Geplaatst op: 07-01-2021
Auteur: Marc Gerlings

Bas van Es wordt merkleider Arnhem Nijmegen

Bas van Es wordt merkleider Arnhem Nijmegen
Bas van Es wordt merkleider Arnhem Nijmegen.
Per 1 februari 2021 start Bas van Es als Merkleider Arnhem Nijmegen bij Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen. Hij volgt hiermee Hanneline Oosting op, die per 1 maart 2021 de organisatie gaat verlaten. 

Hanneline Oosting is samen met Jurriaan de Mol verantwoordelijk geweest voor de oprichting van het Regionaal Bureau voor Toerisme Arnhem Nijmegen BV (RBT KAN). In die hoedanigheid heeft zij de afgelopen jaren actief bijgedragen aan de versterking van de vrijetijdssector in de regio Arnhem Nijmegen, onder andere met de projecten Spannende Geschiedenis, Grensoverschrijdende samenwerking Hanzesteden, Gelderse streken en Macht en Pracht. 

Bas van Es is momenteel actief als ondernemer in de gastvrijheidssector en heeft daarnaast verschillende bestuursfuncties bekleed bij o.a. Koninklijke Horeca Nederland. Ook is hij nu nog gemeenteraadslid in Arnhem. Als Merkleider wordt hij integraal verantwoordelijk voor alle activiteiten die Visit Arnhem Nijmegen, als onderdeel van Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen, uitvoert voor en met de regio Arnhem Nijmegen.
 

Toegevoegde waarde

Directeur Herre Dijkema over de aanstelling van Bas van Es. "Hij heeft de afgelopen jaren veel ervaring opgebouwd als ondernemer, maar ook als bestuurder van Koninklijke Horeca Nederland en als gemeenteraadslid. Bas is daarmee goed op de hoogte van wat er speelt in de vrijetijdseconomie in de regio Arnhem Nijmegen. Zijn ervaring als ondernemer met concrete uitdagingen enerzijds en als bestuurder met meer strategische uitdagingen anderzijds, is voor ons werk en netwerk van grote toegevoegde waarde. Ik kijk met veel plezier uit naar onze samenwerking.”
 

"Behalen regionale doelstellingen"

Bas van Es heeft veel zin in zijn nieuwe functie: "Als Merkleider Arnhem Nijmegen kan ik mijn kennis en ervaring inzetten om samen met gemeenten, provincie en toeristisch-recreatieve ondernemingen de regio Arnhem Nijmegen stevig op de kaart te zetten. Toerisme en recreatie spelen in mijn ogen namelijk een steeds belangrijkere rol bij het behalen van regionale doelstellingen. Ik kijk er naar uit om, met mijn nieuwe collega’s van Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen, deze uitdaging aan te gaan.”
 
De vrijetijdseconomie is van grote betekenis voor de regio Arnhem Nijmegen. In 2018 zorgde het voor ruim 1,6 miljard euro aan directe bestedingen. Bovendien zijn er meer dan 26.000 banen in deze sector. Toerisme draagt bij aan het in stand houden van voorzieningen, van winkels tot horeca. 
Trefwoorden: merk, marketing, communicatie, productontwikkeling, beleid, DMO

CELTH
 





||| Nieuws |||

25/03/24
Exclusief voor leden
Meer fun en groen in speeltuin Spoorwegmuseum
Het Spoorwegmuseum in Utrecht is druk bezig met de herinrichting van het buitenterrein. De inrichting van de speeltuin, het traject van de kindertrein en de plek van de distributie-ingang worden aangepast.
20/03/24
Exclusief voor leden
Campagne door dmo's Finland rond 'gelukkigste bevolking ter wereld'
Finland is vandaag voor het zevende opeenvolgende jaar uitgeroepen tot het land met de gelukkigste bevolking ter wereld, volgens het World Happiness Report 2024* van de Verenigde Naties. Visit Finland en Helsinki Partners zetten dat in voor een campagne om een klein groepje bezoekers de lifehacks te laten ervaren met een masterclass.
15/03/24
Exclusief voor leden
Gelderland steunt fietsponten met maximaal half miljoen euro maar dat is niet genoeg
De provincie Gelderland gaat gemeenten voortaan voor 50% structureel ondersteunen bij het dekken van exploitatietekorten boven de 50.000 euro, met een maximum van 500.000 euro voor alle veren gezamenlijk per jaar. Dat is niet genoegd, meldt de Veerpontencoalitie.
15/03/24
Ontwikkeling ‘Knopen Lopen Zuid-Limburg' netwerk op volle toeren
De zestien gemeenten, de Provincie Limburg en Visit Zuid-Limburg zijn sinds 2017 bezig met de ontwikkeling van het nieuwe wandelnetwerk. Het nieuwe netwerk gaat gepaard met nieuwe knooppuntenpalen inclusief QR-codes waarmee de wandelaar extra informatie kan opvragen.
14/03/24
10 jaar Haagse city hosts
Ruim 130 trotse Hagenaars zetten zich al 10 jaar met passie en enthousiasme in voor Den Haag om bezoekers gastvrij te ontvangen.
11/03/24
Exclusief voor leden
Twee molens Gouda staan stil na technische controle
Twee van de bekendste monumenten van Gouda staan stil, molen De Roode Leeuw en molen 't Slot. De gemeente heeft in samenspraak met de betrokken molenaars de wieken van 2 molens tijdelijk stil laten zetten. Dat gebeurde na een inspectie van de lasverbindingen.
08/03/24
Exclusief voor leden
Grondaankoop voor The Dutch Mountains
The Dutch Mountains in Eindhoven wordt met een omvang van ruim 65.000 m2 en een hoogte van 133 meter het grootste houten-hybride gebouw van de wereld. Leisure is een belangrijk in deze locatie. Een hotel, wellness en congrescentrum zijn onderdelen van dit unieke gebouw.
05/03/24
EuroParcs ziet enorme piek in vroegboekingen
Enorme stijging in vroegboekingen voor het voorjaar en de zomer bij Europarcs door vooral Duitse Vakantiegasten. Vroegboekingen startten al in begin december vorig jaar.

||| Agenda |||

18/04/24
18/04/24 t/m 18-04-24: TRENDCONGRES 2024
Op donderdag 18 april 2024 organiseert NRIT samen met de opleidingen Tourism Management van de Neder...
14/05/24
14/05/24 t/m 14-05-24: Bekendmaking ‘Top 10 Meest Innovatieve Vakantieparken van de Benelux’
Op dinsdag 14 mei organiseert Pleisureworld bij Yala in Emmeloord de bekendmaking van de ‘Top 10 M...
11/06/24
11/06/24 t/m 11-06-24: Openhuis Posta7 - FEC & Retailtainment
Op dinsdag 11 juni organiseert Pleisureworld Openhuis bij FEC Posta7. Dat is dé hotspot ...
24/06/24 t/m 26-06-24
24/06/24 t/m 26-06-24: CBTS 2024
Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...
25/06/24 t/m 28-06-24
25/06/24 t/m 28-06-24: Atlas Annual Conference 2024
Onder het thema 'Navigating the Future' organiseert de Breda University of Applied Sciences van 25 t...