Geplaatst op: 06-09-2021
Auteur: Redactie
NRIT

Veluwe zet focus op inwoners en spreiding

Veluwe zet focus op inwoners en spreiding

VisitVeluwe komt met de actie ‘support your local’ om de dagattracties op de Veluwe extra onder de aandacht te brengen bij inwoners van Gelderland. Het doel is niet meer bezoekers in de toch al drukke zomer maar juist het seizoen voor bedrijven te verlengen. En dat met een ludiek concept: een virtueel rad van fortuin.

Met een draai aan het virtuele rad op www.visitveluwe.nl/attracties zien bewoners waar het volgende dagje uit naar toe gaat. Het doel van de actie is om de inwoners te laten zien hoe veel je kan beleven in je eigen ‘achtertuin’. Daarnaast is het de bedoeling het toeristisch seizoen voor de attracties te verlengen tot en met de herfstvakantie. 

Boodschap

De boodschap van de ‘support your local’ actie is dat je voor een gezellig dagje uit niet ver hoeft te reizen. Reinou de Haan, merkleider Veluwe: "Als eind september de coronamaatregelen mogelijk worden losgelaten, dan betekent dit dat de attracties weer meer bezoekers mogen ontvangen. Dan gaat de kassa weer écht rinkelen. Wij wachten dan ook in spanning af of de versoepelingen definitief door zullen gaan."

Nadruk op bezoek in herfst en winter

VisitVeluwe wil niet de nadruk leggen op de groei van het aantal bezoekers in de zomer, maar juist in de herfst en de winter. Dit om spreiding van drukte in tijd en ruimte te creëren. Voor de attracties geldt dat het najaar ook een periode is waarin doorgaans minder bezoek komt. Met deze marketingcampagne richt VisitVeluwe zich op de eigen inwoner, aangezien deze een belangrijke (potentiële) bezoeker aan de attracties is. De nadruk ligt op loyaliteit: het versterken van de band tussen inwoner en de ‘eigen attractie’ vanwege de trots op de aanwezigheid van die attracties.

Trefwoorden: dagrecreatie, attractieparken, Gelderland, spreiding

||| Blogs |||

14/10/21
Varkens in nood op Lisboa Airport
Claustrofobie. Je vraag er niet om. Dat heb je, of niet. En fijn is het geenszins. Hele kleine liften? Ik neem de trap wel. Al is die 10 verdiepingen hoog. Grote mensenmassa’s? Ik vermijd ze liever. - Marcel Baltus komt terecht in terminal 2 van Lisbon Airport en krijgt veel waardering voor Schiphol.
20/09/21
New opportunities arise
New opportunities arise
20/09/21 · · Roland Kleve | Lees meer
This edition, with many in-depth articles, highlights the past corona period (what hit us?) but also looks ahead and focuses on new opportunities for our ‘new normal’. Here is an assembly of passioned articles written by our lecturers, students and industry partners.
16/07/21
Van duurzaam herstel naar  een duurzame sector
De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) meldt (21 mei jl.) “wereldwijd 14 procent minder coronabesmettingen dan vorige week”. Het herstel van de gastvrijheidssector lijkt daarmee met de toenemende vaccinatiegraad ingezet. Maar of er ook daadwerkelijk sprake is van een duurzaam herstel, dat is maar de vraag ...
09/07/21
Dromomania
Wat een intens genot was het. De voortijdige uitschakeling van het Nederlands Elftal (nou ja, eigenl...
07/06/21
Bezint eer ge begint!
Bezint eer ge begint!
07/06/21 · Horeca · Guido Aerts | Lees meer
De laatste dertig jaar gaan we in oktober samen met vrienden een lang weekend naar een super leuk ho...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

28/10/21
Exclusief voor leden
Kan de horeca helpen bij de overstap naar een vegetarisch eetpatroon?
De Nederlandse vleesconsumptie liet in 2020 een historische daling zien van bijna 2 kg per persoon. Dit blijkt uit onderzoek van Wageningen Economic Research in opdracht van Wakker Dier. De daling wordt vooral geweten aan de horecasluiting omwille van de coronapandemie. Volgens ProVeg Nederland tonen de cijfers aan dat de horeca meer kan doen om klanten te helpen vaker voor plantaardig te kiezen. Toerisme is wellicht van invloed op het in standhouden van een eetpatroon met veel vlees.
26/10/21
Zestigplussers in Nederland omarmen de reisrevolutie
Na anderhalf jaar van lockdown en afstand houden zijn ouderen in Nederland vaker gasten gaan ontvangen of gaan reizen om weer in contact te komen met anderen. Dat meldt Airbnb na de recente Internationale Dag van de Ouderen. In september 2021 was ongeveer 15 procent van de hosts op Airbnb wereldwijd 60 jaar of ouder*, en ruim één op de tien hosts in Nederland. Alleen al in Nederland hebben zij het afgelopen jaar gezamenlijk meer dan 25 miljoen euro verdiend.
26/10/21
Lancering internationale campagne congresstad Maastricht
Met de oplevering van het nieuwe congrescentrum lanceren Maastricht Convention Bureau en MECC Maastr...
26/10/21
Textilium Futura organiseert tweede editie Textour in mei 2022
Na de eerste Textour van afgelopen mei volgt in 2022 een tweede editie van donderdag 26 tot en met z...
26/10/21
Marker Wadden wint Dutch Design Award
Het integrale ontwerp van de natuureilanden Marker Wadden heeft de Dutch Design Award (DDA) gewonnen...
26/10/21
Eerste exemplaar rapport ketenvorming vakantieparken uitgereikt
Tijdens de Praktijkdag Vakantieparken, op 12 oktober in Familie resort PUUR Exloo, reikte de rapport...
26/10/21
Grote betrokkenheid vormt recreatiezoneringsplan
Er is de afgelopen maanden veel geïnvesteerd in communicatie met bewoners, gebruikers en ondernemer...
26/10/21
Exclusief voor leden
Luchtvaartmaatschappij ziet nabije toekomst positief en zoekt 6.000 nieuwe medewerkers
Dat er weer volop gevlogen wordt, dat merken ze in Dubai. Luchtaartmaatschappij Emirates gaat meer dan 6.000 medewerkers werven in de komende zes maanden. Daarbij rekent het management op verdere versoepelingen op de coronamaatregelen wereldwijd. Bij de achtergrond over de wervingsactie komt ook naar buiten hoe dit bedrijf opveert uit de crisis en wat het betekent voor Dubai.