Geplaatst op: 25-01-2021
Auteur: Redactie
NRIT

Marketing Drenthe sluit aan bij Kennisnetwerk Destinatie Nederland

Marketing Drenthe sluit aan bij Kennisnetwerk Destinatie Nederland

Het netwerk van Kennisnetwerk Destinatie Nederland, bestaande uit circa 70 destinatie- en citymarketingorganisaties in Nederland, heeft Marketing Drenthe als nieuwe partner in het netwerk mogen toevoegen. Binnen het netwerk gaat Marketing Drenthe samen met andere aangesloten destinatiemarketing- en managementorganisaties aan de slag om te werken aan de versterking van het vakgebied destinatiemanagement en de verdere ontwikkeling van de rol van DMO’s als ‘spin-in- het-web’ bij bestemmingsontwikkeling.

Marketing Drenthe werkte de afgelopen tijd al samen met diverse DMO’s in Nederland en neemt nu met een partnership bij het landelijke netwerk de stap om deze samenwerking te intensiveren. Ter introductie in het netwerk presenteerde directeur Astrid Crum onlangs de nieuwe meerjarenstrategie voor Drenthe.

Samen slimmer

Astrid Crum, directeur Marketing Drenthe: "We staan als DMO’s veelal voor dezelfde opgaven. Het is zonde om het wiel opnieuw uit te vinden als je ook gebruik kunt maken van elkaars kennis en kunde. We deden dit internationaal al met de aansluiting bij de Digital Tourisme Think Thank (DTTT). Het laatste kwartaal van 2020 sloten we een partnership met het Kennisnetwerk Destinatie Nederland. Doordat we op Nederlandse schaal nog meer gezamenlijke thema’s hebben dan internationaal, is de kennis en ervaring die we met deze samenwerking op doen nog praktischer en sneller toepasbaar”.

Waardevolle aanvulling

Kennisnetwerk Destinatie Nederland is blij met het partnership van Marketing Drenthe. "Marketing Drenthe is een waardevolle aanvulling in het netwerk van destinatiemarketing- en management organisaties. De expertise van de organisatie werd in 2020 nog bekroond met een nominatie voor de Dutch Marketing Award. Met de toetreding van Marketing Drenthe zijn alle professionele organisaties op het gebied van destinatiemarketing- en management partner van Kennisnetwerk Destinatie Nederland en is er daadwerkelijk sprake van een landelijk netwerk van DMO’s”, aldus Kees van Wijk, algemeen directeur Kennisnetwerk Destinatie Nederland / VVV Nederland.

Over Kennisnetwerk Destinatie Nederland

Kennisnetwerk Destinatie Nederland is een netwerk van, voor en door professionals van circa 70 destinatie- en citymarketingorganisaties. Door middel van kennisdeling, verbinding en ontmoeting draagt het netwerk actief bij aan de ontwikkeling en versterking van het vakgebied destinatiemarketing en destinatiemanagement, met als doel om bij te dragen aan de ontwikkeling van aantrekkelijke bestemmingen om te bezoeken en te verblijven, voor bewoners en bezoekers.Meer informatie over Kennisnetwerk Destinatie Nederland is te vinden in de digitale brochure.

Over Marketing Drenthe

Marketing Drenthe bestaat uit een klein team van energieke professionals op het gebied marketing, marketingcommunicatie en marktonderzoek. Ze doen er alles aan om de gast te verleiden een bezoek aan de Oerprovincie van Nederland te brengen. De organisatie onderzoekt de wensen van de gast en deelt deze kennis met haar achterban. Met een goede mix van promotiemiddelen wordt Drenthe onder de aandacht gebracht bij relevante doelgroepen. Wil je meer weten over de activiteiten van Marketing Drenthe? Ga dan naar marketingdrenthe.nl.

Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, dmo's, drenthe

||| Blogs |||

25/02/21
Voorwaarts Mars!
Voorwaarts Mars!
25/02/21 · Reis & vervoer · Marcel Baltus | Lees meer
Het begon zo rond mijn voortgezet onderwijsperiode. De verslaving waarvan ik nimmer meer afkickte. N...
03/01/21
2021 wordt een mooi(er) jaar!
2021 wordt een mooi(er) jaar!
03/01/21 · · Menno Stokman | Lees meer
2020 was een bijzonder jaar. Getekend door de start van een pandemie, met stille Amsterdamse grachte...
09/12/20
Brood en betaald voetbal
Brood en betaald voetbal
09/12/20 · Sport · Harm IJben | Lees meer
In een column eerder dit jaar nam ik u mee in mijn zienswijze op ‘het nieuwe normaal’. Ten tijde...
30/10/20
Open brandbrief
Open brandbrief
30/10/20 · Reis & vervoer · Toerisme · Marcel Baltus | Lees meer
Beste reisindustrie collega,Je kent hem vast wel  – Atlas, de krachtpatser op de achterg...
05/10/20
Van overtoerisme naar ondertoerisme?
Van overtoerisme naar ondertoerisme?
05/10/20 · Toerisme · Jasper Heslinga | Lees meer
Waar tot maart dit jaar de discussie nog volop ging over té veel toeristen, hoe om te gaan me...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

05/03/21
Vakantiepark De Eikensingel is de beste
Vakantiepark De Eikensingel in het Gelderse Uddel is uitgeroepen tot ‘Beste vakantiepark van Nederland’. Droomparken werd uitgeroepen tot ‘Beste keten van Nederland’.
05/03/21
Amsterdamse Bos: asfalt eruit bomen erin
Voor Amsterdammers is het Amsterdamse Bos een belangrijk recreatiegebied. De gemeente maakt het bos ...
05/03/21
Kleurrijk initiatief: bloemenlint van Mook tot Maastricht
Natuurorganisatie IKL neemt een kleurrijk initiatief. Er komt een lint van bloemen van Maastricht tot Mook. Een bloemrijke oase boordevol voedsel voor bijen, hommels, vlinders en andere insecten, en een beschutte leefplek voor allerlei dieren.
04/03/21
Exclusief voor leden
Regionale overheden bekijken kansen voor samenwerking met bruine vloot
Overheden en schippers van de bruine vloot verstevigen de samenwerking. Dat is de belangrijkste constatering uit het symposium “Toekomst van de Bruine Vloot”. Onderzocht wordt hoe het varend erfgoed een rol kan spelen in het verwezenlijken van maatschappelijke ambities zoals waardevol cultuurtoerisme, er is geld ingezameld voor onderzoek naar alternatieve financieringsmogelijkheden en er werd, en passant, een initiatief gelanceerd om de vloot op de UNESCO werelderfgoedlijst te krijgen.
04/03/21
TUI introduceert nieuw label: Fair Travel
TUI introduceert onder het label Fair Travel pakketreizen die een positieve impact hebben op de lokale bevolking en bijdragen aan de verduurzaming van de mobiliteit.
04/03/21
Proefvakanties naar het buitenland en terrassen open
Nu de vaccinaties op stoom raken, komen ook de wensen om versoepelingen weer in grote kracht terug. Zeker vanuit getroffen sectoren. Horecaondernemers voeren actie om in iedere geval de terrassen weer te openen en daar vinden ze een gewillig oor bij de meerderheid van de Nederlanders. En goed voorbeeld doet volgen want ook de reisbranche wil net als de evenementenbranche fieldlabs organiseren voor vakanties naar het buitenland.
03/03/21
Te veel plannen voor camperplaatsen in Limburg
Het aantal camperplaatsen in de provincie Limburg kan de komende jaren nog bescheiden groeien. Daarmee kan de groeiende populariteit van campers goed worden opgevangen. Om Limburg als camperprovincie op de kaart te zetten moeten de Limburgse DMO’s aan de slag. Ook ondernemers moeten werken aan kwaliteitsverbetering en prijsdifferentiatie.
03/03/21
Wonen op een vakantiepark met huurtoeslag
Een bijzondere situatie: tijdelijke bewoners van recreatieparken kunnen huurtoeslag aanvragen. Tenminste, wanneer door de gemeente tijdelijke bewoning wordt toegestaan of gedoogd. Dat meldt Vitale Vakantieparken in haar nieuwsbrief.