Geplaatst op: 16-04-2021
Auteur: Marc Gerlings

Campanile werkt met Too Good To Go tegen voedselverspilling

Campanile werkt met Too Good To Go tegen voedselverspilling
Ieder pakket is een verrassing. Foto: Too Good To Go
De hotels van Campanile in Nederland en België gaan samen met de succesvolle anti-verspillingsapp Too Good To Go actief de strijd aan tegen voedselverspilling. Maaltijden die aan het eind van de dag in de hotels over dreigen te blijven, worden vanaf nu verpakt in zogeheten Magic Boxen. 

Door de samenwerking zorgen de Campanile hotels er samen voor dat deze producten alsnog op een bord terechtkomen in plaats van in de vuilnisbak. Campanile start in eerste instantie met hoofdgerechten, maar zodra het ontbijtbuffet weer open mag kunnen klanten ook de Magic Box met overgebleven producten van het ontbijt aanschaffen.

Magic Box

Met de gratis Too Good To Go-app kunnen consumenten deze speciale Campanile Magic Box aanschaffen voor een vaste, lage prijs van € 6,75 (en €3,95 voor het ontbijt). De Magic Boxen kunnen vanaf een bepaald tijdstip worden opgehaald in de hotels. Wat je precies ontvangt, is afhankelijk van wat er die dag overblijft. De naam Magic Box zegt het al: ieder pakketje is een verrassing!

Voedselverspilling in Nederland

Ieder jaar wordt in Nederland tussen de 1,7 en 2,5 miljoen ton eten verspild. Een probleem met een ongekende belasting op het milieu. Niet alleen het eten gaat verloren, maar ook alles wat nodig was om dat eten te produceren: water, landbouwgrond, mankracht en transport. Voedselverspilling zorgt in totaal voor 8% van de wereldwijde CO2-uitstoot.

Benoit Mosteau, Directeur Operations Benelux bij Louvre Hotels Group: "We werken voortdurend aan duurzaamheid binnen onze hotels zoals het reduceren van plastic en het scheiden van afval. Door het verkopen van overtollige maaltijden tegen een aantrekkelijke prijs, brengen wij onze voedselverspilling aanzienlijk terug. De samenwerking met Too Good To Go past daardoor perfect in onze visie". 

Too Good To Go netwerk van 2 miljoen geregistreerde gebruikers

Niemand vindt het leuk om te zien dat goed eten in de prullenbak belandt. Too Good To Go kan het ook niet langer aanzien dat 1/3 van het geproduceerde eten wordt weggegooid en is vastberaden dat er iets moet gebeuren. Altijd op een leuke en laagdrempelige manier. Via de app verbindt Too Good To Go winkels met overgebleven producten aan consumenten. Op die manier zijn in Nederland al 6 miljoen maaltijden gered van de verspilling. In Nederland heeft de app meer dan 2 miljoen geregistreerde gebruikers. Als Certified B Corporation zet Too Good To Go zich naast de app ook op verschillende plekken in de maatschappij in om impact te maken. Of het nu gaat om huishoudens, scholen, bedrijven of de politiek. Too Good To Go wil heel Nederland inspireren en motiveren om in actie te komen tegen voedselverspilling. De app is gratis te downloaden in de App Store en Google Play Store.
Trefwoorden: Campanile, hotel, Too good to go, duurzaamheid

CELTH
 






||| Nieuws |||

25/04/24
Exclusief voor leden
Wat beoogt Venetië met de invoering van tickets voor dagtoeristen?
Vanaf vandaag moeten toeristen die Venetië voor een dagje willen bezoeken een toegangskaartje reserveren. De maatregel, die geldt op de drukste dagen van het jaar, is een proef om de overweldigende toestroom van toeristen te reguleren en de impact op de stad te beperken.
25/04/24
Schiphol verwacht grote drukte met meivakantie
Luchthaven Schiphol verwacht 10% meer reizigers in de meivakantie in vergelijking met vorig jaar. Het wordt daarmee drukker op de luchthaven dan normaal. Nieuwe en snellere securityscanners moeten reizigers sneller door de controles helpen.
24/04/24
De Leistert is beste camping van Nederland
Recreatiepark De Leistert is door kampeerders uitgeroepen tot ‘Beste camping van Nederland’. In Belgie werd de award gewonnen door Camping Sandaya Parc La Clusure en in de Luxemburg door Camping Fuussekaul.
23/04/24
Exclusief voor leden
Eurocamp ziet kansen in Oranje sportzomer
Kampeeraanbieder Eurocamp ziet marketing- en saleskansen bij de grootste sportevenementen van het jaar: de Olympische Spelen, het EK Voetbal, de Tour de France en de Formule 1.
23/04/24
Exclusief voor leden
Geen andere weg voor horeca dan kosten doorberekenen?
In het eerste kwartaal van 2024 verhoogden restaurants en cafés hun prijzen met gemiddeld 6 procent blijkt uit cijfers van het CBS. Maar de horeca lijkt geen andere weg te zien dan de gestegen kosten door te berekenen aan de gasten.
23/04/24
Exclusief voor leden
Start vereniging mobiliteit KNV Connected Mobility
De transitie naar een groenere, efficiënter en meer vraaggestuurde mobiliteitsstructuur is in volle gang. Die transitie is hard nodig om als mobiliteitssector door te kunnen groeien en onze maatschappelijke ambities te realiseren. Daarvoor wordt KNV Connected Mobility opgestart.
23/04/24
Moskee Al Hijra  in Leiden sluit aan bij Grootste Museum
Op vrijdag 3 mei sluit de Al Hijra Moskee in Leiden zich aan en wordt hiermee de 23ste ‘museumzaal’.
22/04/24
Exclusief voor leden
Nieuwe waterattractie voor Bellewaerde
Het Vlaamse attractiepark Bellewaerde heeft een nieuwe waterattractie. Amazonia ligt in het hart van de nieuwe zone ‘Mundo Amazonia waar in totaal 21 miljoen euro is geïnvesteerd.

||| Agenda |||

14/05/24
14/05/24 t/m 14-05-24: Bekendmaking ‘Top 10 Meest Innovatieve Vakantieparken van de Benelux’
Op dinsdag 14 mei organiseert Pleisureworld bij Yala in Emmeloord de bekendmaking van de ‘Top 10 M...
23/05/24
23/05/24 t/m 23-05-24: LDA Kennisdag 2024
Op donderdag 23 mei organiseert de Landelijke Data Alliantie weer haar jaarlijkse Kennisdag. Locatie...
27/05/24
27/05/24 t/m 27-05-24: Sustainable Tourism Mobility Forum
De Breda University of Applied Sciences (BUas) en het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen ...
05/06/24 t/m 07-06-24
05/06/24 t/m 07-06-24: THE INC Conference
Van 5 tot en met 7 juni 2024 is de Hotelschool The Hague gastheer van de internationale INC Conferen...
06/06/24
06/06/24 t/m 06-06-24: Nationaal Congres Citymarketing
Het Nationaal Congres Citymarketing heeft dit jaar als thema: Talent & Impacts. Gaststad is dit ...