Demografische veranderingen en toegankelijkheid), Duitsland (ADAC Camping Booking Award) en Spanje (Duurzaamheid en milieubewustzijn). In deze laatste categorie was ook Ons Buiten uit Nederland genomineerd.
18/01/22
Exclusief voor leden
Airbnb start campagne jaar leven in Sambuca
Airbnb is op zoek naar de ideale kandidaat die gratis een jaar in een door een ontwerper opgeknapte, traditionele Italiaanse woning wil wonen om gasten te ontvangen. Het traditionele huis staat in het Siciliaanse dorp Sambuca dat al bekendheid kreeg door een opvallende campagne om het dorp te verjongen.
12/01/22
Goede start voor Nederlandse verblijfsrecreatie
Naast het buitenland boeken Nederlanders ook massaal een binnenlandse vakantie. Dat ziet Stratech op basis van haar reserveringssysteem dat bij veel vakantieparken in gebruik is.
12/01/22
Genomineerden Foodservice Award 2022
De genomineerden voor de ‘Foodservice Award 2022’ verkiezing zijn bekend. Twintig foodservice bedrijven maken kans op een (categorie)prijs. Tijdens deze bijzondere editie, waarbij de meeste deelnemers (gedeeltelijk) gesloten zijn geweest, is er meer dan 21.000 keer gestemd.
12/01/22
Twee investeerders steken geld in Europese expansie JetCamp
Met 2 nieuwe investeerders aan boord is JetCamp het nieuwe jaar goed begonnen. Het boekingsplatform voor campings en vakantieparken wil daarmee versneld groeien in de Europese campingmarkt van 5 miljard Euro. Investeerders zijn de Falkensteiner Michaeler Tourism Group (FMTG) onder leiding van Otmar Michaeler en Cunningham Holding, het investeringsvehicle van Jan-Peter Cruiming.