Geplaatst op: 07-04-2021
Auteur: Redactie
NRIT Media

Populairste konijn van Nederland ziet er na 25 jaar wat anders uit

Roompots mascotte krijgt vandaag een modernere look

Populairste konijn van Nederland ziet er na 25 jaar wat anders uit
  • 25 jaar oude Koos ziet er vanaf vandaag wat anders uit
  • Hij blijft herkenbaar voor de trouwe Roompot gasten
  • Ook nieuwe kleding

 

Koos, de mascotte van Roompot, ziet er vanaf vandaag wat moderner uit. Na 25 jaar krijgt het populairste konijn van Nederland een modernere look. Bij Roompot waakten ze er wel over dat hij voor alle trouwe gasten herkenbaar blijft.

 

Populairste konijn van Nederland

Roompots mascotte is het populairste konijn van Nederland. Zodra Koos ergens op een park opduikt, rennen de kinderen en ouders naar hem toe om een leuke foto te nemen of een leuk dansje te doen. De meer dan 3 miljoen gasten die jaarlijkse een vakantie via Nederlands grootste aanbieder van vakantieparken boeken, zullen het hier volmondig mee eens zijn.

 

Koos is zo populair dat er op YouTube filmpjes van hem circuleren die al meerdere miljoenen keren zijn bekeken. Ook zijn voorleesverhalen op Spotify worden ’s avonds regelmatig afgespeeld.

 

Meer dan een nieuw jasje

Koos ziet er vanaf vandaag wat anders uit, maar hij blijft herkenbaar voor de miljoenen gasten die hem de voorbije 25 jaar ontmoetten. Zo heeft hij nog altijd die rechtopstaande oren, waarvan de linkse vooroverbuigt. Koos’ blauwe tuinbroek blijft ook in zijn kledingkast hangen, maar Roompot breidde die garderobe uit zodat de mascotte ook in functie van het moment wat anders kan aantrekken. Denk maar aan een kerstpak, een pyjama voor de Koos kinderverhalen etc. Zijn moderne beach look kreeg al heel wat positieve reacties van de gasten die hem vooraf konden zien.

 

Koos ziet er niet alleen leuker uit. Op Roompots familieparken krijgt hij ook een nog leukere rol. Naast de populaire foto- en selfiemomenten komt hij in actie met nieuwe eigen ‘Koos Live’-shows, zal hij met het entertainment team dansworkshops organiseren en zal Koos nog heel wat andere leuke activiteiten vanaf nu begeleiden.

 

Koos thuis

Roompot zorgt er ook voor dat die o zo leuke vakantie niet met een afscheid of traan hoeft te eindigen. Koos’ populair YouTube kanaal zal wekelijks gevoed worden met nieuwe filmpjes die kinderen thuis kunnen bekijken. Meedansen mag natuurlijk ook …

 

Verder vermoedt Roompot dat Koos’ jongste vrienden ‘s avonds veel sneller en gemakkelijker naar bed zullen willen gaan. De grootste aanbieder van vakantieparken en -woningen verwerkte Koos’ avonturen namelijk in kinder- en voorleesverhalen die zij net voor het slapen gaan met hun ouders kunnen bekijken. Of ze ook met Koos slapen, hangt van de ouders af die de mascotte als pluche aan hun kind cadeau kunnen doen. Een volledige merchandise lijn is alvast voorzien, van gerecyclede drinkflessen tot diverse outfits voor Koos.

 

Bovenop het totaal vernieuwde activiteitenaanbod van Roompot

Nederlands grootste aanbieder van vakantieparken en -woningen kondigde de voorbije weken heel wat nieuwigheden in zijn animatieaanbod aan. Op 9 maart zorgde het in de branche al voor een revolutie door meer dan 100 nieuwe activiteiten aan te kondigen die op maat van de verschillende leeftijdsgroepen van gasten zijn gemaakt. Een week later raakte bekend dat Roompot ook 365 dagen per jaar een gethematiseerd digitaal animatieaanbod gaat streamen. Hiermee genieten de gasten op het park, online en on demand – en dus ook thuis – van Roompots activiteiten.

