Geplaatst op: 02-07-2021
Auteur: Redactie
NRIT Media
Uitgever: NRIT Media

Extra impuls voor herstel van gastvrijheidssector:

Gedeputeerde Arne Schaddelee lanceert eerste campagne

Extra impuls voor herstel van gastvrijheidssector:

Vandaag is de campagne ‘Buitenleven in regio Utrecht’ gelanceerd door gedeputeerde Arne Schaddelee, samen met Michiel van der Schaaf (directeur Regionaal Bureau voor Toerisme (RBT) Heuvelrug & Vallei) en Marianne Groen (regiocoördinator Visit Utrecht Region). De destinatiemarketing organisaties (DMO’s) in regio Utrecht slaan de handen in één en lanceren samen een campagne die geheel 2021 doorloopt, met als doel de gastvrijheidssector in provincie Utrecht te herstellen.

 

De gastvrijheidssector in regio Utrecht is zeer hard getroffen door de noodzakelijke maatregelen n.a.v. de Coronapandemie. De sector is een belangrijke aanjager van bestedingen in veel andere sectoren. Vraagherstel in de toeristische sector, economisch en sociaal, is daarom meer dan ooit van levensbelang. Hoe sneller de sector herstelt, hoe groter de kans dat het bedrijfsleven en andere toeristische aanbieders ook op lange termijn overleven, werkgelegenheid behouden blijft en voorzieningen en leefbaarheid in vooral kleinere gemeenschappen in onze provincie in stand kunnen blijven.

 

Extra impuls vanuit Provincie Utrecht

Op initiatief van de Innovatietafel Toerisme Heuvelrug en RBT Heuvelrug & Vallei (met steun van de andere marketingorganisaties in de provincie Utrecht) is er een plan uitgewerkt om de toeristisch-recreatieve sector een extra steuntje in de rug te geven met als doel zo snel en duurzaam mogelijk vraagherstel. De campagne ‘Buitenleven in Utrecht’ is één van de drie projecten binnen dit plan. De drie projecten binnen het impulsplan hebben allemaal dezelfde doelen: Spreiding van bezoekers van recreatiegebieden, focus op informeren van mensen in de regio en mensen op een veilige manier laten genieten van de regio. Arne Schaddelee, gedeputeerde van de provincie Utrecht: "Deze Buitenleven-campagne nodigt de inwoners van de provincie uit om hun eigen woonomgeving te ontdekken. Er is zoveel moois te beleven in deze regio. Nu we er weer op uit mogen trekken, hopen we dan ook dat mensen hier gehoor aan geven. Dat is ook goed voor de recreatieondernemers, die met veel aanloop weer kunnen herstellen van een moeilijke tijd. Met de extra steun vanuit de provincie Utrecht komt de sector er weer bovenop.”

 
Verantwoord genieten van het buitenleven in regio Utrecht

De campagne is van start gegaan om regiobewoners te verleiden om bekende en minder bekende plekken in de regio te ontdekken. In de campagne wordt het onderscheidende aanbod van de provincie geëtaleerd aan de hand van de verhaallijnen Kastelen & Buitenplaatsen, Waterlinies en Hollandse Ambachten. Daarnaast wordt er met duurzaam voedsel en streekproducten ook letterlijk inhoud gegeven aan het ‘genieten’, ook als extra impuls voor de horeca. Om deze locaties, en de regio in zijn geheel, aan elkaar te verbinden wordt er extra aandacht besteed aan fietsen en wandelen. In samenwerking met Routebureau Utrecht worden de routes van de drukte af en het fietsen in eigen regio extra onder de aandacht gebracht. Op deze manier proberen de DMO’s het OV, wegennet en parkeerplaatsen niet onnodig te belasten en duurzame mobiliteit te stimuleren. Laura Nieuwenhuis, projectleider en aanjager van de campagne: De diversiteit van de regio komt in deze campagne geweldig samen. Elk gebied heeft zijn unieke kenmerken, wat maakt dat het dé regio bij uitstek is om te genieten van het buitenleven.”

 

Boodschap campagne: Kom naar buiten

Vanaf vandaag is voor alle regiobewoners de boodschap ‘Kom naar buiten en geniet van regio Utrecht’. De campagne uitingen zijn terug te zien op social media, diverse websites, posters door de hele regio en in de Recreatiekrant Regio Utrecht. Ook wordt de samenwerking opgezocht met diverse bloggers en influencers.

