Geplaatst op: 31-01-2021
Auteur: Redactie
NRIT

Al 75 rondleidingen voor kastelen en buitenplaatsen vertaald

Al 75 rondleidingen voor kastelen en buitenplaatsen vertaald
nouk van Eekelen, manager Destination Development van NBTC, heeft onlangs de 75e vertaalopdracht van kasteel Slot Zuylen overhandigd aan Willem Te Slaa directeur van Slot Zuylen

Slot Zuylen gaat haar rondleiding beschikbaar maken in het Engels en Duits. Directeur Willem te Slaa maakt hiervoor graag gebruik van de collectieve vertaaldienst die NBTC aanbiedt. Hiermee is Slot Zuylen de 75e afnemer van deze service.

NBTC is in 2020 van start gegaan in met aanbodinnovatie voor kastelen. Een collectieve vertaaldienst maakt hiervan deel uit. Kastelen en buitenplaatsen kunnen een verzoek doen om publieksteksten te laten vertalen naar het Engels of het Duits. De bedoeling is steun in de rug te bieden bij het opstarten van de publieksfunctie van kasteelmusea en horecakastelen. De dienst blijkt succesvol, want inmiddels hebben we de 75e vertaling in gang gezet.

Nieuwe bezoekers

‘’Wij zijn blij met het project, want het ontzorgt ons in deze moeilijke tijden van corona waar we onze inkomsten van bezoekers zien terugvallen. Met deze dienst kunnen wij onze gloednieuwe bezoekersgidsjes toegankelijk maken voor de Engelstalige en Duitstalige bezoekers. Hopelijk kan het de komende jaren een vaste waarde blijven, want we hebben nog diverse wensen’’, vertelt Willem te Slaa, directeur bij Slot Zuylen.

Nu aanbod op orde brengen

Zo geeft Anouk van Eekelen, manager Destination Development bij NBTC aan: ‘’We streven ernaar om bezoekers op andere momenten naar andere kastelen in Nederland te trekken. Ondanks dat het op dit moment niet mogelijk is om internationale bezoekers te ontvangen, willen we de kastelen in deze tijd helpen om hun aanbod op orde te krijgen zodra de internationale bezoeker weer mag en kan komen. De collectieve vertaaldienst komt hierbij goed van pas. Wij doen dit door publieksteksten gereed te maken in zowel Engels als Duitstalige versies omdat de meest voorkomende doelgroep van kastelen en buitenplaatsen de Duitsers, Belgen en de Engelsen zijn. Ons uiteindelijke doel is dat zij aangetrokken worden door de kastelen als aantrekkelijk reisdoel of nevenbestemming gedurende heel het jaar.’’

Topics:Cultuur
Trefwoorden: cultuur, musea, kastelen, buitenplaatsen, bezoekersinformatie, internationale bezoekers

||| Blogs |||

06/05/20
Waarom we vooral in onze vrije tijd moeite hebben met de lockdown
We leven inmiddels meer dan 7 weken in een inteligente lockdown. Een ingrijpende maatregel om het Co...
30/03/20
VrijetijdsTrends 2020 en de invloed van Corona: Thuisentertainment, lokalisering, on- en offline, herstel of crisis
Het Coronavirus heeft een grote impact op ons vrijetijdsgedrag. In een paar weken tijd zijn ons gedrag en de VrijetijdTrends 180 graden gedraaid. De vraag is: wat gebeurt er als deze crisis weer op zijn retour is?
26/03/20
De wederopbouw van de vrijetijdssector
Wat gaat de coronacrisis onze sector van almaar meer-meer-meer opleveren? Wat boeit onze gasten in de toekomst nu echt?
27/12/19
Wat een nepjaar was het eigenlijk…
Het is december 2019. De maand van oliebollen, pepernoten, kerstbomen, kadostress en koffiedik kijke...
22/10/19
Pleasure for all; ook Amerikaanse toestanden in Nederland …?
Autistische Amerikaan klaagt Disney aanDe Tampabay Times kopt op 2 oktober jl. ‘Man with Auti...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

02/03/21
Gaat alle toegezegde 150 miljoen euro steun echt naar de culturele sector?
Onrust is ontstaan in de culturele sector dat niet de volledige toegezegde 150 miljoen euro steun daadwerkelijk in de sector blijft. De labeling van het geld is niet helder en dan mag een gemeente het geld ook op een andere manier besteden.
24/02/21
The Rolling Stones – Unzipped kan nog tot 18 april in Nederland zijn
Het Groninger Museum verlengt The Rolling Stones – Unzipped tot en met 18 april 2021. De verlenging is een uiterste poging van het museum om de tentoonstelling zo lang mogelijk open te houden en zoveel mogelijk bezoekers toe te kunnen laten. Hierna is geen verlenging meer mogelijk omdat de expositie vanaf juni te zien is in het Franse Marseille.
24/02/21
Verhoging steun vaste lasten (TVL) lichtpuntje voor horeca
Ondernemers krijgen in het eerste en tweede kwartaal van 2021 een hogere maximale tegemoetkoming voor de vaste lasten (TVL). Ook verhoogt het kabinet in het eerste kwartaal de maximale voorraadsubsidie voor de gesloten detailhandel van 200.000 euro naar 300.000 euro. Het kabinet trekt voor deze verruiming 375 miljoen euro uit. Dat schrijven minister Van ’t Wout en staatssecretaris Keijzer van Economische Zaken en Klimaat (EZK) vandaag aan de Tweede Kamer.
23/02/21
Perceptie reputatie steden verandert door coronamaatregelen
De perceptie van sterkste reputatie van steden verandert door de invloed van een jaar lang aan coronamaatregelen. Amsterdam was altijd de favoriete stad in de ogen van de Nederlanders maar dat verandert. Utrecht neemt die koppositie over en de hoofdstad daalt zelfs twee plaatsen in een top 1 overzicht.
18/02/21
Exclusief voor leden
Vier internationale kunstenaars in Kinderbiënnale Groningen
De kunstenaars voor de Kinderbiënnale 2021 zijn bekend. Onder voorbehoud van mogelijke coronamaatre...
17/02/21
Extra hulp voor zelfstandigen in cultuur die zich willen omscholen
Zelfstandigen in de culturele sector uit Groningen kunnen zich met financiële steun van de provincie laten bijscholen. Vanaf 24 februari 2021 kunnen ze bij de Kunstraad Groningen subsidie aanvragen voor coaching, scholing of een cursus om mee met kunnen met de ontwikkelingen in de cultuursector. Het beschikbare budget van 200.000 euro komt uit het coronafonds.
16/02/21
Exclusief voor leden
Dome museum Groesbeek hersteld
In de nacht van zaterdag 6 op zondag 7 februari jongstleden is de luchtgedragen Dome van het Vrijheidsmuseum in Groesbeek plaatselijk ingezakt boven de entreehal. Nu de dooi is ingezet is ook de dome hersteld. Het heeft tot veel nieuwe ervaringen geleid over het toepassen van een dome. Er is nog wel schade.
08/02/21
Exclusief voor leden
Uit creatieve evenementen ontstaat Kerk als Merk
Om het tij te keren van leegstaande kerken, lanceren DOSS Event Support en communicatiebureau RAADHUIS uit Alkmaar de campagne ‘Kerk als Merk’ . Samen met eigenaren van kerkelijk vastgoed bedenken en organiseren zij publieksevenementen die de bekendheid en financiële positie van kerken vergroten.