Geplaatst op: 08-07-2021
Auteur: NRIT redactie

Geluksgevoel centraal in zomercampagne Marketing Groningen

Geluksgevoel centraal in zomercampagne Marketing Groningen
Wulfse en Risselada op roadtrip. Foto: Sebastiaan Rodenhuis
'Gelukkig ben je in Groningen'. Zo heet de nieuwe zomercampagne van Marketing Groningen. De campagne draait om het geluksgevoel dat je bekruipt als je in Groningen bent. Dit gevoel wordt gevangen in twaalf campagnefoto’s die dat gevoel proberen te vangen. Voor de campagne zijn drie nieuwe routes ontwikkeld langs pareltjes in de provincie Groningen. Er zijn routeboekjes gemaakt met verhalen van toeristische ondernemers. Gedeputeerde Mirjam Wulfse kreeg op 3 juli een voorproefje van de routes in een oude Citroën Deux Chevaux (de Eend).

Van de gebaande paden

De drie routes van Marketing Groningen leiden bezoekers van de gebaande paden dwars door de provincie Groningen, in de auto, op de fiets of op een andere manier. Onderweg komen ze langs allerlei kleine toeristische parels en ondernemers. 

Toeristen en Groningers worden uitgenodigd om onze provincie op hun eigen manier te verkennen. Het zijn vaak heel gewone, maar toch bijzondere plekjes, waar ze rust en ruimte vinden maar ook bijzondere mensen ontmoeten. De routeboekjes zijn te verkrijgen bij de Groningen Store/VVV of via www.groningenstore.nl. 

Commentaar Wulfse en Risselada

Mirjam Wulfse over de korte roadtrip die ze ervaarde alsof ze een toerist was: "In een artikel in een cultuurblad werd ik recent "de geluksbrenger” genoemd in relatie tot cultuur en vrije tijd. Maar niet ik, maar de grote verscheidenheid in ons landschap, geschiedenis, bij ons erfgoed en ook in routes maakt dat de provincie Groningen als geheel de geluksbrenger is. Daar wordt vandaag met de start van de zomercampagne extra de aandacht op gevestigd. Ik hoop dat steeds meer mensen daarvan gaan genieten." Barbara Risselada van Marketing Groningen: "We weten allemaal dat Groningen een pronkjuweel in gouden rand is. Het goud van de Groninger vrijetijdseconomie is alleen niet altijd even goed vindbaar en beleefbaar. Met deze roadtrips hopen we daar verandering in te brengen en het Groningse geluksgevoel bij nog meer mensen onder de aandacht te krijgen."

Herstel vrijetijdseconomie  

Met de campagne wil Marketing Groningen ook de Groningse ondernemers in de?vrijetijdseconomie ondersteunen, om zo bij te dragen aan het herstel van de sector na de coronatijd. Daarom zijn er in de routeboekjes ook typisch Groningse ondernemers te vinden, die bijdragen in het geluksgevoel uit de campagne. De boekjes bieden allerlei fiets-, wandel- en vaarroutes en inspiratie voor een paar dagen in Groningen.  
Trefwoorden: campagne, Groningen, DMO

CELTH
 






||| Nieuws |||

17/04/24
ANVR pleit voor flexibiliteit rondom schoolvakanties
De ANVR pleit voor meer flexibiliteit rondom schoolvakanties. Hiermee wordt vakantiedrukte beter gespreid op wegen en luchthavens, maar ook op de bestemmingen zelf, meent ANVR. Frank Oostdam reageert op het gemaakte position paper over de gewenste flexbiliteit.
12/04/24
Bas Maes gedeputeerde Brabant voor vrijetijdseconomie
Bas Maes (SP) is benoemd als gedeputeerde voor de provincie Noord-Brabant. Bas Maes zal zich voor de komende 3 jaar van deze bestuursperiode inzetten voor de portefeuille Energie, Cultuur, Sport, Erfgoed en voor de Vrijetijdseconomie.
11/04/24
Marieke Braber spreker workshop Vakantieparken en trends
Jos van der Sterren heeft bij zijn workshop over vakantieparken een stevige side-kick naast zich in de vorm van Marieke Braber. Het is weer een sterke aanvulling in het programma van Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024.
09/04/24
Campagne Varen doe je samen afgetrapt
Tijdens de Veiligheidsdag aan de Eem heeft gedeputeerde Rob van Muilekom voor de provincie Utrecht d...
05/04/24
Ambitie Utrechts Landschap 10.000 bomen planten
Om de natuur te versterken wil natuur- en beheerorganisatie Utrechts Landschap komend jaar ruim tien...
03/04/24
Exclusief voor leden
Welke bekers mogen op festivals?
Het festivalseizoen is weer begonnen. Met Pasen stonden vele tienduizenden festivalliefhebbers weer in de tent of op de festivalweide. Vaak met een drankje in de hand. Maar hoe zit het ook alweer met die drinkbekers? Is wegwerpplastic helemaal in de ban of zit het genuanceerder?
29/03/24
Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024 - Zet jouw transitie in
Met zijn aanstekelijke visie op toerisme laat key-note spreker Peter de Wilde (CEO Toerisme Vlaanderen en Agentschap Onroerend Erfgoed) jou de transitie in toerisme beleven op 18 april. Dat is de dag van het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024.
20/03/24
Exclusief voor leden
Geen ruimte voor uitstel Natuurherstelwet
De Europese Natuurherstelwet leek er te komen en daarmee waren veel natuurbeheerders en recreatiegebieden blij. Nu wil Hongarije tegenstemmen. MVO Nederland reageert daarop. "Voor uitstel of afstel is geen ruimte."

||| Agenda |||

24/06/24 t/m 26-06-24
24/06/24 t/m 26-06-24: CBTS 2024
Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...
25/06/24 t/m 28-06-24
25/06/24 t/m 28-06-24: Atlas Annual Conference 2024
Onder het thema 'Navigating the Future' organiseert de Breda University of Applied Sciences van 25 t...