Geplaatst op: 19-05-2021
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

Prijsvrij Vakanties neemt D-reizen over

Prijsvrij Vakanties neemt D-reizen over

Prijsvrij Vakanties neemt een groot deel van D-reizen over. Niet alle winkels zullen worden gered en ook zal waarschijnlijk de helft van de arbeidsplaatsen vervallen.

De komende weken zal na gesprekken met onder meer de OR, het personeel en de verhuurders duidelijk worden welke D-reizen winkels heropend zullen worden. Prijsvrij Vakanties is met de curatoren overeengekomen dat op dit punt nog een definitieve vaststelling zal plaatsvinden.

CEO van Prijsvrij Vakanties, Marc van Deursen, is blij dat hij een deal met de curatoren heeft kunnen maken: "Toen ik 20 jaar geleden als ICT ondernemer begon was D-reizen mijn eerste klant. Dat eerste vertrouwen dat ze mij als het grootste reisbedrijf van Nederland toen gaven heeft vervolgens de deur geopend bij onder andere KLM en veel andere reisbedrijven. Ik heb heel veel aan D-reizen en de familie Van den Broek te danken.” Volgens Van Deursen is D-reizen een waanzinnig mooi bedrijf met een rijke historie en een grote groep zeer enthousiaste en loyale medewerkers. "Dat was in 2001 zo en datzelfde voel ik nu nog steeds. Het is enorm triest dat de corona crisis D-reizen geveld heeft en zoveel gezinnen in onzekerheid heeft gebracht. Het bedrijf ging winstgevend de corona crisis in, maar is helaas niet heelhuids tot de eindstreep gekomen. Het is nu aan ons om met het nieuwe D-reizen aan een gezonde toekomst te bouwen.”

Prijsvrij Vakanties is, met het Duitse miljardenconcern REWE als mede aandeelhouder (groep omzet van 75 miljard), een zeer sterk en gezond bedrijf met een zeer succesvol businessmodel. REWE heeft haar toeristische activiteiten ondergebracht in DER Touristik waar ook de merken Kuoni en in Nederland Koning Aap en Shoestring onder vallen. DER Touristik heeft een jaaromzet van 6,7 miljard euro en verzorgt de reizen van 8,4 miljoen mensen vanuit 15 Europese landen. "We gaan met de nieuwe collega's van D-reizen er alles aan doen om D-reizen zo snel mogelijk door te starten en te zorgen voor een zonnige toekomst. Daar is iedereen, met het einde van de corona crisis in zicht is, enorm aan toe.”

Trefwoorden: reisbranche, touroperators, reisbureaus

CELTH
 






||| Nieuws |||

17/04/24
Exclusief voor leden
Jaarbeurs zet campagne congrescoaches op voor vasthouden toppositie
Zondag 21 april is het Erfgoeddag in Vlaanderen en Brussel. Een 700-tal erfgoedorganisaties biedt meer dan 1.000 gratis activiteiten aan. Het thema van de Erfgoeddag is 'Thuis'.
09/04/24
De Kunst van de Korte Keten centraal in Overijssel
In Overijssel is het kleinste mobiele museum van Nederland gepresenteerd: Blij in de Wei!' op Zuivelboerderij de Waard in Balkbrug. De Korte Keten Experience gaat niet alleen om de kunstwerken maar vooral om het verhaal van de korte keten en streekproducten en hun producenten.
05/04/24
4 nieuwe leden Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Met de benoeming van 4 nieuwe leden in de Raad van Toezicht van Utrecht marketing is Utrecht Marketing ook de komende jaren verzekerd van robuust toezicht en en een klankbord vol expertise en ervaring.
29/03/24
Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024 - Zet jouw transitie in
Met zijn aanstekelijke visie op toerisme laat key-note spreker Peter de Wilde (CEO Toerisme Vlaanderen en Agentschap Onroerend Erfgoed) jou de transitie in toerisme beleven op 18 april. Dat is de dag van het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024.
20/03/24
Groningen Store organiseert schattenjacht in de stad
De Groningen Store bestaat vijf jaar en viert dat met een nieuwe webshop en een schattenjacht in de stad. Daarmee worden inwoners op een bijzondere manier bij de VVV betrokken.
20/03/24
Exclusief voor leden
Campagne door dmo's Finland rond 'gelukkigste bevolking ter wereld'
Finland is vandaag voor het zevende opeenvolgende jaar uitgeroepen tot het land met de gelukkigste bevolking ter wereld, volgens het World Happiness Report 2024* van de Verenigde Naties. Visit Finland en Helsinki Partners zetten dat in voor een campagne om een klein groepje bezoekers de lifehacks te laten ervaren met een masterclass.
07/03/24
NS station Leeuwarden steunt museum Princessehof
Spoorbedrijf NS wil meer doen met maatschappelijke partners. Concreet is dit te zien in het station ...
08/02/24
Bewonerscampagne Amsterdam laat bijzondere gezichten zien
Woensdag 24 januari lanceerde amsterdam&partners de nieuwe bewonerscampagne ‘Amsterdam verruimt je blik’, een campagne die het gevoel van trots bij Amsterdammers vergroot door de rijkdom aan perspectieven en initiatieven van Amsterdammers in beeld te brengen.

||| Agenda |||

24/06/24 t/m 26-06-24
24/06/24 t/m 26-06-24: CBTS 2024
Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...
25/06/24 t/m 28-06-24
25/06/24 t/m 28-06-24: Atlas Annual Conference 2024
Onder het thema 'Navigating the Future' organiseert de Breda University of Applied Sciences van 25 t...