Geplaatst op: 04-01-2021
Auteur: Redactie NRIT

Sunweb vraagt klant om te boeken bij de concurrent

Sunweb vraagt klant om te boeken bij de concurrent

Touroperator Sunweb geeft op een bijzondere manier weer dat de nood hoog is in de reissector. Het bedrijf vraagt via een campagne om een reis te boeken, al is het maar bij de grote concurrenten zoals TUI en D-reizen. Zelfs Corendon wordt genoemd.

Dat laatste is opvallend omdat Sunweb de overname van Coredon onderbrak en dat is een rechtszaak geworden. 

Plan de zomer vooruit iedere boeking telt

Sunweb roept sinds afgelopen zaterdag via ‘Boek je vakantie bij TUI’-advertenties in de Telegraaf en het Algemeen Dagblad de consument op hun vakantie voor de zomer van 2021 niet in de ijskast te zetten, maar vooruit te plannen. 

De reis- en toerismesector zijn zwaar getroffen door de coronapandemie, en met deze campagne geeft de reisorganisatie aan dat elke boeking op dit moment telt voor de sector. De campagne is geïnspireerd op een recente oproep van Burger King om ook te bestellen bij andere fastfoodketens.

Tim van den Bergh, International Brand & Communications Director bij Sunweb Group, licht de campagne toe: "2020 was een zwaar jaar voor de reisbranche. Niet alleen voor Sunweb en andere reisorganisaties, maar vooral ook voor hun lokale partners en de harde werkers op de vele vakantiebestemmingen. Zonder hen zijn er geen vakanties mogelijk en graag bieden we hun een positief toekomstperspectief via deze oproep. Op dit moment is reizen simpelweg niet of nauwelijks mogelijk, maar er komen straks weer tijden aan waarop we wel kunnen genieten van hun gastvrijheid op de mooiste bestemmingen. Niets is zo leuk als het vooruitzicht op een vakantie, daarom is nu je zomervakantie plannen geen slecht idee, zeker niet met alle flexibiliteit die wij nu als reisorganisaties bieden.”

De campagne

Met paginagrote advertenties in de Telegraaf en het Algemeen Dagblad worden consumenten opgeroepen om hun vakantie voor de zomerperiode 2021 bij TUI, D-reizen, Zoover, Corendon, Eliza was here of een andere vakantiespecialist te boeken. Daarnaast is er ook social content ontwikkeld om de campagne online te ondersteunen.

Sunweb voert tot 19 januari 2021 geen vakanties uit. Voor reizen die voor de zomerperiode van 2021 worden geboekt, worden de reisadviezen van het Ministerie van Buitenlandse Zaken gevolgd. Hier staat welke garanties Sunweb haar reizigers biedt, zoals de geldteruggarantie, mogelijkheid tot flexibel omboeken en een repatriëringsgarantie.
Trefwoorden: reizen, campagne, corona, marketing

CELTH
 






||| Nieuws |||

19/04/24
Marketing Drenthe lanceert campagne om eigen omgeving te herontdekken
Twee weken lang gaan door heel Drenthe posters hangen in bushokjes om de inwoners van Drenthe te inspireren hun eigen omgeving te verkennen.
17/04/24
Exclusief voor leden
Jaarbeurs zet campagne congrescoaches op voor vasthouden toppositie
Zondag 21 april is het Erfgoeddag in Vlaanderen en Brussel. Een 700-tal erfgoedorganisaties biedt meer dan 1.000 gratis activiteiten aan. Het thema van de Erfgoeddag is 'Thuis'.
09/04/24
De Kunst van de Korte Keten centraal in Overijssel
In Overijssel is het kleinste mobiele museum van Nederland gepresenteerd: Blij in de Wei!' op Zuivelboerderij de Waard in Balkbrug. De Korte Keten Experience gaat niet alleen om de kunstwerken maar vooral om het verhaal van de korte keten en streekproducten en hun producenten.
05/04/24
4 nieuwe leden Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Met de benoeming van 4 nieuwe leden in de Raad van Toezicht van Utrecht marketing is Utrecht Marketing ook de komende jaren verzekerd van robuust toezicht en en een klankbord vol expertise en ervaring.
29/03/24
Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024 - Zet jouw transitie in
Met zijn aanstekelijke visie op toerisme laat key-note spreker Peter de Wilde (CEO Toerisme Vlaanderen en Agentschap Onroerend Erfgoed) jou de transitie in toerisme beleven op 18 april. Dat is de dag van het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024.
20/03/24
Groningen Store organiseert schattenjacht in de stad
De Groningen Store bestaat vijf jaar en viert dat met een nieuwe webshop en een schattenjacht in de stad. Daarmee worden inwoners op een bijzondere manier bij de VVV betrokken.
20/03/24
Exclusief voor leden
Campagne door dmo's Finland rond 'gelukkigste bevolking ter wereld'
Finland is vandaag voor het zevende opeenvolgende jaar uitgeroepen tot het land met de gelukkigste bevolking ter wereld, volgens het World Happiness Report 2024* van de Verenigde Naties. Visit Finland en Helsinki Partners zetten dat in voor een campagne om een klein groepje bezoekers de lifehacks te laten ervaren met een masterclass.
07/03/24
NS station Leeuwarden steunt museum Princessehof
Spoorbedrijf NS wil meer doen met maatschappelijke partners. Concreet is dit te zien in het station ...

||| Agenda |||

24/06/24 t/m 26-06-24
24/06/24 t/m 26-06-24: CBTS 2024
Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...
25/06/24 t/m 28-06-24
25/06/24 t/m 28-06-24: Atlas Annual Conference 2024
Onder het thema 'Navigating the Future' organiseert de Breda University of Applied Sciences van 25 t...