Geplaatst op: 31-03-2021
Auteur: Redactie
NRIT

In 2 minuten een toeristische gids over de regio op jouw website

In 2 minuten een toeristische gids over de regio op jouw website

Ondernemers in Overijssel kunnen met een widget van VisitOost eenvoudig actuele toeristische informatie aan hun gasten presenteren. Deze minigids kan aan de eigen website worden toegevoegd. Inmiddels maken al 130 ondernemers van deze mogelijkheid gebruik. Andere DMO’s in Nederland hebben ook belangstelling voor dit instrument. 

Met deze widget wordt het de ondernemer uit Overijssel gemakkelijk gemaakt om tips uit de omgeving te laten zien. Doordat deze up-to-date wordt gehouden, heeft de ondernemer er geen omkijken naar. Op deze manier kan de ondernemer niet alleen de eigen regio promoten, maar geeft geeft het de bezoekers meer informatie over zijn of haar vakantie of dagje uit. Via de widget kunnen bezoekers meer informatie vinden over de omgeving van het bedrijf.

Martine Hoekje van Camping Noetselerberg is één van de eerste ondernemers die de VisitOost widget op de website heeft staan: "Wij vinden het ideaal! Leuke tips, fietsroutes. Alles mooi bij elkaar." Zij heeft ook meegewerkt aan de verbeteringsslag die sinds vorig jaar in gang gezet is voor het toepassen van de minigids. Camping Noetselerberg is één van de 130 ondernemers  die op dit moment al gebruik maken van de VisitOost minigids

Hoe werkt de mini-gids?

De implementatie van de widget is heel eenvoudig. Vanuit de eigen database van VisitOost die vol zit met data over fiets- en wandelroutes, evenementen, locaties en tips om te doen wordt de widget gevuld. De content blijft up-to-date door het systeem wat erachter zit. Zijn er nieuwe routes in de buurt van het bedrijf gekomen? Deze worden automatisch meegenomen in de widget en dus ook op de website van de ondernemer. Het aanmaken van de widget duurt slechts 2 minuten. Via www.visitoost.nl/embed is de widget aan te vragen.

WidgetMarketingoost

Instrument voor spreiding?

De minigids kan op termijn ook ingezet worden voor de spreiding van mensen in een regio. Drukke hotspots zullen dan bijvoorbeeld lager in de sortering te zien zijn. Op dit moment is deze functie er nog niet, MarketingOost is druk bezig om te kijken of het mogelijk is om dit in te bouwen.

Andere destinaties hebben ook interesse

DMO's uit verschillende delen van het land zijn ook enthousiast over de mini-gids en zijn aan het onderzoeken of zij ook deze vorm van informatie kunnen aanbieden aan de ondernemers uit hun eigen regio. Vanuit MarketingOost zijn er gesprekken om de verschillende DMO's hiermee te helpen.

Link: https://www.visitoost.nl/embed/
Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, vvv's, dmo's, toeristische informatie, bedrijven, informatie

CELTH
 






||| Nieuws |||

25/04/24
Exclusief voor leden
Wat beoogt Venetië met de invoering van tickets voor dagtoeristen?
Vanaf vandaag moeten toeristen die Venetië voor een dagje willen bezoeken een toegangskaartje reserveren. De maatregel, die geldt op de drukste dagen van het jaar, is een proef om de overweldigende toestroom van toeristen te reguleren en de impact op de stad te beperken.
25/04/24
Schiphol verwacht grote drukte met meivakantie
Luchthaven Schiphol verwacht 10% meer reizigers in de meivakantie in vergelijking met vorig jaar. Het wordt daarmee drukker op de luchthaven dan normaal. Nieuwe en snellere securityscanners moeten reizigers sneller door de controles helpen.
24/04/24
De Leistert is beste camping van Nederland
Recreatiepark De Leistert is door kampeerders uitgeroepen tot ‘Beste camping van Nederland’. In Belgie werd de award gewonnen door Camping Sandaya Parc La Clusure en in de Luxemburg door Camping Fuussekaul.
23/04/24
Exclusief voor leden
Eurocamp ziet kansen in Oranje sportzomer
Kampeeraanbieder Eurocamp ziet marketing- en saleskansen bij de grootste sportevenementen van het jaar: de Olympische Spelen, het EK Voetbal, de Tour de France en de Formule 1.
23/04/24
Exclusief voor leden
Geen andere weg voor horeca dan kosten doorberekenen?
In het eerste kwartaal van 2024 verhoogden restaurants en cafés hun prijzen met gemiddeld 6 procent blijkt uit cijfers van het CBS. Maar de horeca lijkt geen andere weg te zien dan de gestegen kosten door te berekenen aan de gasten.
23/04/24
Exclusief voor leden
Start vereniging mobiliteit KNV Connected Mobility
De transitie naar een groenere, efficiënter en meer vraaggestuurde mobiliteitsstructuur is in volle gang. Die transitie is hard nodig om als mobiliteitssector door te kunnen groeien en onze maatschappelijke ambities te realiseren. Daarvoor wordt KNV Connected Mobility opgestart.
23/04/24
Moskee Al Hijra  in Leiden sluit aan bij Grootste Museum
Op vrijdag 3 mei sluit de Al Hijra Moskee in Leiden zich aan en wordt hiermee de 23ste ‘museumzaal’.
22/04/24
Exclusief voor leden
Nieuwe waterattractie voor Bellewaerde
Het Vlaamse attractiepark Bellewaerde heeft een nieuwe waterattractie. Amazonia ligt in het hart van de nieuwe zone ‘Mundo Amazonia waar in totaal 21 miljoen euro is geïnvesteerd.

||| Agenda |||

14/05/24
14/05/24 t/m 14-05-24: Bekendmaking ‘Top 10 Meest Innovatieve Vakantieparken van de Benelux’
Op dinsdag 14 mei organiseert Pleisureworld bij Yala in Emmeloord de bekendmaking van de ‘Top 10 M...
23/05/24
23/05/24 t/m 23-05-24: LDA Kennisdag 2024
Op donderdag 23 mei organiseert de Landelijke Data Alliantie weer haar jaarlijkse Kennisdag. Locatie...
27/05/24
27/05/24 t/m 27-05-24: Sustainable Tourism Mobility Forum
De Breda University of Applied Sciences (BUas) en het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen ...
05/06/24 t/m 07-06-24
05/06/24 t/m 07-06-24: THE INC Conference
Van 5 tot en met 7 juni 2024 is de Hotelschool The Hague gastheer van de internationale INC Conferen...
06/06/24
06/06/24 t/m 06-06-24: Nationaal Congres Citymarketing
Het Nationaal Congres Citymarketing heeft dit jaar als thema: Talent & Impacts. Gaststad is dit ...