Geplaatst op: 19-07-2021
Auteur: Redactie
NRIT

TopParken verlengd contract voor duurzaam bedlinnen

TopParken verlengd contract voor duurzaam bedlinnen

Duurzaam ondernemen betekent dat je alle processen tegen het duurzame voetlicht moet houden. Ook je bedlinnen. TopParken doet dat al 12 jaar en hebben nu het contract met hun partner Blycolin weer verlengd. 

Blycolin levert Pure Eco bedlinnen met internationale keurmerken zoals het Fairtrade keurmerk en het Global Organic Textile Standard (GOTS). Naast duurzaamheid, verbinden de kernwaarden service en kwaliteit beide partijen met elkaar. 

100% biologisch en fairtrade bedlinnen

Het Pure Eco bedlinnen is 100% biologisch en Fairtrade geproduceerd. Een gedeelte van de collectie is gemaakt van katoen dat is verbouwd in het Chetna Organic & Fairtrade project. Binnen dit project wordt samengewerkt met klein- en micro boeren in India, om hun leefomstandigheden te verbeteren. Daarbij wordt er gewerkt aan het verduurzamen van de landbouw. Zo zet het project zich in voor duurzame projecten, processen en relaties.

Hoge kwaliteit 

Naast duurzaamheid wordt de samenwerking gekenmerkt door kwaliteit en service. Het Pure Eco bedlinnen is gemaakt van 100% zacht katoen, wat staat voor optimaal slaapcomfort, en wordt door medewerkers ervaren als fijn materiaal om mee te werken. Om het textiel een tweede leven te geven wordt het na inname, afhankelijk van de staat, ingezet voor circulaire projecten of gedoneerd aan ontwikkelingsprojecten in Nederland en het buitenland.

Internationale keurmerken

Het bedlinnen is daarbij voorzien van het internationale GOTS en het Max Havelaar Fairtrade Certified Cotton keurmerk. GOTS is de wereldwijde standaard die er op toeziet dat bij de productie van katoen, mens en milieu centraal staan. Het Max Havelaar Fairtrade Certified Cotton keurmerk bestrijdt oneerlijke handel en kinderarbeid in de katoenteelt. Het keurmerk helpt boeren daarbij over te schakelen naar biologische landbouw, om ecologische en sociale problemen tegen te gaan en de landbouwpraktijk te verbeteren. 

Trefwoorden: duurzaam toerisme, verblijfsrecreatie, vakantieparken,

CELTH
 






||| Nieuws |||

17/04/24
Exclusief voor leden
Jaarbeurs zet campagne congrescoaches op voor vasthouden toppositie
Zondag 21 april is het Erfgoeddag in Vlaanderen en Brussel. Een 700-tal erfgoedorganisaties biedt meer dan 1.000 gratis activiteiten aan. Het thema van de Erfgoeddag is 'Thuis'.
09/04/24
De Kunst van de Korte Keten centraal in Overijssel
In Overijssel is het kleinste mobiele museum van Nederland gepresenteerd: Blij in de Wei!' op Zuivelboerderij de Waard in Balkbrug. De Korte Keten Experience gaat niet alleen om de kunstwerken maar vooral om het verhaal van de korte keten en streekproducten en hun producenten.
05/04/24
4 nieuwe leden Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Met de benoeming van 4 nieuwe leden in de Raad van Toezicht van Utrecht marketing is Utrecht Marketing ook de komende jaren verzekerd van robuust toezicht en en een klankbord vol expertise en ervaring.
29/03/24
Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024 - Zet jouw transitie in
Met zijn aanstekelijke visie op toerisme laat key-note spreker Peter de Wilde (CEO Toerisme Vlaanderen en Agentschap Onroerend Erfgoed) jou de transitie in toerisme beleven op 18 april. Dat is de dag van het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024.
20/03/24
Groningen Store organiseert schattenjacht in de stad
De Groningen Store bestaat vijf jaar en viert dat met een nieuwe webshop en een schattenjacht in de stad. Daarmee worden inwoners op een bijzondere manier bij de VVV betrokken.
20/03/24
Exclusief voor leden
Campagne door dmo's Finland rond 'gelukkigste bevolking ter wereld'
Finland is vandaag voor het zevende opeenvolgende jaar uitgeroepen tot het land met de gelukkigste bevolking ter wereld, volgens het World Happiness Report 2024* van de Verenigde Naties. Visit Finland en Helsinki Partners zetten dat in voor een campagne om een klein groepje bezoekers de lifehacks te laten ervaren met een masterclass.
07/03/24
NS station Leeuwarden steunt museum Princessehof
Spoorbedrijf NS wil meer doen met maatschappelijke partners. Concreet is dit te zien in het station ...
08/02/24
Bewonerscampagne Amsterdam laat bijzondere gezichten zien
Woensdag 24 januari lanceerde amsterdam&partners de nieuwe bewonerscampagne ‘Amsterdam verruimt je blik’, een campagne die het gevoel van trots bij Amsterdammers vergroot door de rijkdom aan perspectieven en initiatieven van Amsterdammers in beeld te brengen.

||| Agenda |||

24/06/24 t/m 26-06-24
24/06/24 t/m 26-06-24: CBTS 2024
Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...
25/06/24 t/m 28-06-24
25/06/24 t/m 28-06-24: Atlas Annual Conference 2024
Onder het thema 'Navigating the Future' organiseert de Breda University of Applied Sciences van 25 t...