Geplaatst op: 07-01-2021
Auteur: Marc Gerlings

Bas van Es wordt merkleider Arnhem Nijmegen

Bas van Es wordt merkleider Arnhem Nijmegen
Bas van Es wordt merkleider Arnhem Nijmegen.
Per 1 februari 2021 start Bas van Es als Merkleider Arnhem Nijmegen bij Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen. Hij volgt hiermee Hanneline Oosting op, die per 1 maart 2021 de organisatie gaat verlaten. 

Hanneline Oosting is samen met Jurriaan de Mol verantwoordelijk geweest voor de oprichting van het Regionaal Bureau voor Toerisme Arnhem Nijmegen BV (RBT KAN). In die hoedanigheid heeft zij de afgelopen jaren actief bijgedragen aan de versterking van de vrijetijdssector in de regio Arnhem Nijmegen, onder andere met de projecten Spannende Geschiedenis, Grensoverschrijdende samenwerking Hanzesteden, Gelderse streken en Macht en Pracht. 

Bas van Es is momenteel actief als ondernemer in de gastvrijheidssector en heeft daarnaast verschillende bestuursfuncties bekleed bij o.a. Koninklijke Horeca Nederland. Ook is hij nu nog gemeenteraadslid in Arnhem. Als Merkleider wordt hij integraal verantwoordelijk voor alle activiteiten die Visit Arnhem Nijmegen, als onderdeel van Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen, uitvoert voor en met de regio Arnhem Nijmegen.
 

Toegevoegde waarde

Directeur Herre Dijkema over de aanstelling van Bas van Es. "Hij heeft de afgelopen jaren veel ervaring opgebouwd als ondernemer, maar ook als bestuurder van Koninklijke Horeca Nederland en als gemeenteraadslid. Bas is daarmee goed op de hoogte van wat er speelt in de vrijetijdseconomie in de regio Arnhem Nijmegen. Zijn ervaring als ondernemer met concrete uitdagingen enerzijds en als bestuurder met meer strategische uitdagingen anderzijds, is voor ons werk en netwerk van grote toegevoegde waarde. Ik kijk met veel plezier uit naar onze samenwerking.”
 

"Behalen regionale doelstellingen"

Bas van Es heeft veel zin in zijn nieuwe functie: "Als Merkleider Arnhem Nijmegen kan ik mijn kennis en ervaring inzetten om samen met gemeenten, provincie en toeristisch-recreatieve ondernemingen de regio Arnhem Nijmegen stevig op de kaart te zetten. Toerisme en recreatie spelen in mijn ogen namelijk een steeds belangrijkere rol bij het behalen van regionale doelstellingen. Ik kijk er naar uit om, met mijn nieuwe collega’s van Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen, deze uitdaging aan te gaan.”
 
De vrijetijdseconomie is van grote betekenis voor de regio Arnhem Nijmegen. In 2018 zorgde het voor ruim 1,6 miljard euro aan directe bestedingen. Bovendien zijn er meer dan 26.000 banen in deze sector. Toerisme draagt bij aan het in stand houden van voorzieningen, van winkels tot horeca. 
Trefwoorden: merk, marketing, communicatie, productontwikkeling, beleid, DMO

||| Blogs |||

06/05/20
Waarom we vooral in onze vrije tijd moeite hebben met de lockdown
We leven inmiddels meer dan 7 weken in een inteligente lockdown. Een ingrijpende maatregel om het Co...
30/03/20
VrijetijdsTrends 2020 en de invloed van Corona: Thuisentertainment, lokalisering, on- en offline, herstel of crisis
Het Coronavirus heeft een grote impact op ons vrijetijdsgedrag. In een paar weken tijd zijn ons gedrag en de VrijetijdTrends 180 graden gedraaid. De vraag is: wat gebeurt er als deze crisis weer op zijn retour is?
26/03/20
De wederopbouw van de vrijetijdssector
Wat gaat de coronacrisis onze sector van almaar meer-meer-meer opleveren? Wat boeit onze gasten in de toekomst nu echt?
13/01/20
Eenzijdige beeldvorming
Met veel bombarie trokken boeren op 4 oktober naar De Haag om te protesteren. Aanleiding voor dit pr...
13/12/19
Pleasure for all! Hoe gastvrij zijn vrijetijdsbedrijven …?
Nederland heeft 2 miljoen mensen met een beperking. Wat doet de vrijetijdssector om ook deze gasten een warm welkom te heten?

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

17/06/21
Circulaire vakantieparken van trend naar realiteit
Circulariteit van vakantieparken is één van de grote drie ontwikkelingen die je ervaart bij de gratis online bijeenkomst Vakantiepark van de Toekomst 2021. Doe mee op dinsdag 29 juni, de start is om 12.30. Topspreker Wilbert Hermans (Center Parcs) gaat in op het maken van circulaire vakantieparken.
14/06/21
EuroParcs Group neemt resorts Uniek Parken over
EuroParcs Group heeft de drie resorts van Uniek Parken overgenomen. De resorts passen geografisch ge...
11/06/21
Biertje steunt NP Utrechtse Heuvelrug
Op initiatief van het RBT Heuvelrug & Vallei heeft de duurzame Utrechtse brouwerij De Leckere ee...
10/06/21
Kip Caravan modellen hebben als eerste ter wereld een Energielabel
Het is Kip Caravans gelukt om maar liefst twee van de vier caravan modellen te laten voorzien van he...
10/06/21
Stromma trakteert De Regenboog Groep op een tochtje op de waterfiets
Stromma Nederland slaat haar handen ineen met De Regenboog Groep om Amsterdamse gezinnen die in (soc...
08/06/21
Global Leisure Group neemt tweederde van voormalig ELI Play over en versterkt positie in Europa
Deze week heeft de Global Leisure Group – dat bestaat uit organisaties als Sidijk en SPI Global Pl...
07/06/21
Hollandse Waterlinies zijn Werelderfgoed waardig
Het adviesorgaan van UNESCO, ICOMOS, heeft advies uitgebracht over de nominatie van de Nieuwe Hollan...
07/06/21
Ontwikkeling Resort Veluwe in volle gang
Sinds oktober 2020 is TopParken de eigenaar van Resort Veluwe te Garderen, voorheen Camping de Herts...