Geplaatst op: 12-03-2021
Auteur: Marc Gerlings

BoerenBed en Roompot gaan commerciële samenwerking aan (voor 27 locaties)

BoerenBed en Roompot gaan commerciële samenwerking aan (voor 27 locaties)
Een van de accommodaties van BoerenBed. Foto: Roompot.

Roompot breidt zijn aanbod uit met 27 nieuwe locaties door een exclusieve samenwerking met BoerenBed. Hiermee duikt de Zeeuwse accommodatiereus in het relatief kleine maar nog steeds groeiende segment van verblijven bij de boer. Het gaat op dit moment hard met alle ontwikkelingen in vakantieparken. Roompot stapt in een goed uitgewerkte internationale formule.

Ditmaal geen vakantieparken, maar echte boerderijen in Nederland, Duitsland, België en Frankrijk waar gasten heerlijk in alle luxe en comfort van de sfeer op het platteland kunnen genieten. Zeg niet zomaar boerderijen. Het zijn één voor één zorgvuldig geselecteerde kleinschalige locaties die een inspirerende en veilige omgeving voor gezinnen en kinderen bieden. Waar ze naar hartenlust van de boer, de dieren en de natuur kunnen leren, maar vooral het boerenbuitenleven met de rest van de familie kunnen ontdekken.

Wat is de boerenbeleving?

Deze vakantie combineert het gevoel van kamperen met het comfort van een echt bed, keuken, douche en toilet. Licht wek je op, niet door op de schakelaar te drukken, maar door de kaarsen en olielampen aan te zetten. En koken gebeurt op een authentieke houtkachel. Wanneer de kids de leuke dag vol prikkels dan nog eens kunnen afsluiten met marshmellows boven het kampvuur, zal de vraag waarschijnlijk zelfs niet worden gesteld waar de tablet ligt en waarom er geen wifi is. Die is er niet, net als het elektra.

De accommodaties

In de tent vinden de gasten alles wat zij nodig hebben tijdens de vakantie op de boerderij: van schaar tot pan en van bestek tot koffiekopjes. Zij hoeven dus niets mee te nemen van huis. De accommodaties zijn tussen de 45 tot 50 m2 groot en ingericht voor maximaal 6 tot 8 personen. Terwijl de ouders het ruime tweepersoonsbed zeker zullen appreciëren, zullen de kinderen onder elkaar uitmaken wie bovenaan in het stapelbed mag en wie onder het wollen dekbed in de sfeervolle BoerenBedstee mag kruipen.

Een koelkist – neen, geen koelkast -, keukenblok met stromend water en een houtkachel zijn ook voorzien, net als een privédouche en -toilet. Wie badend volop van de omgeving wil kunnen genieten, boekt er een hot tub bij.

Bij het arrangement hoort ook een barbecue, de houtkachel, de kaarsen en lampenolie om het ’s avonds extra gezellig te maken. Lokale streekproducten koopt men in het boerderijwinkeltje.

De eerste 6 locaties in Nederland staan sinds vandaag op de Roompot website. In de komende weken volgen nog 21 locaties in Nederland, Duitsland, België en Frankrijk.

Met dit nieuws komt de teller al op 30 nieuwe locaties die Roompot dit jaar aankondigde.


Trefwoorden: vakantiepark, accommodatie, boer, verblijf, marktsegment, marketing, formule, concept

