Geplaatst op: 18-06-2021
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

Vakantiepark De Twee Bruggen opent een interactief inspiratiepunt

Vakantiepark De Twee Bruggen opent een interactief inspiratiepunt

Vakantiepark De Twee Bruggen heeft samen met Achterhoek Toerisme en de medewerking van Winterswijk Marketing achter de receptie van het park een inspiratiepunt ingericht.

Vakantiepark De Twee Bruggen is een luxe vijfsterren vakantiepark en camping in Winterswijk. Via een nieuw inspiratiepunt wil De Twee Bruggen op een interactieve manier haar gasten inspireren om er in de omgeving op uit te gaan. Op de digitale vakdag het Vakantiepark van de toekomst is De Twee Bruggen ook onderdeel van het programma.

Inspiratiepunt

De afgelopen maanden heeft De Twee Bruggen benut om haar receptie en diverse andere voorzieningen te vernieuwen. Ook de ontmoetingsruimte naast de receptie is vernieuwd en omgetoverd tot een inspiratiepunt. Vanuit hier zal voortaan de verhuur plaatsvinden van onder andere fietsen, wandelstokken, kano’s, de tennisbaan of de minigolfbaan. Maar ook is het de plaats geworden waar bezoekers geïnspireerd worden om er op uit te gaan in de omgeving.

Op de wanden zijn grote beelden en tips opgenomen over de omgeving. Thema’s zoals het Nationaal Landschap Winterswijk, bezienswaardigheden in de regio en over de grens, routes en musea worden hier belicht. Maar ook de geschiedenis van De Twee Bruggen zelf wordt getoond.

Interactief

Op diverse plekken zijn interactieve elementen toegevoegd. Via een winkelvitrine kunnen bezoekers een keuze maken voor activiteiten in het centrum van Winterswijk en worden op een verrassende manier via video’s, foto’s en tips geïnspireerd om de dorpskern te gaan verkennen. Verderop is een touchscreen met informatie over restaurants, musea en routes. Je kunt hier ook je eigen maatwerk route samenstellen door je persoonlijke voorkeuren in te voeren. 

Bij het Nationaal Landschap Winterswijk kun je een schilderijlijst bewegen over een aantal beeldschermen. Ieder beeldscherm toont informatie en beelden van een markant natuurgebied binnen het Nationaal Landschap, zoals Korenburgerveen, Wooldse Veen of de Steengroeve. Een markant object in de ruimte is het regiopaviljoen. Hier kun je op bepaalde bezienswaardigheden gaan staan waarmee je een presentatie activeert. Zo krijg je op een eigentijdse manier informatie over bijvoorbeeld MORE in Kasteel Ruurlo, vestingstad Groenlo of het LWL Textilmuseum in het Duitse Bocholt.

Trefwoorden: verblijfsrecreatie, vakantieparken, marketing, dmo's, informatievoorziening

||| Blogs |||

09/07/21
Dromomania
Wat een intens genot was het. De voortijdige uitschakeling van het Nederlands Elftal (nou ja, eigenl...
30/03/21
Hoe je een imago verkwanselt met een kop koffie
In het stemhokje schoot de gedachte door mijn hoofd. Merkwaardig eigenlijk dat meerdere politieke pa...
28/07/20
Waarom Pinterest voor bedrijven in toerisme & recreatie zo’n geweldig promotiemiddel is
Veel mensen denken bij Pinterest aan hobbyprojecten. Maar wist je dat 1 miljoen Nederlandse gebruikers op Pinterest zoeken naar inspiratie voor reizen en dagjes uit? Pinterest is dus bij uitstek geschikt voor bedrijven in toerisme & recreatie.
14/07/20
Destinatiemarketing in coronatijd
Hoe werk je als DMO aan een toekomstbestendige positionering, ontwikkeling en zichtbaarheid van het toeristische product in je regio? Astrid Crum, directeur van Marketing Drenthe deelt graag haar inzichten.
29/06/20
Oost west thuis best
Oost west thuis best
29/06/20 · Marketing · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Vrijwel iedereen boven de 40 jaar kan zich de volgende situatie heel goed voor de geest halen. Het i...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

21/07/21
Visit Zuid-Limburg lanceert informatiecampagne na watersnood
Visit Zuid-Limburg lanceert een campagne om toeristen goed te informeren over de vakantiemogelijkheden in de regio. Zuid-Limburg is hard getroffen door de watersnood maar inmiddels zijn de meeste bedrijven weer open en staan klaar om gasten en toeristen gastvrij te ontvangen.
19/07/21
Campagne Breda Marketing genomineerd voor Kern Creativity Award
DMO Marketing Breda is voor twee Kern-awards genomineerd. De campagne ‘Breda Geeft Je de Ruimte’ is genomineerd voor de Kern Marketing Award 2021 en met de Groene Kaart maken ze kans op de Kern Creativity Award 2021.
13/07/21
Efteling ziet kansen in netwerk Talpa
De Efteling en Talpa Network gaan samenwerken op meerdere kanalen van Talpa Network. Met onder meer zichtbaarheid op Talpa’s bij het televisieprogramma Marble Mania en middels het veilen van entreetickets van het attractiepark door de veilingwebsite VakantieVeilingen. Het leidt mogelijk tot een internationale aanpak.
08/07/21
Geluksgevoel centraal in zomercampagne Marketing Groningen
Dit gevoel wordt gevangen in twaalf campagnefoto’s die dat gevoel proberen te vangen. Voor de campagne zijn drie nieuwe routes ontwikkeld langs pareltjes in de provincie Groningen.
06/07/21
Twente koppelt bewoners aan toeristen
Elke trend heeft zijn tegentrend. Dat zien we in Twente waar ze in deze tijd met chatbots en artificial intelligence Tukkers van vlees en bloed inzetten om toeristen unieke tipse te geven.
02/07/21
Extra impuls voor herstel van gastvrijheidssector:
Vandaag is de campagne ‘Buitenleven in regio Utrecht’ gelanceerd door gedeputeerde Arne Schaddel...
30/06/21
Exclusief voor leden
Singapore Tourism Board opent kantoor in Brussel voor marketing en sales Benelux
De Singapore Tourism Board (STB) heeft de opening van hun regionale kantoor in Brussel, België aangekondigd. Het nieuwe kantoor wordt geopend om de potentie van de Benelux-markt te benutten en maakt deel uit van STB's middellange tot lange termijn strategie in investering in long-haul markten. De ‘Passion Made Possible’-campagne staat klaar.
23/06/21
Weer handhaving op reclame in het buitengebied
De afschaling van coronamaatregelen laat zich ook zien in beleid en handhaving. Vanaf 1 juli 2021 gaat de handhaving in opdracht van de provincie Utrecht van start. Vanwege corona is in het voorjaar van 2021 en 2020 met de Regionale Uitvoeringsdienst (RUD) Utrecht afgesproken dat zij enige tijd coulance betrachtte wat betreft reclameuitingen in het buitengebied.