Geplaatst op: 16-04-2021
Auteur: Marc Gerlings

Campanile werkt met Too Good To Go tegen voedselverspilling

Campanile werkt met Too Good To Go tegen voedselverspilling
Ieder pakket is een verrassing. Foto: Too Good To Go
De hotels van Campanile in Nederland en België gaan samen met de succesvolle anti-verspillingsapp Too Good To Go actief de strijd aan tegen voedselverspilling. Maaltijden die aan het eind van de dag in de hotels over dreigen te blijven, worden vanaf nu verpakt in zogeheten Magic Boxen. 

Door de samenwerking zorgen de Campanile hotels er samen voor dat deze producten alsnog op een bord terechtkomen in plaats van in de vuilnisbak. Campanile start in eerste instantie met hoofdgerechten, maar zodra het ontbijtbuffet weer open mag kunnen klanten ook de Magic Box met overgebleven producten van het ontbijt aanschaffen.

Magic Box

Met de gratis Too Good To Go-app kunnen consumenten deze speciale Campanile Magic Box aanschaffen voor een vaste, lage prijs van € 6,75 (en €3,95 voor het ontbijt). De Magic Boxen kunnen vanaf een bepaald tijdstip worden opgehaald in de hotels. Wat je precies ontvangt, is afhankelijk van wat er die dag overblijft. De naam Magic Box zegt het al: ieder pakketje is een verrassing!

Voedselverspilling in Nederland

Ieder jaar wordt in Nederland tussen de 1,7 en 2,5 miljoen ton eten verspild. Een probleem met een ongekende belasting op het milieu. Niet alleen het eten gaat verloren, maar ook alles wat nodig was om dat eten te produceren: water, landbouwgrond, mankracht en transport. Voedselverspilling zorgt in totaal voor 8% van de wereldwijde CO2-uitstoot.

Benoit Mosteau, Directeur Operations Benelux bij Louvre Hotels Group: "We werken voortdurend aan duurzaamheid binnen onze hotels zoals het reduceren van plastic en het scheiden van afval. Door het verkopen van overtollige maaltijden tegen een aantrekkelijke prijs, brengen wij onze voedselverspilling aanzienlijk terug. De samenwerking met Too Good To Go past daardoor perfect in onze visie". 

Too Good To Go netwerk van 2 miljoen geregistreerde gebruikers

Niemand vindt het leuk om te zien dat goed eten in de prullenbak belandt. Too Good To Go kan het ook niet langer aanzien dat 1/3 van het geproduceerde eten wordt weggegooid en is vastberaden dat er iets moet gebeuren. Altijd op een leuke en laagdrempelige manier. Via de app verbindt Too Good To Go winkels met overgebleven producten aan consumenten. Op die manier zijn in Nederland al 6 miljoen maaltijden gered van de verspilling. In Nederland heeft de app meer dan 2 miljoen geregistreerde gebruikers. Als Certified B Corporation zet Too Good To Go zich naast de app ook op verschillende plekken in de maatschappij in om impact te maken. Of het nu gaat om huishoudens, scholen, bedrijven of de politiek. Too Good To Go wil heel Nederland inspireren en motiveren om in actie te komen tegen voedselverspilling. De app is gratis te downloaden in de App Store en Google Play Store.
Trefwoorden: Campanile, hotel, Too good to go, duurzaamheid

CELTH
 






||| Nieuws |||

15/04/24
Minke Rabaut in workshop 3ST
Minke Rabaut van Impuls Zeeland is toegevoegd aan de workshop 3ST tijdens het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024, op 18 april in Vlissingen
15/04/24
Resort Lexmond van TopParken officieel geopend
Zaterdag 13 april vond de officiële opening van Resort Lexmond van TopParken plaats. Het vakantiepa...
11/04/24
Marieke Braber spreker workshop Vakantieparken en trends
Jos van der Sterren heeft bij zijn workshop over vakantieparken een stevige side-kick naast zich in de vorm van Marieke Braber. Het is weer een sterke aanvulling in het programma van Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024.
09/04/24
Ga op speeddate bij Trendcongres Toerisme en Vrijetijd
Nog een reden om naar het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd te komen. Je mag als bezoeker op speeddate. Leer razendsnel je vakgenoten kennen.
05/04/24
Exclusief voor leden
Handreiking tijdelijke functieverandering vakantieparken
Het Expertisecentrum Vitale Vakantieparken Overijssel heeft de ‘Handreiking tijdelijke functieverandering vakantieparken' aan aan demissionair minister Hugo de Jonge overhandigd.
03/04/24
Exclusief voor leden
Hoe bouw je een onderscheidend merk?
Hoe bouw je een merk met een onderscheidende identiteit? Die vraag stond centraal op de presentatie van Martijn Assen van bureau NLVK op het kennisevent Embrace Growth 2024 van Booking Experts. In dit artikel de highlights en wat pointers.
03/04/24
ACSI Kampeerreizen nieuwe sponsor NJBB
Per april 2024 heeft ACSI heeft een driejarige sponsorovereenkomst gesloten met de Nederlandse Jeu de Boules Bond, gericht op promotie onder kampeerliefhebbers.
03/04/24
Exclusief voor leden
Dormio start verhuur 76 appartementen in Breskens
Dormio Resorts & Hotels is gestart met de verhuur en het beheer van Breskens Apartments in Breskens, Zeeuws-Vlaanderen. Het complex, ontwikkeld door Cafferelli en Van der Poel, bestaat momenteel uit drie luxe appartementsgebouwen en biedt 76 appartementen en penthouses.

||| Agenda |||

27/05/24
27/05/24 t/m 27-05-24: Sustainable Tourism Mobility Forum
De Breda University of Applied Sciences (BUas) en het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen ...
24/06/24 t/m 26-06-24
24/06/24 t/m 26-06-24: CBTS 2024
Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...
25/06/24 t/m 28-06-24
25/06/24 t/m 28-06-24: Atlas Annual Conference 2024
Onder het thema 'Navigating the Future' organiseert de Breda University of Applied Sciences van 25 t...