Geplaatst op: 25-05-2021
Auteur: Redactie
NRIT Media
Uitgever: NRIT Media

Campagne 'Retoertje Drenthe' van start

Campagne 'Retoertje Drenthe' van start

Marketing Drenthe is deze week met haar eerste grote campagne van dit jaar gestart. Middels de ‘Retoertje Drenthe’-campagne worden zes verschillende mini breaks in de Oerprovincie van Nederland onder de aandacht gebracht. Nu ook dagattracties zoals pretparken, klimbossen en dierentuinen weer open mogen, is het tijd om bezoekers te verleiden een bezoek aan Drenthe te brengen. Want alhoewel de boekingen voor de zomervakantie snel binnenstromen, is er nu nog voldoende ruimte om gasten te ontvangen.


Marketing Drenthe richt zich met de campagne op twee verschillende doelgroepen; gezinnen met kinderen en stellen van 35 jaar en ouder. Een brede groep. Maar door zes verschillende Retoertjes te ontwikkelen, kan in veel verschillende wensen worden voorzien. Zo is er een Retoertje voor cultuurliefhebbers, voor gezinnen met jonge kinderen, voor avonturiers, voor fiets- en wandelfanaten en voor stellen of vrienden die even bij willen komen van een overvolle agenda.


De komende weken zijn de uitingen offline zichtbaar via advertenties in de Volkskrant, Het Parool en het AD én op digitale schermen in Amsterdam. Bijzonder is dat voorbijgangers binnen een straal van 100 meter rondom de ingezette schermen worden geretarget. Lopen zij langs één van de campagne-uitingen, dan krijgen ze een soortgelijke uiting als advertentie te zien op hun mobiele telefoon. Online plaatst Marketing Drenthe onder andere advertenties op Facebook, Pinterest en Instagram.


Door de restricties heeft de toeristische sector dit voorjaar opnieuw veel omzet verloren. Het aantal boekingen voor de zomervakantie ziet er wel veelbelovend uit. Via de Retoertjes wil Marketing Drenthe laten zien dat Drenthe ook de perfecte bestemming is voor een korte break in dit jaargetij, of straks in de herfst. De offline campagne duurt twee weken, de online uitingen zijn tot aan de zomervakantie te zien. De campagne wordt daarna richting het najaar weer opgepakt.

Trefwoorden: Campagne, Drenthe, retourtje

CELTH



     
Trendrapport

||| Nieuws |||

03/10/23
Exclusief voor leden
Afvalfonds Verpakkingen omarmt sector leisure
Bij attractiepark Walibi Holland kunnen gasten vanaf zaterdag 7 oktober hun statiegeldflesjes en -blikjes inleveren. Wie dat doet, krijgt het statiegeld meteen terug via Tikkie.
03/10/23
Exclusief voor leden
Rebranding Saudia in teken digitale transformatie
Saudia, de nationale luchtvaartmaatschappij van Saudi-Arabië, onthulde haar nieuwe merkidentiteit. Deze nieuwe identiteit is in lijn met een breder strategisch digitaal transformatieplan gericht op het versterken van de ondersteuning van de luchtvaartmaatschappij voor de nationale ambitie Vision 2030.
03/10/23
Belangstelling voor failliet Vacansoleil
Het proces om te komen tot een doorstart van Vacansoleil na het faillissement is begonnen. Er hebben zich vele geïnteresseerde partijen gemeld bij de curatoren Ben Arends en Lodewijk Hox.
02/10/23
Fietsvakantie in eigen land steeds populairder
Fietsvakanties zijn de afgelopen jaren steeds populairder geworden. De voornaamste reden is dat veel mensen inzien dat ons eigen land tal van mooie plekken heeft, die je op de fiets natuurlijk goed kunt verkennen. Daarbij komt ook dat sinds de opkomst van de e-bike, het fietsen nog meer in trek is dan dat dit daarvoor het geval was.
02/10/23
Exclusief voor leden
Aangrijpende klankbeleving Panorama Ysselsteyn
Op 13 oktober 2023 start op de Duitse begraafplaats Ysselsteyn, net over de Brabantse grens in Limburg, een aangrijpende klankbeleving genaamd Panorama Ysselsteyn.
02/10/23
Vernieuwing Schipholbrug blokkeert staande mastroute
Rijkswaterstaat verbreedt en vernieuwt de Schipholbrug over de Ringvaart van de Haarlemmermeer. Deze beweegbare brug is onderdeel van de oostelijke Staande Mastroute. De werkzaamheden hebben gevolgen voor de bekende recreatieve staande mastroute.
02/10/23
CORPUS werkt samen met Oogfonds
Het Oogfonds en educatieve attractie CORPUS, het interactieve reisavontuur door het menselijk lichaam, bundelen hun krachten om het onderzoek naar erfelijke oogziekten mogelijk te maken.
02/10/23
40% minder ruimte voor prive jets op Schiphol
Er is minder ruimte voor privévliegtuigen op Schiphol vanaf 31 maart 2024. Dat staat in Schiphols capaciteitsdeclaratie, het officiële document met daarin de beschikbare capaciteit voor het zomerseizoen 2024.

||| Agenda |||

04/10/23
04/10/23 t/m 04-10-23: Duurzaamheidscongres Kampeerbranche
Op woensdag 4 oktober 2023 organiseert HISWA-RECRON samen met NKC, KCI, BOVAG, KCJ en de ANWB het Du...
12/10/23
12/10/23 t/m 12-10-23: Screw up morning: Leisure en toerisme in stedelijke ontwikkeling
Tijdens de Screw Up Morning op donderdag 12 oktober 2023 brengen Sweco, J2Leisure en Expertise Netw...
23/10/23 t/m 24-10-23
23/10/23 t/m 24-10-23: Glamping 2-Daagse
Pleisureworld organiseert op 23 en 24 oktober een Glamping 2-Daagse. De reis trekt in twee dagen tij...
14/11/23 t/m 16-11-23
14/11/23 t/m 16-11-23: Recreatie Vakbeurs 2023
Dé vakbeurs voor een toekomstbestendige recreatiebranche.   Op 14, 15 en 16 novemb...
24/01/24 t/m 25-01-24
24/01/24 t/m 25-01-24: Recreatie Next Level 2024
Recreatie Vakbeurs organiseert op 24 en 25 januari 2024 een nieuw event voor de recreatiebranche: R...