Geplaatst op: 07-01-2021
Auteur: Marc Gerlings

Bas van Es wordt merkleider Arnhem Nijmegen

Bas van Es wordt merkleider Arnhem Nijmegen
Bas van Es wordt merkleider Arnhem Nijmegen.
Per 1 februari 2021 start Bas van Es als Merkleider Arnhem Nijmegen bij Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen. Hij volgt hiermee Hanneline Oosting op, die per 1 maart 2021 de organisatie gaat verlaten. 

Hanneline Oosting is samen met Jurriaan de Mol verantwoordelijk geweest voor de oprichting van het Regionaal Bureau voor Toerisme Arnhem Nijmegen BV (RBT KAN). In die hoedanigheid heeft zij de afgelopen jaren actief bijgedragen aan de versterking van de vrijetijdssector in de regio Arnhem Nijmegen, onder andere met de projecten Spannende Geschiedenis, Grensoverschrijdende samenwerking Hanzesteden, Gelderse streken en Macht en Pracht. 

Bas van Es is momenteel actief als ondernemer in de gastvrijheidssector en heeft daarnaast verschillende bestuursfuncties bekleed bij o.a. Koninklijke Horeca Nederland. Ook is hij nu nog gemeenteraadslid in Arnhem. Als Merkleider wordt hij integraal verantwoordelijk voor alle activiteiten die Visit Arnhem Nijmegen, als onderdeel van Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen, uitvoert voor en met de regio Arnhem Nijmegen.
 

Toegevoegde waarde

Directeur Herre Dijkema over de aanstelling van Bas van Es. "Hij heeft de afgelopen jaren veel ervaring opgebouwd als ondernemer, maar ook als bestuurder van Koninklijke Horeca Nederland en als gemeenteraadslid. Bas is daarmee goed op de hoogte van wat er speelt in de vrijetijdseconomie in de regio Arnhem Nijmegen. Zijn ervaring als ondernemer met concrete uitdagingen enerzijds en als bestuurder met meer strategische uitdagingen anderzijds, is voor ons werk en netwerk van grote toegevoegde waarde. Ik kijk met veel plezier uit naar onze samenwerking.”
 

"Behalen regionale doelstellingen"

Bas van Es heeft veel zin in zijn nieuwe functie: "Als Merkleider Arnhem Nijmegen kan ik mijn kennis en ervaring inzetten om samen met gemeenten, provincie en toeristisch-recreatieve ondernemingen de regio Arnhem Nijmegen stevig op de kaart te zetten. Toerisme en recreatie spelen in mijn ogen namelijk een steeds belangrijkere rol bij het behalen van regionale doelstellingen. Ik kijk er naar uit om, met mijn nieuwe collega’s van Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen, deze uitdaging aan te gaan.”
 
De vrijetijdseconomie is van grote betekenis voor de regio Arnhem Nijmegen. In 2018 zorgde het voor ruim 1,6 miljard euro aan directe bestedingen. Bovendien zijn er meer dan 26.000 banen in deze sector. Toerisme draagt bij aan het in stand houden van voorzieningen, van winkels tot horeca. 
Trefwoorden: merk, marketing, communicatie, productontwikkeling, beleid, DMO

CELTH
 






||| Nieuws |||

24/04/24
De Leistert is beste camping van Nederland
Recreatiepark De Leistert is door kampeerders uitgeroepen tot ‘Beste camping van Nederland’. In Belgie werd de award gewonnen door Camping Sandaya Parc La Clusure en in de Luxemburg door Camping Fuussekaul.
23/04/24
Exclusief voor leden
Eurocamp ziet kansen in Oranje sportzomer
Kampeeraanbieder Eurocamp ziet marketing- en saleskansen bij de grootste sportevenementen van het jaar: de Olympische Spelen, het EK Voetbal, de Tour de France en de Formule 1.
23/04/24
Exclusief voor leden
Geen andere weg voor horeca dan kosten doorberekenen?
In het eerste kwartaal van 2024 verhoogden restaurants en cafés hun prijzen met gemiddeld 6 procent blijkt uit cijfers van het CBS. Maar de horeca lijkt geen andere weg te zien dan de gestegen kosten door te berekenen aan de gasten.
23/04/24
Exclusief voor leden
Start vereniging mobiliteit KNV Connected Mobility
De transitie naar een groenere, efficiënter en meer vraaggestuurde mobiliteitsstructuur is in volle gang. Die transitie is hard nodig om als mobiliteitssector door te kunnen groeien en onze maatschappelijke ambities te realiseren. Daarvoor wordt KNV Connected Mobility opgestart.
23/04/24
Moskee Al Hijra  in Leiden sluit aan bij Grootste Museum
Op vrijdag 3 mei sluit de Al Hijra Moskee in Leiden zich aan en wordt hiermee de 23ste ‘museumzaal’.
22/04/24
Exclusief voor leden
Nieuwe waterattractie voor Bellewaerde
Het Vlaamse attractiepark Bellewaerde heeft een nieuwe waterattractie. Amazonia ligt in het hart van de nieuwe zone ‘Mundo Amazonia waar in totaal 21 miljoen euro is geïnvesteerd.
19/04/24
ZooParc in Overloon biedt bezoekers bijzondere kans: word een dag dierenverzorger
Vanaf mei kunnen bezoekers in de dierentuin een halve dag meelopen met een dierenverzorger en helpen met dagelijkse werkzaamheden bij de verzorging van de dieren.
19/04/24
Liberationroutes in Salland & Twente met persoonlijke verhalen
De Liberation Route Europe die een schakel vormt tussen de belangrijkst regio's tijdens de opmars an de geallieerden, is een steeds uitbreidende internationale herdenkingsroute die mijlpalen uit de moderne Europese geschiedenis met elkaar verbindt.

||| Agenda |||

14/05/24
14/05/24 t/m 14-05-24: Bekendmaking ‘Top 10 Meest Innovatieve Vakantieparken van de Benelux’
Op dinsdag 14 mei organiseert Pleisureworld bij Yala in Emmeloord de bekendmaking van de ‘Top 10 M...
23/05/24
23/05/24 t/m 23-05-24: LDA Kennisdag 2024
Op donderdag 23 mei organiseert de Landelijke Data Alliantie weer haar jaarlijkse Kennisdag. Locatie...
27/05/24
27/05/24 t/m 27-05-24: Sustainable Tourism Mobility Forum
De Breda University of Applied Sciences (BUas) en het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen ...
05/06/24 t/m 07-06-24
05/06/24 t/m 07-06-24: THE INC Conference
Van 5 tot en met 7 juni 2024 is de Hotelschool The Hague gastheer van de internationale INC Conferen...
06/06/24
06/06/24 t/m 06-06-24: Nationaal Congres Citymarketing
Het Nationaal Congres Citymarketing heeft dit jaar als thema: Talent & Impacts. Gaststad is dit ...