Geplaatst op: 18-01-2021
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

Plopsa en Tomorrowland samen in eerste extreme spinning coaster van Europa

Plopsa en Tomorrowland samen in eerste extreme spinning coaster van Europa

Een mooie samenwerking tussen een festival en een attractiepark. Zo mogen we de samenwerking tussen Tomorrowland en Plopsaland in de nieuwe ‘Ride to Happiness’ wel bestempelen. 

De attractie komt in Plopsaland De Panne aan de Belgische kust. Mack Rides bouwt de attractie en de creatieve teams van Plopsa en Tomorrowland zorgen voor de thematisering. Het is de bedoeling dat bezoekers volledig worden ondergedompeld in de sfeer van het jaarlijkse festival. In de nieuwe attractie wordt 17,5 miljoen euro geïnvesteerd. 

Eerste extreme spinning coaster van Europa

‘The Ride to Happiness by Tomorrowland’ is de allereerste ‘extreme spinning coaster’ in Europa en de tweede attractie van dit type wereldwijd – enkel in de Verenigde Staten staat er momenteel één. Bezoekers worden maar liefst twee keer gekatapulteerd naar een snelheid van 90 km/u en gaan hierbij vijf keer over de kop. De karretjes kunnen vrij ronddraaien, waardoor bezoekers telkens een andere ritervaring beleven. De attractie heeft een totale lengte van bijna één kilometer en staat op z’n hoogste punt 35 meter boven de grond, wat zorgt voor een uitzonderlijk zicht op het park en de ruime omgeving. 

PlopsalandDePanne_RideToHappiness

Soundtrack van Tomorrowland

Tomorrowland creëert naast de unieke thematische invulling tevens een exclusieve soundtrack op basis van de door Hans Zimmer gecomponeerde Tomorrowland Hymne die tijdens de rit te horen zal zijn, wat de ervaring voor elke bezoeker extra sensationeel zal maken.  Bedoeling is om de unieke sfeer die elke zomer op het festival in Boom heerst, te vertalen naar deze spectaculaire coaster

Nieuwe zone

Binnen Plopsaland De Panne wordt voor deze attractie een aparte zone aangelegd die vanaf deze zomer een trekpleister zal worden voor bezoekers uit binnen- en buitenland. "De coaster is al van ver op de autosnelweg te zien en verandert de volledige skyline van het park wat zorgt voor een hele nieuwe dimensie. Dat we dit bovendien samen met Tomorrowland kunnen verwezenlijken is als het ware een droom die uitkomt. Door deze samenwerking, zullen we beiden een nog groter publiek kunnen entertainen waardoor we elkaar alleen maar sterker maken.”, aldus CEO van de Plopsa Group, Steve Van den Kerkhof.

PlopsalandDePanne_RideToHappiness

Samenwerking tussen Mack Rides, Plopsa en Tomorrowland

De samenwerking tussen Tomorrowland en de Plopsa Group is een eerste stap in een verregaande ambitie om in Europa op lange termijn te investeren in diverse themaparkprojecten. De twee Belgische bedrijven staan wereldwijd aangeschreven voor hun doorgedreven innovatie, creatieve aanpak en zin voor detail, waardoor deze samenwerking op een zeer organische manier tot stand is gekomen. 

Trefwoorden: attractiparken, evenementen, festivals, belgie, Vlaanderen, nieuwe attracties

