Geplaatst op: 25-01-2021
Auteur: Redactie
NRIT

Marketing Drenthe sluit aan bij Kennisnetwerk Destinatie Nederland

Marketing Drenthe sluit aan bij Kennisnetwerk Destinatie Nederland

Het netwerk van Kennisnetwerk Destinatie Nederland, bestaande uit circa 70 destinatie- en citymarketingorganisaties in Nederland, heeft Marketing Drenthe als nieuwe partner in het netwerk mogen toevoegen. Binnen het netwerk gaat Marketing Drenthe samen met andere aangesloten destinatiemarketing- en managementorganisaties aan de slag om te werken aan de versterking van het vakgebied destinatiemanagement en de verdere ontwikkeling van de rol van DMO’s als ‘spin-in- het-web’ bij bestemmingsontwikkeling.

Marketing Drenthe werkte de afgelopen tijd al samen met diverse DMO’s in Nederland en neemt nu met een partnership bij het landelijke netwerk de stap om deze samenwerking te intensiveren. Ter introductie in het netwerk presenteerde directeur Astrid Crum onlangs de nieuwe meerjarenstrategie voor Drenthe.

Samen slimmer

Astrid Crum, directeur Marketing Drenthe: "We staan als DMO’s veelal voor dezelfde opgaven. Het is zonde om het wiel opnieuw uit te vinden als je ook gebruik kunt maken van elkaars kennis en kunde. We deden dit internationaal al met de aansluiting bij de Digital Tourisme Think Thank (DTTT). Het laatste kwartaal van 2020 sloten we een partnership met het Kennisnetwerk Destinatie Nederland. Doordat we op Nederlandse schaal nog meer gezamenlijke thema’s hebben dan internationaal, is de kennis en ervaring die we met deze samenwerking op doen nog praktischer en sneller toepasbaar”.

Waardevolle aanvulling

Kennisnetwerk Destinatie Nederland is blij met het partnership van Marketing Drenthe. "Marketing Drenthe is een waardevolle aanvulling in het netwerk van destinatiemarketing- en management organisaties. De expertise van de organisatie werd in 2020 nog bekroond met een nominatie voor de Dutch Marketing Award. Met de toetreding van Marketing Drenthe zijn alle professionele organisaties op het gebied van destinatiemarketing- en management partner van Kennisnetwerk Destinatie Nederland en is er daadwerkelijk sprake van een landelijk netwerk van DMO’s”, aldus Kees van Wijk, algemeen directeur Kennisnetwerk Destinatie Nederland / VVV Nederland.

Over Kennisnetwerk Destinatie Nederland

Kennisnetwerk Destinatie Nederland is een netwerk van, voor en door professionals van circa 70 destinatie- en citymarketingorganisaties. Door middel van kennisdeling, verbinding en ontmoeting draagt het netwerk actief bij aan de ontwikkeling en versterking van het vakgebied destinatiemarketing en destinatiemanagement, met als doel om bij te dragen aan de ontwikkeling van aantrekkelijke bestemmingen om te bezoeken en te verblijven, voor bewoners en bezoekers.Meer informatie over Kennisnetwerk Destinatie Nederland is te vinden in de digitale brochure.

Over Marketing Drenthe

Marketing Drenthe bestaat uit een klein team van energieke professionals op het gebied marketing, marketingcommunicatie en marktonderzoek. Ze doen er alles aan om de gast te verleiden een bezoek aan de Oerprovincie van Nederland te brengen. De organisatie onderzoekt de wensen van de gast en deelt deze kennis met haar achterban. Met een goede mix van promotiemiddelen wordt Drenthe onder de aandacht gebracht bij relevante doelgroepen. Wil je meer weten over de activiteiten van Marketing Drenthe? Ga dan naar marketingdrenthe.nl.

Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, dmo's, drenthe

CELTH
 





||| Nieuws |||

27/03/24
Uitbreiding KLM-busdienst
Vanaf 31 maart wordt de KLM-busdienst Nijmegen – Arnhem - Schiphol uitgebreid met één extra dienst naar dagelijks twee omlopen.
27/03/24
My First Smartphone Festival krijgt waarschijnlijk vervolg
De eerste editie van My First Smartphone Festival bij Beeld & Geluid heeft afgelopen weekend ruim 2200 bezoekers getrokken. Verspreid over vier dagen, van donderdag tot en met zondag, leerden kinderen, hun ouders en docenten over hoe om te gaan met je allereerste telefoon.
27/03/24
Exclusief voor leden
Drie Van Goghs lang te zien in Rijksmuseum Amsterdam
Het Rijksmuseum krijgt drie extra troeven in handen, drie Van Goghs. Het museum is vaak een onderdeel voor de vele toeristen die naar Nederland komen. Zij willen vast ook graag die langdurige bruiklenen zien.
26/03/24
Booking.com stopt duurzaam reisprogramma na gesprek met ACM
Reiswebsite Booking.com heeft na gesprekken met de Autoriteit Consument & Markt (ACM) besloten het zogenoemde Travel Sustainable (voorheen: Duurzaam Reizen) programma offline te halen per 25 maart.
26/03/24
Reiziger wil directe vlucht
Luchtvaartreizigers hechten aan een rechtstreekse verbinding naar de eindbestemming. Het overgrote deel van alle vliegreizen kent dan ook geen overstap tijdens de reis. Bij vliegreizen van meer dan 6 uur biedt een overstap vaker een aantrekkelijk alternatief.
26/03/24
Zo krijgt het thema duurzaamheid voet aan de grond in de reisbranche
Steeds meer mensen raken overtuigd van het nut en de noodzaak van duurzaam leven. Met duurzaam wordt een leefstijl bedoeld die een zo laag mogelijke ecologische voetafdruk achterlaat. In andere woorden: hoe kunnen we ervoor zorgen dat de natuur zo min mogelijk te lijden heeft onder het gedrag van de mens?
25/03/24
Is het de moeite waard om te investeren in betrouwbare service voertuigen voor uw resort/park?
Als het gaat om het runnen van een resort of park, kan het belang van betrouwbaar transport niet genoeg benadrukt worden. Of het nu gaat om het vervoer van gasten over uitgestrekte gebieden of om de mobiliteit van het personeel voor verschillende taken, duurzame en goed onderhouden service voertuigen zijn essentieel voor een soepel verloop van uw faciliteit. Maar is het verstandig om te investeren in duurzame servicevoertuigen en hoe vaak moeten ze worden onderhouden?
25/03/24
Exclusief voor leden
Hotel Noordsee sluit zich aan bij Fletcher
Hotelketen ziet een wens in vervulling gaan met een hotel op Waddeneiland Ameland. Per 1 april zal bij Hotel Noordsee de vlag van Fletcher Hotels in top gaan.

||| Agenda |||

18/04/24
18/04/24 t/m 18-04-24: TRENDCONGRES 2024
Op donderdag 18 april 2024 organiseert NRIT samen met de opleidingen Tourism Management van de Neder...
14/05/24
14/05/24 t/m 14-05-24: Bekendmaking ‘Top 10 Meest Innovatieve Vakantieparken van de Benelux’
Op dinsdag 14 mei organiseert Pleisureworld bij Yala in Emmeloord de bekendmaking van de ‘Top 10 M...
05/06/24 t/m 07-06-24
05/06/24 t/m 07-06-24: THE INC Conference
Van 5 tot en met 7 juni 2024 is de Hotelschool The Hague gastheer van de internationale INC Conferen...
11/06/24
11/06/24 t/m 11-06-24: Openhuis Posta7 - FEC & Retailtainment
Op dinsdag 11 juni organiseert Pleisureworld Openhuis bij FEC Posta7. Dat is dé hotspot ...
24/06/24 t/m 26-06-24
24/06/24 t/m 26-06-24: CBTS 2024
Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...