Geplaatst op: 07-04-2021
Auteur: Redactie
NRIT Media

Populairste konijn van Nederland ziet er na 25 jaar wat anders uit

Roompots mascotte krijgt vandaag een modernere look

Populairste konijn van Nederland ziet er na 25 jaar wat anders uit
  • 25 jaar oude Koos ziet er vanaf vandaag wat anders uit
  • Hij blijft herkenbaar voor de trouwe Roompot gasten
  • Ook nieuwe kleding

 

Koos, de mascotte van Roompot, ziet er vanaf vandaag wat moderner uit. Na 25 jaar krijgt het populairste konijn van Nederland een modernere look. Bij Roompot waakten ze er wel over dat hij voor alle trouwe gasten herkenbaar blijft.

 

Populairste konijn van Nederland

Roompots mascotte is het populairste konijn van Nederland. Zodra Koos ergens op een park opduikt, rennen de kinderen en ouders naar hem toe om een leuke foto te nemen of een leuk dansje te doen. De meer dan 3 miljoen gasten die jaarlijkse een vakantie via Nederlands grootste aanbieder van vakantieparken boeken, zullen het hier volmondig mee eens zijn.

 

Koos is zo populair dat er op YouTube filmpjes van hem circuleren die al meerdere miljoenen keren zijn bekeken. Ook zijn voorleesverhalen op Spotify worden ’s avonds regelmatig afgespeeld.

 

Meer dan een nieuw jasje

Koos ziet er vanaf vandaag wat anders uit, maar hij blijft herkenbaar voor de miljoenen gasten die hem de voorbije 25 jaar ontmoetten. Zo heeft hij nog altijd die rechtopstaande oren, waarvan de linkse vooroverbuigt. Koos’ blauwe tuinbroek blijft ook in zijn kledingkast hangen, maar Roompot breidde die garderobe uit zodat de mascotte ook in functie van het moment wat anders kan aantrekken. Denk maar aan een kerstpak, een pyjama voor de Koos kinderverhalen etc. Zijn moderne beach look kreeg al heel wat positieve reacties van de gasten die hem vooraf konden zien.

 

Koos ziet er niet alleen leuker uit. Op Roompots familieparken krijgt hij ook een nog leukere rol. Naast de populaire foto- en selfiemomenten komt hij in actie met nieuwe eigen ‘Koos Live’-shows, zal hij met het entertainment team dansworkshops organiseren en zal Koos nog heel wat andere leuke activiteiten vanaf nu begeleiden.

 

Koos thuis

Roompot zorgt er ook voor dat die o zo leuke vakantie niet met een afscheid of traan hoeft te eindigen. Koos’ populair YouTube kanaal zal wekelijks gevoed worden met nieuwe filmpjes die kinderen thuis kunnen bekijken. Meedansen mag natuurlijk ook …

 

Verder vermoedt Roompot dat Koos’ jongste vrienden ‘s avonds veel sneller en gemakkelijker naar bed zullen willen gaan. De grootste aanbieder van vakantieparken en -woningen verwerkte Koos’ avonturen namelijk in kinder- en voorleesverhalen die zij net voor het slapen gaan met hun ouders kunnen bekijken. Of ze ook met Koos slapen, hangt van de ouders af die de mascotte als pluche aan hun kind cadeau kunnen doen. Een volledige merchandise lijn is alvast voorzien, van gerecyclede drinkflessen tot diverse outfits voor Koos.

 

Bovenop het totaal vernieuwde activiteitenaanbod van Roompot

Nederlands grootste aanbieder van vakantieparken en -woningen kondigde de voorbije weken heel wat nieuwigheden in zijn animatieaanbod aan. Op 9 maart zorgde het in de branche al voor een revolutie door meer dan 100 nieuwe activiteiten aan te kondigen die op maat van de verschillende leeftijdsgroepen van gasten zijn gemaakt. Een week later raakte bekend dat Roompot ook 365 dagen per jaar een gethematiseerd digitaal animatieaanbod gaat streamen. Hiermee genieten de gasten op het park, online en on demand – en dus ook thuis – van Roompots activiteiten.

Het spreekt voor zich dat Koos een belangrijke rol in de activiteiten voor de jongste kinderen krijgt en dus vaak op het park maar ook thuis zal opduiken.

