Geplaatst op: 16-08-2021
Auteur: Marc Gerlings

Pop-upwinkel vol cultuur is Uitalage voor Utrecht

Pop-upwinkel vol cultuur is Uitalage voor Utrecht
De Uitalage in Utrecht. Foto: Martin Hols
Een pop-upwinkel vol cultuur opende afgelopen vrijdag 13 augustus de deuren in de binnenstad. De twee verdiepingen tellende Uitalage Utrecht aan de Steenweg laat met dagelijkse optredens, een minibioscoop en wisselende exposities letterlijk zien wat de Utrechtse culturele sector de komende maanden allemaal voor moois te bieden heeft. Uitalage Utrecht is een initiatief van Utrecht Marketing, met dank aan Centrummanagement Utrecht, Gemeente Utrecht, Morgen Mooier Maken en verzekeraar a.s.r.

Uitalage Utrecht zet de culturele instellingen na een zware periode extra in de spotlight. De popup-winkel biedt Utrechters en bezoekers de kans om op een laagdrempelige manier kennis te maken met de rijke programmering van de lokale podia, musea en festivals die ondanks de coronamaatregelen toch doorgaan. Wie geïnspireerd raakt kan direct extra informatie meenemen of vragen stellen aan de aanwezige VVV-medewerkers.

Zet in de rug voor cultuur

Buiten dat de culturele sector een zet in de rug krijgt, toont Uitalage Utrecht door middel van het lokale cultuuraanbod de aantrekkelijkheid van Utrecht en draagt de popup-winkel bij aan een gevarieerd en levendig centrum. Hiermee wordt verbinding gelegd met Morgen Mooier Maken, dat tot doel heeft door middel van slimme samenwerkingen tussen ondernemers, vastgoedeigenaren en de gemeente Utrecht de leegstand in de binnenstad tegen te gaan.

Theater gratis te bezoeken

Utrechtse muzikanten, cabaretiers en andere artiesten verzorgen de dagelijkse programmering in Uitalage Utrecht. Op de begane grond staan zij in een intieme huiskamersetting terwijl publiek op de eerste verdieping door het grote podium kan genieten van een echte theatrale ervaring. De optredens vinden plaats om 12.30 uur en om 17.00 uur en zijn kosteloos bij te wonen. Binnenlopen is voldoende, wel is er een maximum aan het aantal plaatsen.

Uitalage Utrecht (Steenweg 34) is tot en met 24 oktober van woensdag t/m zondag geopend van 11.00 uur tot 18.30 uur. Kijk voor de programmering op www.uitalage-utrecht.nl of de sociale media van Uitagenda Utrecht.
Trefwoorden: pop-up, VVV, destinatie marketing, citymarketing, cultuur, Utrecht

||| Blogs |||

25/11/21
Verduurzaming Toerisme in Nederland moet sneller
Jos Vranken en Martin Cnossen nodigen de sector uit om een duurzame versnelling in te zetten.
08/11/21
Gooi je oude schoenen niet te vroeg weg
Bij de oprichting van je bedrijf is je concept cruciaal. Wat is je product, wie behoort tot de doelgroep, welke prijs vraag je, wat is het onderscheidend vermogen, wat is de toegevoegde waarde van je bedrijf? En nog 10 vragen uit het boekje voor beginners. Als een bedrijf eenmaal draait lijkt het allemaal vanzelf te gaan toch? Niet is minder waar natuurlijk. Waar wij de echte uitdaging zien is als een bestaand bedrijf wil of moet transformeren naar een ander of aanvullend concept. De winkel verbouwen als het ware, terwijl die wel open moet blijven.
16/07/21
Van duurzaam herstel naar  een duurzame sector
De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) meldt (21 mei jl.) “wereldwijd 14 procent minder coronabesmettingen dan vorige week”. Het herstel van de gastvrijheidssector lijkt daarmee met de toenemende vaccinatiegraad ingezet. Maar of er ook daadwerkelijk sprake is van een duurzaam herstel, dat is maar de vraag ...
09/07/21
Dromomania
Wat een intens genot was het. De voortijdige uitschakeling van het Nederlands Elftal (nou ja, eigenl...
30/10/20
Open brandbrief
Open brandbrief
30/10/20 · Reis & vervoer · Toerisme · Marcel Baltus | Lees meer
Beste reisindustrie collega,Je kent hem vast wel  – Atlas, de krachtpatser op de achterg...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

29/11/21
Internationaal toerisme zakt nog verder weg
Hoe gaat het met het internationaal toerisme in het tweede coronajaar? UNWTO zet de cijfers op een rijtje met sombere maar ook bemoedigende conclusies.
26/11/21
Het verhaal van Holwerd op de Arriva bus
Veel partijen acteren op het toneel van gastheerschap en communicatie voor een destinatie. Dat zette busmaatschappij Arriva aan het denken hoe je dat kunt doen. Een chauffeur gaf inspiratie en daar rolt een bijzonder verhaal en een opvallende bus uit.
25/11/21
Nederlanders zoeken veiligheid en zekerheid voor vakanties
Wat is het vakantiesentiment onder Nederlanders en de voor ons land belangrijke herkomstlanden? NBTC laat dat zien in haar elfde Vakantie Sentiment Monitor.
19/11/21
Wat gebeurde er donderdag op de Recreatie Vakbeurs?
NRIT is samen met HISWA-RECRON zeer actief op de Recreatie Vakbeurs. Ons camerateam maakt elke beursdag een dagjournaal en in de studio interviewt Marc Gerlings interessante gasten. Een terugblik op de laatste beursdag.
19/11/21
Gemeente Wijdemeren zet forse verhoging toeristenbelasting niet door
Een amendement van de coalitiepartijen van gemeente Wijdemeren heeft ervoor gezorgd dat een verhoging van de toeristenbelasting van 1,25 naar 3,00 euro niet doorgaat. Dit geldt ook voor de een verhoging van de forensenbelasting, meldt HISWA-RECRON.
16/11/21
Gastvrij Nederland: steunpakket te mager door indeling naar kwartaal
Voor brancheorganisatie Gastvrij Nederland is het nu voorliggende pakket volstrekt onvoldoende. Dat is de reactie op de aankondiging van het Kabinet voor een steunpakket voor 1,3 miljard euro voor ondernemers om de korte lockdown op te vangen.
13/11/21
De Recreatie Vakbeurs 2021 gaat door!
De Recreatie Vakbeurs 2021 gaat door. Ook na de aanscherping van de coronamaatregelen is een vakbeurs, een zogenaamd doorstroomevenement, mogelijk. Ook NRIT is samen met HISWA-RECRON zeer actief op deze vakbeurs in Hardenberg.
11/11/21
Van Gogh museum wint internationale publieksprijs Remarkable Venue Award
Gisteravond maakte Tiqets tijdens de Remarkable Venue Awards (RVAs), awardcerenomie op de Tourism In...