Geplaatst op: 07-06-2021
Auteur: Redactie
NRIT Media
Uitgever: NRIT Media

Roompot presenteert op Klein Vink vernieuwde kidszone met VR-technologie

Roompot presenteert op Klein Vink vernieuwde kidszone met VR-technologie

Roompot park Klein Vink heeft een totaal vernieuwde kidszone. Het Indoor fun & café belooft een ware trekpleister voor veel gezinnen te worden. Bij de creatie van deze zone gaf Roompot ontzettend veel aandacht aan de mix van digitale ervaringen, een unieke indoor speelbeleving, de ontdekking van de regio en het aanbieden van workshops.

De vele trouwe gasten van het Roompot park Klein Vink in Arcen zullen hun ogen en oren niet geloven wanneer ze vanaf morgen de ruimte binnenstappen waar ooit alleen een speeltoestel stond. Roompot en een team specialisten transformeerden deze ruimte van maar liefst 526m² in 14 weken in een uniek Indoor fun & café waar het hele gezin een fantastische tijd zal beleven.

Van 0 tot 99 jaar

Roompot slaagde erin om in deze ruimte unieke ervaringen en een volledig familieconcept te creëren. Zo kunnen de allerjongste gasten binnen een beschermde natuurlijke ruimte dicht bij hun ouders spelen. In de nesthuizen ontdekken ze bouwkasten met duurzame en veilige speel- en bouwblokken van kurk, prentenboeken waaruit ouders zullen willen voorlezen en knuffels waarmee ze de leukste rollenspellen kunnen opnemen.

Ondertussen kunnen de vier- tot zevenjarigen en zelfs de tieners zich in dezelfde ruimte helemaal uitleven met de unieke en innovatie ervaringen die ongekend zijn op een vakantiepark.

Roompot

Digitale ervaringen

In het nieuwe Indoor fun & café zullen de kinderen geen gebrek aan (nieuwe) digitale ervaringen hebben. Naast de LED wall waarop een volledig animatieaanbod komt, staan 3 interactieve spellen via vloerprojecties garant voor unieke momenten, spannende momenten en schatergelach. Maar wat de kinderen vooral geweldig zullen vinden, zijn de 2 verrekijkers in de duintoren waarmee ze de dieren in de Maasduinen via Virtual Reality (VR) technologie ontdekken. Digitale touchscreens en tablet vervolledigen het aanbod.

Het Leisure & Entertainment team van Roompot verwacht bovendien dat de tieners voor hun jongere broers en/of zussen zullen verborgen houden dat er spelconsoles in de bovenste ruimte van het Indoor fun & café zijn.

Geïnspireerd door de omgeving

Wat het Indoor fun & café verder uniek maakt, is het ontwerp van de ruimte. De keuze van kleuren en materialen (her)bevestigen dat het park gelegen is in het midden in het Nationaal Park De Maasduinen. Die indruk wordt verder bevestigd door tal van spellen waarmee kinderen de omgeving ontdekken en bijvoorbeeld de meest voorkomende dieren – de ‘big five’ - van De Maasduinen leren kennen.

Roompot

Knutselactiviteiten en workshops

Naast de vele andere activiteiten op het park zal het Indoor fun & café zeker een trekpleister voor de kinderen en gezinnen worden. Om die reden koos Roompot er ook voor om er de Kids Club onder te brengen, waar kinderen aan tal van activiteiten kunnen deelnemen die aan hun leeftijd is aangepast. Eerder dit jaar kondigde Roompot aan meer dan 100 nieuwe en unieke activiteiten uit te rollen. 

Smoothies maken

Het Leisure & Entertainment team van Roompot ontwikkelde leuke activiteiten en workshops voor het hele gezin, waardoor de ouders er niet alleen komen om een oogje in het zeil te houden.

Zo kunnen de ouders er overdag een heerlijke smoothie bestellen, die de kinderen tijdens een workshop hebben gemaakt.

’s Avonds kan men bij een hapje en een drankje naar een concert of sportwedstrijd op de LED wall kan kijken of kan deelnemen aan een pub quiz of crazy bingo. Naast het indoor fun & café treft men op park Klein Vink de enige Glowgolf in Noord-Limburg.

