Geplaatst op: 16-08-2021
Auteur: Marc Gerlings

Pop-upwinkel vol cultuur is Uitalage voor Utrecht

Pop-upwinkel vol cultuur is Uitalage voor Utrecht
De Uitalage in Utrecht. Foto: Martin Hols
Een pop-upwinkel vol cultuur opende afgelopen vrijdag 13 augustus de deuren in de binnenstad. De twee verdiepingen tellende Uitalage Utrecht aan de Steenweg laat met dagelijkse optredens, een minibioscoop en wisselende exposities letterlijk zien wat de Utrechtse culturele sector de komende maanden allemaal voor moois te bieden heeft. Uitalage Utrecht is een initiatief van Utrecht Marketing, met dank aan Centrummanagement Utrecht, Gemeente Utrecht, Morgen Mooier Maken en verzekeraar a.s.r.

Uitalage Utrecht zet de culturele instellingen na een zware periode extra in de spotlight. De popup-winkel biedt Utrechters en bezoekers de kans om op een laagdrempelige manier kennis te maken met de rijke programmering van de lokale podia, musea en festivals die ondanks de coronamaatregelen toch doorgaan. Wie geïnspireerd raakt kan direct extra informatie meenemen of vragen stellen aan de aanwezige VVV-medewerkers.

Zet in de rug voor cultuur

Buiten dat de culturele sector een zet in de rug krijgt, toont Uitalage Utrecht door middel van het lokale cultuuraanbod de aantrekkelijkheid van Utrecht en draagt de popup-winkel bij aan een gevarieerd en levendig centrum. Hiermee wordt verbinding gelegd met Morgen Mooier Maken, dat tot doel heeft door middel van slimme samenwerkingen tussen ondernemers, vastgoedeigenaren en de gemeente Utrecht de leegstand in de binnenstad tegen te gaan.

Theater gratis te bezoeken

Utrechtse muzikanten, cabaretiers en andere artiesten verzorgen de dagelijkse programmering in Uitalage Utrecht. Op de begane grond staan zij in een intieme huiskamersetting terwijl publiek op de eerste verdieping door het grote podium kan genieten van een echte theatrale ervaring. De optredens vinden plaats om 12.30 uur en om 17.00 uur en zijn kosteloos bij te wonen. Binnenlopen is voldoende, wel is er een maximum aan het aantal plaatsen.

Uitalage Utrecht (Steenweg 34) is tot en met 24 oktober van woensdag t/m zondag geopend van 11.00 uur tot 18.30 uur. Kijk voor de programmering op www.uitalage-utrecht.nl of de sociale media van Uitagenda Utrecht.
Trefwoorden: pop-up, VVV, destinatie marketing, citymarketing, cultuur, Utrecht

CELTH
 






||| Nieuws |||

23/04/24
Exclusief voor leden
Eurocamp ziet kansen in Oranje sportzomer
Kampeeraanbieder Eurocamp ziet marketing- en saleskansen bij de grootste sportevenementen van het jaar: de Olympische Spelen, het EK Voetbal, de Tour de France en de Formule 1.
23/04/24
Exclusief voor leden
Geen andere weg voor horeca dan kosten doorberekenen?
In het eerste kwartaal van 2024 verhoogden restaurants en cafés hun prijzen met gemiddeld 6 procent blijkt uit cijfers van het CBS. Maar de horeca lijkt geen andere weg te zien dan de gestegen kosten door te berekenen aan de gasten.
23/04/24
Exclusief voor leden
Start vereniging mobiliteit KNV Connected Mobility
De transitie naar een groenere, efficiënter en meer vraaggestuurde mobiliteitsstructuur is in volle gang. Die transitie is hard nodig om als mobiliteitssector door te kunnen groeien en onze maatschappelijke ambities te realiseren. Daarvoor wordt KNV Connected Mobility opgestart.
23/04/24
Moskee Al Hijra  in Leiden sluit aan bij Grootste Museum
Op vrijdag 3 mei sluit de Al Hijra Moskee in Leiden zich aan en wordt hiermee de 23ste ‘museumzaal’.
19/04/24
ZooParc in Overloon biedt bezoekers bijzondere kans: word een dag dierenverzorger
Vanaf mei kunnen bezoekers in de dierentuin een halve dag meelopen met een dierenverzorger en helpen met dagelijkse werkzaamheden bij de verzorging van de dieren.
19/04/24
Liberationroutes in Salland & Twente met persoonlijke verhalen
De Liberation Route Europe die een schakel vormt tussen de belangrijkst regio's tijdens de opmars an de geallieerden, is een steeds uitbreidende internationale herdenkingsroute die mijlpalen uit de moderne Europese geschiedenis met elkaar verbindt.
19/04/24
Marketing Drenthe lanceert campagne om eigen omgeving te herontdekken
Twee weken lang gaan door heel Drenthe posters hangen in bushokjes om de inwoners van Drenthe te inspireren hun eigen omgeving te verkennen.
19/04/24
Onderzoek naar Europees vaarbewijs
De Europese Commissie wil weten wat de voor- en nadelen van een eventueel uniform vaarbewijs of vaar...

||| Agenda |||

14/05/24
14/05/24 t/m 14-05-24: Bekendmaking ‘Top 10 Meest Innovatieve Vakantieparken van de Benelux’
Op dinsdag 14 mei organiseert Pleisureworld bij Yala in Emmeloord de bekendmaking van de ‘Top 10 M...
23/05/24
23/05/24 t/m 23-05-24: LDA Kennisdag 2024
Op donderdag 23 mei organiseert de Landelijke Data Alliantie weer haar jaarlijkse Kennisdag. Locatie...
27/05/24
27/05/24 t/m 27-05-24: Sustainable Tourism Mobility Forum
De Breda University of Applied Sciences (BUas) en het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen ...
05/06/24 t/m 07-06-24
05/06/24 t/m 07-06-24: THE INC Conference
Van 5 tot en met 7 juni 2024 is de Hotelschool The Hague gastheer van de internationale INC Conferen...
11/06/24
11/06/24 t/m 11-06-24: Openhuis Posta7 - FEC & Retailtainment
Op dinsdag 11 juni organiseert Pleisureworld Openhuis bij FEC Posta7. Dat is dé hotspot ...