Het spreekt voor zich dat Koos een belangrijke rol in de activiteiten voor de jongste kinderen krijgt en dus vaak op het park maar ook thuis zal opduiken.

Trefwoorden: Koos Konijn, mascotte, animatie

CELTH
 





||| Nieuws |||

26/03/24
Reiziger wil directe vlucht
Luchtvaartreizigers hechten aan een rechtstreekse verbinding naar de eindbestemming. Het overgrote deel van alle vliegreizen kent dan ook geen overstap tijdens de reis. Bij vliegreizen van meer dan 6 uur biedt een overstap vaker een aantrekkelijk alternatief.
18/03/24
Exclusief voor leden
VN stelt standaard vast om duurzaamheid van toerisme te meten
De Verenigde Naties hebben een een nieuwe wereldwijde standaard goedgekeurd om de duurzaamheid van toerisme te meten. Alle 193 leden hebben ingestemd het het zogenaamde Statistical Framework for Measuring the Sustainability of Tourism (MST).
14/03/24
Nederlanders zijn dik tevreden over vakantieplatformen.
Nederlanders zijn dik tevreden over vakantieplatformen. De platformen scoren een gemiddelde NPS van +63. De Net Promoter Score is een maatstaf voor het meten van klanttevredenheid. Natuurhuisje heeft de hoogste NPS (+86) en Trivago de laagste (+44).
12/03/24
Inflatie daalt langzaam met een lichtpuntje voor horeca
Toch is de inflatie voor de consument nog steeds aan de hoge kant. Voor bedrijven in de vrijetijdseconomie is er een lichtpuntje. De prijzen voor onder meer groenten en vlees stijgen minder hard dan het gemiddelde inflatiecijfer.
05/03/24
Ruim 60% van de Nederlandse camperaars boekt overnachtingsplekken
Door toenemende drukte op camperlocaties is er een grote toename van het vooraf boeken van een overnachtingsplek voor camperaars om er zeker van te zijn dat er een plek is.
05/03/24
Exclusief voor leden
Transitie op het bord naar vegetarisch
De Nederlander verandert in zijn eetgewoonten. Je zal steeds meer vegetariërs en vooral flexitariërs tegenkomen. Iet s om mee rekening te houden in de horeca van hotels, attracties en andere leisure omgevingen. 25% van alle hoofdmaaltijden is vegetarisch meldt CBS na onderzoek in samenwerking met RIVM en Voedingscentrum.
29/02/24
Exclusief voor leden
Biedt LEV de oplossingen in het nieuwe reizen?
Lichte Elektrische Voertuigen (LEVs) maken tegenwoordig een steeds groter deel uit van het straatbeeld. Denk aan e-scooters, e-steps, e-bikes en micro-auto's. Deze voertuigen bieden kansen voor de verduurzaming van mobiliteit: ze zijn nagenoeg emissievrij en vragen minder (parkeer)ruimte. 18 partners gaan alle voordelen opzoeken in het LEVERAGE project.
27/02/24
Exclusief voor leden
Verkoop fietsen voor 80% e-bike
De e-bike verandert de fietsmarkt radicaal. De fietsverkopers ronden voor het eerst de kaap van 80% ...

||| Agenda |||

18/04/24
18/04/24 t/m 18-04-24: TRENDCONGRES 2024
Op donderdag 18 april 2024 organiseert NRIT samen met de opleidingen Tourism Management van de Neder...
05/06/24 t/m 07-06-24
05/06/24 t/m 07-06-24: THE INC Conference
Van 5 tot en met 7 juni 2024 is de Hotelschool The Hague gastheer van de internationale INC Conferen...
24/06/24 t/m 26-06-24
24/06/24 t/m 26-06-24: CBTS 2024
Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...
25/06/24 t/m 28-06-24
25/06/24 t/m 28-06-24: Atlas Annual Conference 2024
Onder het thema 'Navigating the Future' organiseert de Breda University of Applied Sciences van 25 t...