Geplaatst op: 04-01-2021
Auteur: Redactie NRIT

Sunweb vraagt klant om te boeken bij de concurrent

Sunweb vraagt klant om te boeken bij de concurrent

Touroperator Sunweb geeft op een bijzondere manier weer dat de nood hoog is in de reissector. Het bedrijf vraagt via een campagne om een reis te boeken, al is het maar bij de grote concurrenten zoals TUI en D-reizen. Zelfs Corendon wordt genoemd.

Dat laatste is opvallend omdat Sunweb de overname van Coredon onderbrak en dat is een rechtszaak geworden. 

Plan de zomer vooruit iedere boeking telt

Sunweb roept sinds afgelopen zaterdag via ‘Boek je vakantie bij TUI’-advertenties in de Telegraaf en het Algemeen Dagblad de consument op hun vakantie voor de zomer van 2021 niet in de ijskast te zetten, maar vooruit te plannen. 

De reis- en toerismesector zijn zwaar getroffen door de coronapandemie, en met deze campagne geeft de reisorganisatie aan dat elke boeking op dit moment telt voor de sector. De campagne is geïnspireerd op een recente oproep van Burger King om ook te bestellen bij andere fastfoodketens.

Tim van den Bergh, International Brand & Communications Director bij Sunweb Group, licht de campagne toe: "2020 was een zwaar jaar voor de reisbranche. Niet alleen voor Sunweb en andere reisorganisaties, maar vooral ook voor hun lokale partners en de harde werkers op de vele vakantiebestemmingen. Zonder hen zijn er geen vakanties mogelijk en graag bieden we hun een positief toekomstperspectief via deze oproep. Op dit moment is reizen simpelweg niet of nauwelijks mogelijk, maar er komen straks weer tijden aan waarop we wel kunnen genieten van hun gastvrijheid op de mooiste bestemmingen. Niets is zo leuk als het vooruitzicht op een vakantie, daarom is nu je zomervakantie plannen geen slecht idee, zeker niet met alle flexibiliteit die wij nu als reisorganisaties bieden.”

De campagne

Met paginagrote advertenties in de Telegraaf en het Algemeen Dagblad worden consumenten opgeroepen om hun vakantie voor de zomerperiode 2021 bij TUI, D-reizen, Zoover, Corendon, Eliza was here of een andere vakantiespecialist te boeken. Daarnaast is er ook social content ontwikkeld om de campagne online te ondersteunen.

Sunweb voert tot 19 januari 2021 geen vakanties uit. Voor reizen die voor de zomerperiode van 2021 worden geboekt, worden de reisadviezen van het Ministerie van Buitenlandse Zaken gevolgd. Hier staat welke garanties Sunweb haar reizigers biedt, zoals de geldteruggarantie, mogelijkheid tot flexibel omboeken en een repatriëringsgarantie.
Trefwoorden: reizen, campagne, corona, marketing

||| Blogs |||

30/10/20
Open brandbrief
Open brandbrief
30/10/20 · Reis & vervoer · Toerisme · Marcel Baltus | Lees meer
Beste reisindustrie collega,Je kent hem vast wel  – Atlas, de krachtpatser op de achterg...
05/10/20
Van overtoerisme naar ondertoerisme?
Van overtoerisme naar ondertoerisme?
05/10/20 · Toerisme · Jasper Heslinga | Lees meer
Waar tot maart dit jaar de discussie nog volop ging over té veel toeristen, hoe om te gaan me...
08/09/20
Het nieuwe normaal maakt nieuwsgierig en creatief
Het nieuwe normaal maakt nieuwsgierig en creatief Wat is het nieuwe normaal? Deze vraag heb ik ...
13/05/20
Meer marketing? Nu even geen Holland-promotie!
Hans van Leeuwen vindt dat er geen geld moet worden gestoken in Holland Promotie maar juist ondernemers moeten worden ondersteund.
09/05/20
Van de verblijfsrecreatieparadox naar de toerismeparodie…
Deel 1 van de toerismeparodieRECRON lanceerde ooit eens de term ‘verblijfsrecreatieparadox’ waar...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

22/01/21
673 duurzame accommodaties voor recreatie, vakantie en zakelijke markt ontvangen het Green Key certificaat 2021
Vandaag worden door het keurmerk Green Key 673 certificaten verstrekt aan ondernemers in de toeristi...
22/01/21
Exclusief voor leden
Kampioen recycling is nog niet sterk in de circulaire economie
In de recreatiesector biedt de circulaire economie een grote kans om de duurzaamheid naar een hoog peil te brengen. Bouwmaterialen, inrichting en verlichting van accommodaties, het kan allemaal de cirkel in voor hergebruik. Nederland is goed in het scheiden van afval maar de stap naar een circulaire economie blijkt moeilijk. Daarom verbetert Van Veldhoven het beleid op dit gebied.
19/01/21
MBO hospitality heeft stageplaatsen hard nodig
Onder meer via www.stage010.nl een campagne waarin bedrijven in de regio Rijnmond worden opgeroepen stageplekken aan te bieden aan mbo-studenten. Veel stageplekken zijn door de coronacrisis in de afgelopen tijd weggevallen: ruim 4.000 mbo-studenten zijn momenteel dringend opzoek naar een stageplek.
15/01/21
Verkiezing Camping van het Jaar 2021
De ANWB heeft tijdens een online evenement de winnaars bekendgemaakt van de ANWB Camping van het Jaar verkiezing 2021. Acht campings vielen in de prijzen. De prijs kan van invloed zijn na de forse populariteit van deze vorm van recreatie in 2020 door de coronacrisis. In de weging van de onderdelen is te zien wat consumenten verlangen van een type camping.
15/01/21
Naar verhouding veel bedrijven die stoppen in recreatie en horeca in 2020
Het aantal bedrijven in Nederland is in 2020 met 78.312 toegenomen tot 2.078.716. Dit aantal bedrijven stond geregistreerd in het Handelsregister op 1 januari 2021. Maar net in de gastvrijheidsbranche en recreatie stoppen veel bedrijven.
15/01/21
Reisplannen naar Nederland op dieptepunt
Steeds minder buitenlanders plannen op korte termijn een reis naar Nederland. De reisintentie daalt met de groei van de coronabesmettingen. Korter van te voren boeken is nu de trend.
13/01/21
Eelke Horselenberg nieuwe directeur Stichting De Groene Koepel
Met ingang van 1 januari 2021 is Eelke Horselenberg de nieuwe directeur van Stichting de Groene Koep...
13/01/21
Monitor bezoekersdrukte in de race voor internationale prijs
De Monitor Bezoekersdrukte Gelderland is uitgeroepen tot één van de finalisten in de c...