Geplaatst op: 24-06-2021
Auteur: Marc Gerlings

Pop-up accommodaties zijn hip maar verdien je er ook goed mee?

Pop-up accommodaties zijn hip maar verdien je er ook goed mee?
Danny Pearl onthult hoe je pop-up accommodatie in de markt zet. Foto: Glamp Outdoor Camp
Pop-up accommodaties zijn in 2021 een hit. Het kan leiden tot slimme verdienmodellen maar je hebt er als ondernemer ook veel op- en afbouwwerk aan. Tessa Maessen (Toverland) en Danny Paerl (Glamp Outdoor Camp) weten hoe je dat aanpakt.

Het is dit zomerseizoen mogelijk om bij Attractiepark Toverland te overnachten. Op het parkeerterrein dat grenst aan houten achtbaan Troy verrees voor de tweede keer het Pop-Up Summer Camp. Bezoekers kunnen verschillende accommodaties boeken. Tessa Maessen onthult tijdens de gratis Vakdag vakantiepark van de toekomst op dinsdag 29 juni de ervaringen van afgelopen jaar en tot nu toe van het seizoen 2021. Een tip geldt voor zowel het bedrijf van Danny Pearl als voor Toverland. 

Vakdag vakantiepark van de toekomst. Schrijf je in.


Tessa: "Met het Pop-Up Summer Camp spelen we in op de behoefte van bezoekers om in hun eigen land op een onderscheidende locatie op vakantie te gaan.” Onderscheidend zijn ook de 7 locaties van Danny. Hij zal ingaan op de vraag hoe goed je er als ondernemer mee kunt verdienen.

Klein? 600 acts!

Glamp Outdoor Camp opende iets meer dan een week geleden de zevende locatie bij Appeltern. Heb je het beeld van een plat weiland met een paar tenten? Hier wordt een ware festivalsfeer opgezet. In de planning staan bijna 600 acts om die boodschap te laden. Pop-up kan uitgroeien tot omvangrijke formules.

Zelf aan de slag met pop-up?

Wil je zelf aan de slag met pop-up oplossingen? Schrijf je in voor de Vakdag Vakantiepark van de toekomst. Tessa en Danny laten de kansen zien maar ook wat je moet investeren om het goed te ontwikkelen. Kijken op 29 juni om 12.30, en je pikt veel unieke kennis op.
Trefwoorden: pop-up, accommodatie, glamping, kamperen, verdienmodel, investering

||| Blogs |||

09/07/21
Dromomania
Wat een intens genot was het. De voortijdige uitschakeling van het Nederlands Elftal (nou ja, eigenl...
30/03/21
Hoe je een imago verkwanselt met een kop koffie
In het stemhokje schoot de gedachte door mijn hoofd. Merkwaardig eigenlijk dat meerdere politieke pa...
28/07/20
Waarom Pinterest voor bedrijven in toerisme & recreatie zo’n geweldig promotiemiddel is
Veel mensen denken bij Pinterest aan hobbyprojecten. Maar wist je dat 1 miljoen Nederlandse gebruikers op Pinterest zoeken naar inspiratie voor reizen en dagjes uit? Pinterest is dus bij uitstek geschikt voor bedrijven in toerisme & recreatie.
14/07/20
Destinatiemarketing in coronatijd
Hoe werk je als DMO aan een toekomstbestendige positionering, ontwikkeling en zichtbaarheid van het toeristische product in je regio? Astrid Crum, directeur van Marketing Drenthe deelt graag haar inzichten.
29/06/20
Oost west thuis best
Oost west thuis best
29/06/20 · Marketing · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Vrijwel iedereen boven de 40 jaar kan zich de volgende situatie heel goed voor de geest halen. Het i...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

21/07/21
Visit Zuid-Limburg lanceert informatiecampagne na watersnood
Visit Zuid-Limburg lanceert een campagne om toeristen goed te informeren over de vakantiemogelijkheden in de regio. Zuid-Limburg is hard getroffen door de watersnood maar inmiddels zijn de meeste bedrijven weer open en staan klaar om gasten en toeristen gastvrij te ontvangen.
19/07/21
Campagne Breda Marketing genomineerd voor Kern Creativity Award
DMO Marketing Breda is voor twee Kern-awards genomineerd. De campagne ‘Breda Geeft Je de Ruimte’ is genomineerd voor de Kern Marketing Award 2021 en met de Groene Kaart maken ze kans op de Kern Creativity Award 2021.
13/07/21
Efteling ziet kansen in netwerk Talpa
De Efteling en Talpa Network gaan samenwerken op meerdere kanalen van Talpa Network. Met onder meer zichtbaarheid op Talpa’s bij het televisieprogramma Marble Mania en middels het veilen van entreetickets van het attractiepark door de veilingwebsite VakantieVeilingen. Het leidt mogelijk tot een internationale aanpak.
08/07/21
Geluksgevoel centraal in zomercampagne Marketing Groningen
Dit gevoel wordt gevangen in twaalf campagnefoto’s die dat gevoel proberen te vangen. Voor de campagne zijn drie nieuwe routes ontwikkeld langs pareltjes in de provincie Groningen.
06/07/21
Twente koppelt bewoners aan toeristen
Elke trend heeft zijn tegentrend. Dat zien we in Twente waar ze in deze tijd met chatbots en artificial intelligence Tukkers van vlees en bloed inzetten om toeristen unieke tipse te geven.
02/07/21
Extra impuls voor herstel van gastvrijheidssector:
Vandaag is de campagne ‘Buitenleven in regio Utrecht’ gelanceerd door gedeputeerde Arne Schaddel...
30/06/21
Exclusief voor leden
Singapore Tourism Board opent kantoor in Brussel voor marketing en sales Benelux
De Singapore Tourism Board (STB) heeft de opening van hun regionale kantoor in Brussel, België aangekondigd. Het nieuwe kantoor wordt geopend om de potentie van de Benelux-markt te benutten en maakt deel uit van STB's middellange tot lange termijn strategie in investering in long-haul markten. De ‘Passion Made Possible’-campagne staat klaar.
23/06/21
Weer handhaving op reclame in het buitengebied
De afschaling van coronamaatregelen laat zich ook zien in beleid en handhaving. Vanaf 1 juli 2021 gaat de handhaving in opdracht van de provincie Utrecht van start. Vanwege corona is in het voorjaar van 2021 en 2020 met de Regionale Uitvoeringsdienst (RUD) Utrecht afgesproken dat zij enige tijd coulance betrachtte wat betreft reclameuitingen in het buitengebied.