Trefwoorden: Campagne, buitenleven, herstel gastvrijheidsector

||| Blogs |||

06/05/20
Waarom we vooral in onze vrije tijd moeite hebben met de lockdown
We leven inmiddels meer dan 7 weken in een inteligente lockdown. Een ingrijpende maatregel om het Co...
30/03/20
VrijetijdsTrends 2020 en de invloed van Corona: Thuisentertainment, lokalisering, on- en offline, herstel of crisis
Het Coronavirus heeft een grote impact op ons vrijetijdsgedrag. In een paar weken tijd zijn ons gedrag en de VrijetijdTrends 180 graden gedraaid. De vraag is: wat gebeurt er als deze crisis weer op zijn retour is?
26/03/20
De wederopbouw van de vrijetijdssector
Wat gaat de coronacrisis onze sector van almaar meer-meer-meer opleveren? Wat boeit onze gasten in de toekomst nu echt?
13/01/20
Eenzijdige beeldvorming
Met veel bombarie trokken boeren op 4 oktober naar De Haag om te protesteren. Aanleiding voor dit pr...
13/12/19
Pleasure for all! Hoe gastvrij zijn vrijetijdsbedrijven …?
Nederland heeft 2 miljoen mensen met een beperking. Wat doet de vrijetijdssector om ook deze gasten een warm welkom te heten?

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

21/09/21
Echt vakantie
Landal GreenParks start deze week een grootschalige, internationale marketingcampagne in Duitsland, ...
21/09/21
Exclusief voor leden
Versterking wandelen in Arnhem Nijmegen met 4 netwerken
Wandelaars kunnen vanaf nu gebruik maken van vier lokale wandelnetwerken in de regio Arnhem Nijmegen. De netwerken bieden een combinatie van lokale wandelrondjes en keuzepunten waarmee je je eigen route kunt uitstippelen. De netwerken (350 km) liggen in de gemeenten Druten, Lingewaard, Overbetuwe en Zevenaar.
09/09/21
Groot onderzoek naar koopgedrag in winkels
Begin september 2021 start in de Noord-Brabant, Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht een grootschalig onderzoek naar koopgedrag in winkels, het Koopstromenonderzoek. Het onderzoek brengt in beeld waar inwoners boodschappen doen, winkelen en doelgerichte aankopen doen en hoe tevreden ze zijn over de verschillende kooplocaties.
07/09/21
Vanuit crisis naar transitie - kijk mee op 30 september
Onze jaarlijkse Trendcongres Toerisme en Vrije Tijd is dit jaar omgezet naar 4 online bijeenkomsten van een uur. Op 30 september om 12.30 start de tweede inspiratiesessie 'Vanuit crisis naar transitie'. De wereld staat op zijn kop door de pandemie en toerisme bevindt zich in transitie. Lastige opgaven? Zeker maar onze sprekers en films laten zien hoe je tijdig bakens verzet en positief uit de crisis komt.
03/09/21
Het Groene Boekje beleeft unieke derde druk
Meer kampeerders dan ooit hebben dit jaar de Natuurkampeerterreinen gevonden, en dat aantal groeit n...
31/08/21
Vrijetijdsmakelaar en hackathon voor vernieuwende ideeën vrijetijdseconomie
Er komt een vrijetijdsmakelaar die ondernemers helpt bij het ontwikkelen van toeristische en recreat...
23/08/21
Exclusief voor leden
Le Champion houdt wandelweekend en fietstocht Stelling van Amsterdam
Le Champion kon afgelopen weekend twee evenementen houden. Voor de eerste keer werd de eerste editie van de Ronde van Stelling van Amsterdam verreden. Bij Soest en Baarn werd de 3e editie van het Soester Wandelweekend gehouden.
17/08/21
Camera's geplaatst op boulevard Scheveningen
Gemeente Den Haag plaatste bij wijze van proef camera's op de boulevard van Scheveningen. De boulevard is populair en vaak té druk. Om beter op veiligheid te kunnen handhaven zijn deze extra elektronische ogen sinds begin augustus actief.