Geplaatst op: 27-01-2021
Auteur: Marc Gerlings

VisitDenmark prioriteit in coronatijd is versterken van het netwerk

VisitDenmark prioriteit in coronatijd is versterken van het netwerk
Geen toeristen naar Denemarken maar wel online het netwerk met de reisprofessionals versterken.

Travel professionals uit Nederland, Frankrijk, Italië, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten nemen op woensdag 3 en donderdag 4 februari deel aan VisitDenmarks eerste internationale virtuele 'The Land of Everyday Wonder Workshop'. De workshop is volgeboekt. Een van de prioriteiten van het Deens verkeerbureau tijdens de coronacrisis is de versterking van het netwerk van reisprofessionals.

Sinds de pandemie heeft VisitDenmark het versterken van haar internationale travel trade netwerk nog hoger geprioriteerd met als resultaat een eerste internationale digitale Denemarken workshop voor travel professionals uit verschillende landen. 80 internationale deelnemers zijn geïnteresseerd in het verkopen van Denemarken als vakantiebestemming en zullen via een-op-een sessies in contact komen met 90 Deense partners uit de toeristenbranche.

Positionering: 'Denmark - The Land of Everyday Wonder'

De branding 'Denmark - The Land of Everyday Wonder'  is sinds begin 2020 de nieuwe boodschap van VisitDenmark. Het vormt het hart en ziel van de vernieuwde huisstijl, waarbij alledaagse wonderen centraal staan. In onze dagelijkse bezigheden wordt onze tijd namelijk opgeslokt door een overvolle agenda, waarbij we vaak vergeten stil te staan en weinig aandacht hebben voor de kleine wonderen om ons heen. In Denemarken verstaan ze de kunst om speelsheid en een vleugje magie aan de dagelijkse activiteiten toe te voegen. Het is die Deense gedachte waarbij het ogenschijnlijk 'gewone' wordt omgetoverd tot een alledaags wonder dat VisitDenmark wil inzetten om het vakantieland bij de internationale toerist via deze workshop onder de aandacht te brengen. 
Trefwoorden: Denemarken, marketing, promotie, netwerk, travel agent, reizen

||| Blogs |||

28/07/20
I am the greatest!
I am the greatest!
28/07/20 · Reis & vervoer · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Marcel Baltus wil met zijn blog de nieuwsredacties eens opschudden. Zij kiezen steevast voor de grote bedrijven als de reisbranche in de actualiteit staat. De vele duizenden kleine reisbedrijven krijgen geen aandacht terwijl zij het kloppend hart zijn van de branche.
29/06/20
Oost west thuis best
Oost west thuis best
29/06/20 · Marketing · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Vrijwel iedereen boven de 40 jaar kan zich de volgende situatie heel goed voor de geest halen. Het i...
09/05/20
Van de verblijfsrecreatieparadox naar de toerismeparodie…
Deel 1 van de toerismeparodieRECRON lanceerde ooit eens de term ‘verblijfsrecreatieparadox’ waar...
06/05/20
Waarom we vooral in onze vrije tijd moeite hebben met de lockdown
We leven inmiddels meer dan 7 weken in een inteligente lockdown. Een ingrijpende maatregel om het Co...
06/05/20
De revival van de stacaravan en andere na-Coronaase trends in 2025
Herinnert u zich nog vaag het artikel uit het Algemeen Dagblad in november 2019? "In 2018 gaven...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

24/02/21
Sifra Mooren start campingplatform
Waar campingverblijf bij Nederlanders al erg bekend is, gaat de interesse in luxe kampeeraccommodaties (glamping) met eigen faciliteiten omhoog. Een trend die door de specalisten van Groepen.nl is opgepakt.
17/02/21
Luxe vakantiehuizen erg populair in de voorjaarsvakantie
 Luxe vakantiehuizen zijn erg populair tijdens de voorjaarsvakantie. Dat blijkt uit data van he...
12/02/21
Instructie voor toepassen van de kansenkaart Overijssel
MarketingOost ontwikkelde de kansenkaart voor de regio. Om te tonen wat je kunt doen met de kansenka...
11/02/21
Vakantiebeurs wordt voor één keer online evenement
Een fysieke Vakantiebeurs in april is gezien de maatregelen en internationale reisrestricties rondom het coronavirus niet mogelijk. Daarom gaat Vakantiebeurs voor één keer online. Dit voorjaar komt de beurs naar de bezoekers toe, met een online vakantiebeleving, meldt de Jaarbeurs.
03/02/21
Trend: online marketing neemt sterk toe
Al snel aan het begin van de coronacrisis werd duidelijk dat consumenten snel overstappen naar online bestellen. Nu zijn ook de cijfers bekend van het laatste kwartaal van 2020 en de online omzet. Weer schoot het percentage omhoog, met 55%. Internetmarketing wordt een sleutel tot succes tijdens en na de pandemie, zo lijkt het.
31/01/21
 Nederlanders willen dolgraag op vakantie maar boeken niet
De onderzoeken die aantonen dat Nederlanders dolgraag weer op vakantie willen, buitelen bij de redactie over elkaar haan. Positief voor de toekomst van de branche. Helaas betekent dit nog niet dan mensen en masse aan het boeken zijn geslagen.
29/01/21
Land van Cuijk heeft primeur met online vakantiebeurs
‘Als jij niet naar een vakantiebeurs kunt of wilt, dan komt de vakantiebeurs naar jou toe...’ Me...
29/01/21
Demissionair minister-president Rutte spreekt waardering uit voor georganiseerde reissector
Demissionair minister-president Mark Rutte heeft vanochtend Frank Oostdam, voorzitter van reiskoepel...