Roompot

Trefwoorden: Kidszone, VR-technologie, totaalconcept vakantiepark

||| Blogs |||

28/07/20
I am the greatest!
I am the greatest!
28/07/20 · Reis & vervoer · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Marcel Baltus wil met zijn blog de nieuwsredacties eens opschudden. Zij kiezen steevast voor de grote bedrijven als de reisbranche in de actualiteit staat. De vele duizenden kleine reisbedrijven krijgen geen aandacht terwijl zij het kloppend hart zijn van de branche.
29/06/20
Oost west thuis best
Oost west thuis best
29/06/20 · Marketing · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Vrijwel iedereen boven de 40 jaar kan zich de volgende situatie heel goed voor de geest halen. Het i...
09/05/20
Van de verblijfsrecreatieparadox naar de toerismeparodie…
Deel 1 van de toerismeparodieRECRON lanceerde ooit eens de term ‘verblijfsrecreatieparadox’ waar...
06/05/20
Waarom we vooral in onze vrije tijd moeite hebben met de lockdown
We leven inmiddels meer dan 7 weken in een inteligente lockdown. Een ingrijpende maatregel om het Co...
06/05/20
De revival van de stacaravan en andere na-Coronaase trends in 2025
Herinnert u zich nog vaag het artikel uit het Algemeen Dagblad in november 2019? "In 2018 gaven...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

23/06/21
Exclusief voor leden
Stip Reizen biedt Makro klanten reizen aan
Stip Reizen gaat samen met Makro Nederland vakanties aanbieden. Op 22 juni is de eerste papieren reisfolder op de mat gevallen bij de pashouders van de groothandel. Ook komt er een online versie beschikbaar. De touroperator wil met de samenwerking snel inspelen op de veranderende vraag vanuit de klanten. Fred Verlinden licht de samenwerking toe.
21/06/21
Hoe optimaliseer je de overdracht van het vakantiepark?
Overdracht van vakantieparken is een groot onderwerp in de sector. Expert Klaas van Erp vertel er alles over bij de gratis online bijeenkomst Vakantiepark van de Toekomst 2021. Doe mee op dinsdag 29 juni, de start is om 12.30.
21/06/21
Exclusief voor leden
Natuurkampeerterreinen voeren digitaliserings- en efficiencyslag door
De Groene Koepel maakt een efficiencyslag mee. De organisatie van het netwerk van Natuurkampeerterreinen heeft een nieuwe website. Gelijktijdig vindt de introductie plaats van nieuwe logo’s voor zowel de Natuurkampeerterreinen als de GroepsNatuurkampeerterreinen en Trekkershutten. Als laatste zijn de lidmaatschappen vereenvoudigd.
21/06/21
Nederland weer open op 1,5 meter
Nu het met de coronabesmettingen en ziekenhuisopnames de goede kant opgaat en 9 miljoen mensen (deels) zijn gevaccineerd, kan Nederland weer grotendeels open. Het kabinet heeft voor zaterdag 26 juni stap vier van het openingsplan aangekondigd.
18/06/21
Exclusief voor leden
Vacansoleil actief op Spaanse markt
De Nederlandse campingspecialist Vacansoleil gaat voor het eerst vakanties verkopen aan Spaanse campingliefhebbers. Spanjaarden zijn fanatieke kampeerders en daarom ziet Vacansoleil groeikansen. “Spaanse vakantiegangers gaan graag in eigen land kamperen, maar ze reizen ook naar andere Zuid-Europese landen”, aldus commercieel directeur Jacky Lambert.
17/06/21
Meer vakantieplezier met een persoonlijke digitale reisassistent?
Breda University of Applied Sciences (BUas), Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC), MarketingOost en Zoey zijn onlangs gestart met een onderzoek hoe een persoonlijke digitale reisassistent bijdraagt aan een betere vakantiebeleving.
15/06/21
Deze zomer weer veel Duitse toeristen
Duitse vakantiegangers boekten vorige week bijna dubbel zoveel vakantiehuizen in Nederland voor de zomervakantie als de week ervoor. Dat blijkt uit data van vakantiehuizenaanbieder Belvilla. Dat is positief nieuws voor de toeristische sector. Veel regio's bleken afgelopen jaar sterk afhankelijk van de Duitse bezoekers.
14/06/21
EuroParcs Group neemt resorts Uniek Parken over
EuroParcs Group heeft de drie resorts van Uniek Parken overgenomen. De resorts passen geografisch ge...