Geplaatst op: 18-06-2021
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

Vakantiepark De Twee Bruggen opent een interactief inspiratiepunt

Vakantiepark De Twee Bruggen opent een interactief inspiratiepunt

Vakantiepark De Twee Bruggen heeft samen met Achterhoek Toerisme en de medewerking van Winterswijk Marketing achter de receptie van het park een inspiratiepunt ingericht.

Vakantiepark De Twee Bruggen is een luxe vijfsterren vakantiepark en camping in Winterswijk. Via een nieuw inspiratiepunt wil De Twee Bruggen op een interactieve manier haar gasten inspireren om er in de omgeving op uit te gaan. Op de digitale vakdag het Vakantiepark van de toekomst is De Twee Bruggen ook onderdeel van het programma.

Inspiratiepunt

De afgelopen maanden heeft De Twee Bruggen benut om haar receptie en diverse andere voorzieningen te vernieuwen. Ook de ontmoetingsruimte naast de receptie is vernieuwd en omgetoverd tot een inspiratiepunt. Vanuit hier zal voortaan de verhuur plaatsvinden van onder andere fietsen, wandelstokken, kano’s, de tennisbaan of de minigolfbaan. Maar ook is het de plaats geworden waar bezoekers geïnspireerd worden om er op uit te gaan in de omgeving.

Op de wanden zijn grote beelden en tips opgenomen over de omgeving. Thema’s zoals het Nationaal Landschap Winterswijk, bezienswaardigheden in de regio en over de grens, routes en musea worden hier belicht. Maar ook de geschiedenis van De Twee Bruggen zelf wordt getoond.

Interactief

Op diverse plekken zijn interactieve elementen toegevoegd. Via een winkelvitrine kunnen bezoekers een keuze maken voor activiteiten in het centrum van Winterswijk en worden op een verrassende manier via video’s, foto’s en tips geïnspireerd om de dorpskern te gaan verkennen. Verderop is een touchscreen met informatie over restaurants, musea en routes. Je kunt hier ook je eigen maatwerk route samenstellen door je persoonlijke voorkeuren in te voeren. 

Bij het Nationaal Landschap Winterswijk kun je een schilderijlijst bewegen over een aantal beeldschermen. Ieder beeldscherm toont informatie en beelden van een markant natuurgebied binnen het Nationaal Landschap, zoals Korenburgerveen, Wooldse Veen of de Steengroeve. Een markant object in de ruimte is het regiopaviljoen. Hier kun je op bepaalde bezienswaardigheden gaan staan waarmee je een presentatie activeert. Zo krijg je op een eigentijdse manier informatie over bijvoorbeeld MORE in Kasteel Ruurlo, vestingstad Groenlo of het LWL Textilmuseum in het Duitse Bocholt.

Trefwoorden: verblijfsrecreatie, vakantieparken, marketing, dmo's, informatievoorziening

CELTH
 






||| Nieuws |||

24/04/24
De Leistert is beste camping van Nederland
Recreatiepark De Leistert is door kampeerders uitgeroepen tot ‘Beste camping van Nederland’. In Belgie werd de award gewonnen door Camping Sandaya Parc La Clusure en in de Luxemburg door Camping Fuussekaul.
23/04/24
Exclusief voor leden
Eurocamp ziet kansen in Oranje sportzomer
Kampeeraanbieder Eurocamp ziet marketing- en saleskansen bij de grootste sportevenementen van het jaar: de Olympische Spelen, het EK Voetbal, de Tour de France en de Formule 1.
15/04/24
Minke Rabaut in workshop 3ST
Minke Rabaut van Impuls Zeeland is toegevoegd aan de workshop 3ST tijdens het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024, op 18 april in Vlissingen
15/04/24
Resort Lexmond van TopParken officieel geopend
Zaterdag 13 april vond de officiële opening van Resort Lexmond van TopParken plaats. Het vakantiepa...
11/04/24
Marieke Braber spreker workshop Vakantieparken en trends
Jos van der Sterren heeft bij zijn workshop over vakantieparken een stevige side-kick naast zich in de vorm van Marieke Braber. Het is weer een sterke aanvulling in het programma van Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024.
09/04/24
Ga op speeddate bij Trendcongres Toerisme en Vrijetijd
Nog een reden om naar het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd te komen. Je mag als bezoeker op speeddate. Leer razendsnel je vakgenoten kennen.
05/04/24
Exclusief voor leden
Handreiking tijdelijke functieverandering vakantieparken
Het Expertisecentrum Vitale Vakantieparken Overijssel heeft de ‘Handreiking tijdelijke functieverandering vakantieparken' aan aan demissionair minister Hugo de Jonge overhandigd.
03/04/24
Exclusief voor leden
Hoe bouw je een onderscheidend merk?
Hoe bouw je een merk met een onderscheidende identiteit? Die vraag stond centraal op de presentatie van Martijn Assen van bureau NLVK op het kennisevent Embrace Growth 2024 van Booking Experts. In dit artikel de highlights en wat pointers.

||| Agenda |||

27/05/24
27/05/24 t/m 27-05-24: Sustainable Tourism Mobility Forum
De Breda University of Applied Sciences (BUas) en het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen ...
24/06/24 t/m 26-06-24
24/06/24 t/m 26-06-24: CBTS 2024
Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...
25/06/24 t/m 28-06-24
25/06/24 t/m 28-06-24: Atlas Annual Conference 2024
Onder het thema 'Navigating the Future' organiseert de Breda University of Applied Sciences van 25 t...