Geplaatst op: 13-07-2021
Auteur: Marc Gerlings

Efteling ziet kansen in netwerk Talpa

Efteling ziet kansen in netwerk Talpa
Talpa biedt voor de Efteling kansen in België en Duitsland.
De Efteling en Talpa Network gaan samenwerken op meerdere kanalen van Talpa Network. Met onder meer zichtbaarheid op Talpa’s bij het televisieprogramma Marble Mania en middels het veilen van entreetickets van het attractiepark door de veilingwebsite VakantieVeilingen. Het leidt mogelijk tot een internationale aanpak.

Via VakantieVeilingen en ActievandeDag wordt het vanaf deze week mogelijk om op entreetickets voor doordeweekse dagen van de Efteling te bieden. Daarnaast zijn bekende elementen uit het attractiepark straks ook zichtbaar in het succesvolle SBS6 programma Marble Mania, dat in 2022 een vervolgserie krijgt. Beide partijen gaan onderzoeken of er verdere internationale doorvertaling mogelijk is, gezien het programma inmiddels ook aan België en Duitsland is verkocht. VakantieVeilingen is in beide landen actief. 

Koen Sanders, Directeur Commercie, Creatie & Ontwikkeling bij de Efteling: "Middels de mediakanalen van Talpa Network hopen we een nieuwe doelgroep te bereiken. We bekijken als Efteling altijd hoe we dat het beste kunnen doen, ook via waardevolle partners. Het is mooi dat in dit geval alle facetten van de samenwerking worden ingezet en daarmee krachten worden gebundeld.”

Joost Brakel, CEO van Talpa eCommerce: "De kern van onze strategie is om langdurige samenwerkingen te zoeken met hoogwaardige merken in het Travel & Leisure segment. We zijn heel trots op deze samenwerking met de Efteling. Met behulp van het Bureau van Talpa Network hebben wij met inzet van het netwerkeffect een mooie campagne bedacht.”
Trefwoorden: attractiepark, Efteling, Talpa, online, marketing, veilingsite

||| Blogs |||

09/07/21
Dromomania
Wat een intens genot was het. De voortijdige uitschakeling van het Nederlands Elftal (nou ja, eigenl...
30/03/21
Hoe je een imago verkwanselt met een kop koffie
In het stemhokje schoot de gedachte door mijn hoofd. Merkwaardig eigenlijk dat meerdere politieke pa...
28/07/20
Waarom Pinterest voor bedrijven in toerisme & recreatie zo’n geweldig promotiemiddel is
Veel mensen denken bij Pinterest aan hobbyprojecten. Maar wist je dat 1 miljoen Nederlandse gebruikers op Pinterest zoeken naar inspiratie voor reizen en dagjes uit? Pinterest is dus bij uitstek geschikt voor bedrijven in toerisme & recreatie.
14/07/20
Destinatiemarketing in coronatijd
Hoe werk je als DMO aan een toekomstbestendige positionering, ontwikkeling en zichtbaarheid van het toeristische product in je regio? Astrid Crum, directeur van Marketing Drenthe deelt graag haar inzichten.
29/06/20
Oost west thuis best
Oost west thuis best
29/06/20 · Marketing · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Vrijwel iedereen boven de 40 jaar kan zich de volgende situatie heel goed voor de geest halen. Het i...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

26/10/21
Lancering internationale campagne congresstad Maastricht
Met de oplevering van het nieuwe congrescentrum lanceren Maastricht Convention Bureau en MECC Maastr...
26/10/21
Eerste exemplaar rapport ketenvorming vakantieparken uitgereikt
Tijdens de Praktijkdag Vakantieparken, op 12 oktober in Familie resort PUUR Exloo, reikte de rapport...
19/10/21
Website van Kastelen Stichting vernieuwd
Sinds maandag 18 oktober is de vernieuwde webstsite van de Nederlandse Kastelen Stichting, www.kastelen.nl, online. De verbeteringen vallen vooral in de categorie overzichtelijke informatie. De kastelen zijn bezig met grote thema's waar andere deelsectoren in leisure nog aan moeten beginnen, zoals klimaatadaptatie.
13/10/21
Europarcs verbetert website en leidt dat tot betere conversie?
De website van vakantieparkenketen Europarcs is vernieuwd - www.europarcs.nl. "Een prachtig nieuw design, nog meer voorkeuren die jij kan invullen, nog meer parken in binnen- en buitenland", meldt het bedrijf trots.
12/10/21
RBT De Langstraat haakt in op 2 uur Natuur Challenge
Uit onderzoek blijkt dat natuur gezond is voor de mens en dat mensen die twee uur per week in de natuur doorbrengen hun leven een hoger cijfer geven. Daarom organiseert IVN voor de derde keer op rij de #2uurnatuur Challenge, met als doel mensen te stimuleren om ook tijdens de donkere herfstmaanden naar buiten te blijven gaan.
08/10/21
Nieuw toeristisch magazine voor Zuid-Limburg
Visit Zuid-Limburg start met de ontwikkeling van een nieuw toeristisch magazine voor heel Zuid-Limbu...
07/10/21
Toeristische Infodesk bij Designer Outlet Roermond
De Designer Outlet Roermond beschikt sinds kort over een toeristische Infodesk in de nieuwe Guest Services Terminal. De bedoeling is het winkelende publiek op piekmomenten actief te informeren over de uitgebreide toeristische en recreatieve mogelijkheden in de binnenstad en de regio.
01/10/21
RED Online Marketing en Blogs4Travel gaan samen verder
Per 1 oktober neemt RED Online Marketing het bedrijf van Richard Otten, Blogs4Travel, over. Beide bedrijven zijn welbekend en actief in de reis- en recreatiebranche.