Trefwoorden: Koos Konijn, mascotte, animatie

||| Blogs |||

28/07/20
I am the greatest!
I am the greatest!
28/07/20 · Reis & vervoer · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Marcel Baltus wil met zijn blog de nieuwsredacties eens opschudden. Zij kiezen steevast voor de grote bedrijven als de reisbranche in de actualiteit staat. De vele duizenden kleine reisbedrijven krijgen geen aandacht terwijl zij het kloppend hart zijn van de branche.
29/06/20
Oost west thuis best
Oost west thuis best
29/06/20 · Marketing · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Vrijwel iedereen boven de 40 jaar kan zich de volgende situatie heel goed voor de geest halen. Het i...
09/05/20
Van de verblijfsrecreatieparadox naar de toerismeparodie…
Deel 1 van de toerismeparodieRECRON lanceerde ooit eens de term ‘verblijfsrecreatieparadox’ waar...
06/05/20
Waarom we vooral in onze vrije tijd moeite hebben met de lockdown
We leven inmiddels meer dan 7 weken in een inteligente lockdown. Een ingrijpende maatregel om het Co...
06/05/20
De revival van de stacaravan en andere na-Coronaase trends in 2025
Herinnert u zich nog vaag het artikel uit het Algemeen Dagblad in november 2019? "In 2018 gaven...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

10/05/21
Exclusief voor leden
Center Parcs waagt de sprong naar Denemarken
Het vakantiepark wordt gebouwd in Nordborg op het Zuid-Deense eiland Als. Het park biedt bij oplevering in 2024 waarschijnlijk 440 cottages. Er is ruimte voor nog enkele honderden cottages.
10/05/21
Veluwe bij ouderen favoriet, jongeren kiezen voor de stad
De Veluwe lijkt als vakantielocatie onder senioren het meest te profiteren. Een stedentrip staat duidelijk bovenaan de verlanglijst van jongeren. Dit blijkt uit het Vakantie Merkenonderzoek van Hendrik Beerda Brand Consultancy onder 12.000 Nederlanders. Zij hebben op basis van dit onderzoek een Top 100 van favoriete vakantiebestemmingen opgesteld.
10/05/21
Vakantieparken en campings moeten alert zijn op schaduwvakanties
Veel Nederlanders hebben het zekere voor het onzekere genomen en een binnenlandse vakantie geboekt. Ze hopen nog op een buitenlandse trip en dus liggen annuleringen op de loer. Daarvoor waarschuwt ABN AMRO in haar nieuwste ‘Stand van de Leisure’.
06/05/21
Willekeur bij TONK regeling?
De ANVR roept minister Koolmees van het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid op om samen met de reissector nog eens te kijken naar de uitvoering ‘Tijdelijke Ondersteuning Noodzakelijke Kosten’ (TONK regeling). Veel kleine, zelfstandige reisondernemers geven aan dat bij sommige gemeenten sprake lijkt van willekeur bij het al dan niet toekennen, terwijl Koolmees in de media liet weten dat “onbekendheid en schaamte” een rol kunnen spelen bij het te weinig gebruikmaken van deze regeling.
05/05/21
Exclusief voor leden
Marketingactie: Thailand en OneFit bieden yogales
Een mooi voorbeeld van een destinatie die campagne en ervaring koppelt. Tourism Authority of Thailand (TAT) gaat een samenwerking aan met de Nederlandse fitnessorganisatie OneFit en zendt zaterdag 8 mei om 09:30 live vanuit het Six Senses Yao Noi Hotel nabij Phuket een yogales uit. Dr. Aneesh is ayurvedische arts, yogaleraar en meditatie-expert en neemt de deelnemers gedurende 45 minuten mee in een yogales.
04/05/21
Hertz introduceert camperverhuur in Nederland
Hertz start per direct met het verhuren van campersAutoverhuurder Hertz verruimt het productaanbod m...
04/05/21
Nieuwe traptrip meerdaagse fietsroutes voor groeiende doelgroep
Uit marktonderzoek blijkt dat er bij (groot)stedelijke gezinnen veel belangstelling is voor een kort...
04/05/21
Volgende week beslissing over buitenlandse vakanties
Volgende week komt er meer duidelijkheid over buitenlandse zomervakanties. Dat heeft demissionair minister De Jonge van Volksgezondheid gezegd. De Europese Commissie wil op haar beurt ingeënte toeristen van buiten de EU weer toelaten.