||| Blogs |||

02/05/21
Pegasus of luchtfietserij?
Pegasus of luchtfietserij?
02/05/21 · Dagrecreatie · Thijs Vossen | Lees meer
Er zal in een ver verleden ongetwijfeld ooit een blog geschreven zijn met de titel: ‘De auto wordt...
30/03/21
Hoe je een imago verkwanselt met een kop koffie
In het stemhokje schoot de gedachte door mijn hoofd. Merkwaardig eigenlijk dat meerdere politieke pa...
18/03/21
Het ontwikkelen van recreatiebedrijven begint met het eind voor ogen
Overheden buitelen over elkaar rondom het thema: vitale verblijfsrecreatie. Terecht, want een sterke verblijfsrecreatie draagt bij aan de leefbaarheid in een stad, dorp of gemeente. Goed dat overheden daar op letten. In onze optiek hebben veel gemeenten echter weinig oog voor het sturen op nieuwe concepten die gebaseerd zijn op toeristisch-recreatieve exploitatie.
18/03/21
Ken jij al een recreatief boetiek park?
In deze blog aandacht voor een nieuwe nichemarkt die we zien in de verblijfsrecreatie en die in de branding naar de gast voor een nieuw onderscheidend merk zou kunnen zorgen. We zien dit als een mooie tegenhanger van veel grootschalige ontwikkelingen in de verblijfsrecreatie.
14/03/21
Op zoek naar perspectief voor de gastvrijheidssector: ‘afslaan is een must’
De laatste tijd wordt door Jan en alleman in de media, waaronder ook onze eigen minister-pr...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

07/05/21
Diamond Award Health Safety voor KLM
KLM heeft de APEX Diamond Award Health Safety toegekend gekregen. Deze award is de hoogst haalbare status voor luchtvaartmaatschappijen op het gebied van Health Safety. KLM is de tweede Europese luchtvaartmaatschappij die deze Diamond-certificering ontvangt, na Virgin Atlantic.
07/05/21
Kamer steunt testen voor toegang
De Tweede Kamer heeft gisteren gedebatteerd over de regeling om mensen via testen toegang te geven tot diverse recreatieve activiteiten. In principe is de wet drie maanden geldig. Vanmorgen stond in diverse dagbladen een paginagrote advertentie van Libémadirecteur Dirk Lips die de regering opriep dierentuinen te openen juist zonder testen voor toegang. V
07/05/21
Holland Marketing tourt met Panorama caravan door Nederland
Het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen tourt voor haar landelijke campagne Ode aan het Landschap deze lente en zomer met een unieke 'Kip Panorama-caravan' door Nederland.
07/05/21
Stratetch lanceert tool voor dynamisch prijsbeleid recreatiebedrijven
Onlangs heeft reserveringssofwareleverancier Stratech een tool gelanceerd waarmee ondernemers in de verblijfsrecreatie eenvoudiger een dynamisch prijsbeleid kunnen voeren.
07/05/21
183 Blauwe Vlaggen voor Nederland
De Internationale Jury voor de Blauwe Vlag van FEE International in Denemarken heeft dit jaar in Nederland 183 Blauwe Vlaggen toegekend voor 127 jachthavens en 56 stranden.
07/05/21
Koningsdag heeft positieve invloed op imago Eindhoven
Eindhoven was dit jaar gaststad voor Koningsdag 2021. Helaas zonder drommen feestvierders maar wel met live televisie en een hoofdrol voor de Koning en zijn gezin. Wat heeft de organisatie van deze dag de stad opgeleverd?
07/05/21
Exclusief voor leden
Flight compensation: profitable or pitiful?
In de scriptie “Flight compensation: profitable or pitiful?” heeft NHL Stenden-studente de vraag naar vrijwillige bijdrage ter compensatie van de CO² uitstoot van vluchten onderzocht en de prijselasticiteit hiervan bepaalt. Zo blijkt vluchtcompensatie tamelijk prijsinelastisch, zowel voor Europese als intercontinentale vluchten, maar wel elastischer zodra het keerpunt van elasticiteit wordt overschreden. De prijzen die luchtvaartmaatschappijen hanteren voor CO²-compensatie voor vluchten zijn daardoor niet in overeenstemming met de prijselasticiteit van de vraag onder Nederlandse luchtreizigers.
06/05/21
Campingmuseum in Denemarken
Denemarken heeft het eerste campingmuseum ter wereld. Het museum is een initiatief van de Deense Camping Unie (DCU) en kasteel Egeskov.