Geplaatst op: 31-03-2021
Auteur: Redactie
NRIT

In 2 minuten een toeristische gids over de regio op jouw website

In 2 minuten een toeristische gids over de regio op jouw website

Ondernemers in Overijssel kunnen met een widget van VisitOost eenvoudig actuele toeristische informatie aan hun gasten presenteren. Deze minigids kan aan de eigen website worden toegevoegd. Inmiddels maken al 130 ondernemers van deze mogelijkheid gebruik. Andere DMO’s in Nederland hebben ook belangstelling voor dit instrument. 

Met deze widget wordt het de ondernemer uit Overijssel gemakkelijk gemaakt om tips uit de omgeving te laten zien. Doordat deze up-to-date wordt gehouden, heeft de ondernemer er geen omkijken naar. Op deze manier kan de ondernemer niet alleen de eigen regio promoten, maar geeft geeft het de bezoekers meer informatie over zijn of haar vakantie of dagje uit. Via de widget kunnen bezoekers meer informatie vinden over de omgeving van het bedrijf.

Martine Hoekje van Camping Noetselerberg is één van de eerste ondernemers die de VisitOost widget op de website heeft staan: "Wij vinden het ideaal! Leuke tips, fietsroutes. Alles mooi bij elkaar." Zij heeft ook meegewerkt aan de verbeteringsslag die sinds vorig jaar in gang gezet is voor het toepassen van de minigids. Camping Noetselerberg is één van de 130 ondernemers  die op dit moment al gebruik maken van de VisitOost minigids

Hoe werkt de mini-gids?

De implementatie van de widget is heel eenvoudig. Vanuit de eigen database van VisitOost die vol zit met data over fiets- en wandelroutes, evenementen, locaties en tips om te doen wordt de widget gevuld. De content blijft up-to-date door het systeem wat erachter zit. Zijn er nieuwe routes in de buurt van het bedrijf gekomen? Deze worden automatisch meegenomen in de widget en dus ook op de website van de ondernemer. Het aanmaken van de widget duurt slechts 2 minuten. Via www.visitoost.nl/embed is de widget aan te vragen.

WidgetMarketingoost

Instrument voor spreiding?

De minigids kan op termijn ook ingezet worden voor de spreiding van mensen in een regio. Drukke hotspots zullen dan bijvoorbeeld lager in de sortering te zien zijn. Op dit moment is deze functie er nog niet, MarketingOost is druk bezig om te kijken of het mogelijk is om dit in te bouwen.

Andere destinaties hebben ook interesse

DMO's uit verschillende delen van het land zijn ook enthousiast over de mini-gids en zijn aan het onderzoeken of zij ook deze vorm van informatie kunnen aanbieden aan de ondernemers uit hun eigen regio. Vanuit MarketingOost zijn er gesprekken om de verschillende DMO's hiermee te helpen.

Link: https://www.visitoost.nl/embed/
Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, vvv's, dmo's, toeristische informatie, bedrijven, informatie

||| Blogs |||

02/05/21
Pegasus of luchtfietserij?
Pegasus of luchtfietserij?
02/05/21 · Dagrecreatie · Thijs Vossen | Lees meer
Er zal in een ver verleden ongetwijfeld ooit een blog geschreven zijn met de titel: ‘De auto wordt...
30/03/21
Hoe je een imago verkwanselt met een kop koffie
In het stemhokje schoot de gedachte door mijn hoofd. Merkwaardig eigenlijk dat meerdere politieke pa...
18/03/21
Het ontwikkelen van recreatiebedrijven begint met het eind voor ogen
Overheden buitelen over elkaar rondom het thema: vitale verblijfsrecreatie. Terecht, want een sterke verblijfsrecreatie draagt bij aan de leefbaarheid in een stad, dorp of gemeente. Goed dat overheden daar op letten. In onze optiek hebben veel gemeenten echter weinig oog voor het sturen op nieuwe concepten die gebaseerd zijn op toeristisch-recreatieve exploitatie.
18/03/21
Ken jij al een recreatief boetiek park?
In deze blog aandacht voor een nieuwe nichemarkt die we zien in de verblijfsrecreatie en die in de branding naar de gast voor een nieuw onderscheidend merk zou kunnen zorgen. We zien dit als een mooie tegenhanger van veel grootschalige ontwikkelingen in de verblijfsrecreatie.
14/03/21
Op zoek naar perspectief voor de gastvrijheidssector: ‘afslaan is een must’
De laatste tijd wordt door Jan en alleman in de media, waaronder ook onze eigen minister-pr...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

07/05/21
Diamond Award Health Safety voor KLM
KLM heeft de APEX Diamond Award Health Safety toegekend gekregen. Deze award is de hoogst haalbare status voor luchtvaartmaatschappijen op het gebied van Health Safety. KLM is de tweede Europese luchtvaartmaatschappij die deze Diamond-certificering ontvangt, na Virgin Atlantic.
07/05/21
Kamer steunt testen voor toegang
De Tweede Kamer heeft gisteren gedebatteerd over de regeling om mensen via testen toegang te geven tot diverse recreatieve activiteiten. In principe is de wet drie maanden geldig. Vanmorgen stond in diverse dagbladen een paginagrote advertentie van Libémadirecteur Dirk Lips die de regering opriep dierentuinen te openen juist zonder testen voor toegang. V
07/05/21
Holland Marketing tourt met Panorama caravan door Nederland
Het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen tourt voor haar landelijke campagne Ode aan het Landschap deze lente en zomer met een unieke 'Kip Panorama-caravan' door Nederland.
07/05/21
Stratetch lanceert tool voor dynamisch prijsbeleid recreatiebedrijven
Onlangs heeft reserveringssofwareleverancier Stratech een tool gelanceerd waarmee ondernemers in de verblijfsrecreatie eenvoudiger een dynamisch prijsbeleid kunnen voeren.
07/05/21
183 Blauwe Vlaggen voor Nederland
De Internationale Jury voor de Blauwe Vlag van FEE International in Denemarken heeft dit jaar in Nederland 183 Blauwe Vlaggen toegekend voor 127 jachthavens en 56 stranden.
07/05/21
Koningsdag heeft positieve invloed op imago Eindhoven
Eindhoven was dit jaar gaststad voor Koningsdag 2021. Helaas zonder drommen feestvierders maar wel met live televisie en een hoofdrol voor de Koning en zijn gezin. Wat heeft de organisatie van deze dag de stad opgeleverd?
07/05/21
Exclusief voor leden
Flight compensation: profitable or pitiful?
In de scriptie “Flight compensation: profitable or pitiful?” heeft NHL Stenden-studente de vraag naar vrijwillige bijdrage ter compensatie van de CO² uitstoot van vluchten onderzocht en de prijselasticiteit hiervan bepaalt. Zo blijkt vluchtcompensatie tamelijk prijsinelastisch, zowel voor Europese als intercontinentale vluchten, maar wel elastischer zodra het keerpunt van elasticiteit wordt overschreden. De prijzen die luchtvaartmaatschappijen hanteren voor CO²-compensatie voor vluchten zijn daardoor niet in overeenstemming met de prijselasticiteit van de vraag onder Nederlandse luchtreizigers.
06/05/21
Campingmuseum in Denemarken
Denemarken heeft het eerste campingmuseum ter wereld. Het museum is een initiatief van de Deense Camping Unie (DCU) en kasteel Egeskov.