||| Blogs |||

06/05/20
Waarom we vooral in onze vrije tijd moeite hebben met de lockdown
We leven inmiddels meer dan 7 weken in een inteligente lockdown. Een ingrijpende maatregel om het Co...
30/03/20
VrijetijdsTrends 2020 en de invloed van Corona: Thuisentertainment, lokalisering, on- en offline, herstel of crisis
Het Coronavirus heeft een grote impact op ons vrijetijdsgedrag. In een paar weken tijd zijn ons gedrag en de VrijetijdTrends 180 graden gedraaid. De vraag is: wat gebeurt er als deze crisis weer op zijn retour is?
26/03/20
De wederopbouw van de vrijetijdssector
Wat gaat de coronacrisis onze sector van almaar meer-meer-meer opleveren? Wat boeit onze gasten in de toekomst nu echt?
09/03/20
Pleasure for all!; overprikkelde dagattracties in Nederland …?
Goed nieuws voor 20 procent van de wereldbevolking die overprikkeld is: ‘Six Flags’ 26 theme par...
13/01/20
Eenzijdige beeldvorming
Met veel bombarie trokken boeren op 4 oktober naar De Haag om te protesteren. Aanleiding voor dit pr...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

07/05/21
Kamer steunt testen voor toegang
De Tweede Kamer heeft gisteren gedebatteerd over de regeling om mensen via testen toegang te geven tot diverse recreatieve activiteiten. In principe is de wet drie maanden geldig. Vanmorgen stond in diverse dagbladen een paginagrote advertentie van Libémadirecteur Dirk Lips die de regering opriep dierentuinen te openen juist zonder testen voor toegang. V
03/05/21
Weinig animo voor Testen voor Toegang
De experimenten rond Testen voor Toegang zijn afgerond. In april werden ruim 450 locaties in de vrijetijdssector opengesteld. Er was op 230.000 bezoekers gerekend, het werden er uiteindelijk 140.000. De reacties uit de branche waren wisselend.
03/05/21
Dagrecreatiesector moet nog wachten op openstelling
De voorgenomen versoepelingen van 11 mei gaan vooralsnog niet door. Dat betekent dat doorstroomlocaties buiten niet open kunnen.
30/04/21
Studenten BUas innoveren de sector
BUas-studenten Jet Weijn, Nicole Looise, Isra Kooijman, Loes Jongenotter en Iris Abrahamse zijn uitgeroepen tot ‘Best Talents of 2021’. Zij hebben voor Attractiepark Slagharen de communicatie rond coronamaatregelen gethematiseerd.
26/04/21
Slechtste jaar ooit voor de Efteling
Vorig jaar was voor attractiepark de Efteling het slechtste jaar ooit. Dat stelt algemeen directeur Fons Jurgens naar aanleiding van de jaarcijfers over 2020. Door verplichte sluitingen, capaciteitsbeperkingen en hogere kosten vanwege corona liep de omzet fors terug en dook het park in de rode cijfers. Toch is het park niet in gevaar en spreekt Jurgens van een solide financiële basis.
22/04/21
Te weinig belangstelling voor pilot bij Efteling, wel veel aanmeldingen testvakantie
De testopening van attractiepark de Efteling op zaterdag 24 april gaat niet door. Er hebben zich te weinig mensen aangemeld voor de proef. Met andere fieldlabs in de vrijetijdssector gaat het een stuk beter. De tweede testvakantie is met 68.000 aanmeldingen zwaar overtekend. Het aantal mensen dat zich voor een uitstapje liet testen en positief was, bleek heel erg laag te zijn
20/04/21
Baltus Communications organiseert online persdag voor dagattracties
Het toeristisch PR-bureau Baltus Communications organiseert op 20 mei een thematische persdag speciaal voor binnen- en buitenlandse attractieparken en overige dagattracties, waaronder dierentuinen en musea. Op deze dag kunnen de deelnemende attracties zich promoten aan Nederlandse media en bloggers.
19/04/21
Dolfinarium verkoopt 12 dieren om rest meer ruimte te geven
Het Dolfinarium in Harderwijk gaat een aantal dieren verkopen om de resterende dieren meer ruimte te geven. Na jaren van reorganisaties en een financiële injectie van het moederbedrijf Aspro schreef het bedrijf weer zwarte cijfers maar dook door corona weer in de min. In de nieuwe strategie van het Dolfinarium spelen de dieren niet meer uitsluitend de hoofdrol.