Geplaatst op: 04-01-2021
Auteur: Redactie NRIT

Sunweb vraagt klant om te boeken bij de concurrent

Sunweb vraagt klant om te boeken bij de concurrent

Touroperator Sunweb geeft op een bijzondere manier weer dat de nood hoog is in de reissector. Het bedrijf vraagt via een campagne om een reis te boeken, al is het maar bij de grote concurrenten zoals TUI en D-reizen. Zelfs Corendon wordt genoemd.

Dat laatste is opvallend omdat Sunweb de overname van Coredon onderbrak en dat is een rechtszaak geworden. 

Plan de zomer vooruit iedere boeking telt

Sunweb roept sinds afgelopen zaterdag via ‘Boek je vakantie bij TUI’-advertenties in de Telegraaf en het Algemeen Dagblad de consument op hun vakantie voor de zomer van 2021 niet in de ijskast te zetten, maar vooruit te plannen. 

De reis- en toerismesector zijn zwaar getroffen door de coronapandemie, en met deze campagne geeft de reisorganisatie aan dat elke boeking op dit moment telt voor de sector. De campagne is geïnspireerd op een recente oproep van Burger King om ook te bestellen bij andere fastfoodketens.

Tim van den Bergh, International Brand & Communications Director bij Sunweb Group, licht de campagne toe: "2020 was een zwaar jaar voor de reisbranche. Niet alleen voor Sunweb en andere reisorganisaties, maar vooral ook voor hun lokale partners en de harde werkers op de vele vakantiebestemmingen. Zonder hen zijn er geen vakanties mogelijk en graag bieden we hun een positief toekomstperspectief via deze oproep. Op dit moment is reizen simpelweg niet of nauwelijks mogelijk, maar er komen straks weer tijden aan waarop we wel kunnen genieten van hun gastvrijheid op de mooiste bestemmingen. Niets is zo leuk als het vooruitzicht op een vakantie, daarom is nu je zomervakantie plannen geen slecht idee, zeker niet met alle flexibiliteit die wij nu als reisorganisaties bieden.”

De campagne

Met paginagrote advertenties in de Telegraaf en het Algemeen Dagblad worden consumenten opgeroepen om hun vakantie voor de zomerperiode 2021 bij TUI, D-reizen, Zoover, Corendon, Eliza was here of een andere vakantiespecialist te boeken. Daarnaast is er ook social content ontwikkeld om de campagne online te ondersteunen.

Sunweb voert tot 19 januari 2021 geen vakanties uit. Voor reizen die voor de zomerperiode van 2021 worden geboekt, worden de reisadviezen van het Ministerie van Buitenlandse Zaken gevolgd. Hier staat welke garanties Sunweb haar reizigers biedt, zoals de geldteruggarantie, mogelijkheid tot flexibel omboeken en een repatriëringsgarantie.
Trefwoorden: reizen, campagne, corona, marketing

||| Blogs |||

28/07/20
Waarom Pinterest voor bedrijven in toerisme & recreatie zo’n geweldig promotiemiddel is
Veel mensen denken bij Pinterest aan hobbyprojecten. Maar wist je dat 1 miljoen Nederlandse gebruikers op Pinterest zoeken naar inspiratie voor reizen en dagjes uit? Pinterest is dus bij uitstek geschikt voor bedrijven in toerisme & recreatie.
14/07/20
Destinatiemarketing in coronatijd
Hoe werk je als DMO aan een toekomstbestendige positionering, ontwikkeling en zichtbaarheid van het toeristische product in je regio? Astrid Crum, directeur van Marketing Drenthe deelt graag haar inzichten.
29/06/20
Oost west thuis best
Oost west thuis best
29/06/20 · Marketing · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Vrijwel iedereen boven de 40 jaar kan zich de volgende situatie heel goed voor de geest halen. Het i...
13/05/20
Meer marketing? Nu even geen Holland-promotie!
Hans van Leeuwen vindt dat er geen geld moet worden gestoken in Holland Promotie maar juist ondernemers moeten worden ondersteund.
24/03/20
Leidt het coronavirus straks tot een reset in ons denken en handelen?
En dan nu wat positief nieuws over het coronavirus2020. Alleen al om de allitererende getallen zou j...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

19/01/21
Huisje in vakantiepark populair bij een derde van de Nederlanders
Bijna één op de drie Nederlanders ziet vakantieparken als de ideale setting voor een v...
15/01/21
Exclusief voor leden
Platform Makers van Maastricht is live
Het is een mooie samenwerking van de creatieve industrie en de dmo Maastricht Marketing. Gistermiddag werd het platform Makersvanmaastricht.nl gestart.
12/01/21
Overgang KRAS aanbod naar TUI omgeving
De KRAS reizen zijn sinds 11 januari te vinden op TUI.nl. Tegelijkertijd is de mediacampagne gestart om de overgang wereldkundig te maken.
11/01/21
VVV Midden-Limburg wordt Visit Noord- en Midden-Limburg
Limburg Marketing heeft het consumentenmerk VVV Midden-Limburg vervangen door Visit Noord- en Midden-Limburg. Dit omdat ook de toeristische platforms van Venray en van Peel en Maas zich ook hebben aangesloten bij Limburg Marketing.
08/01/21
CTO-functie in directie Roompot
Met de versterking van de trend naar digitalisering in de branche in 2020 willen veel bedrijven de IT-activiteiten beter verankeren. IT krijgt een vaste plek in de directie van parkengigant Roompot. Roel Hermens start op 1 februari 2021 als CTO bij Roompot.
07/01/21
Bas van Es wordt merkleider Arnhem Nijmegen
Per 1 februari 2021 start Bas van Es als Merkleider Arnhem Nijmegen bij Toerisme Veluwe Arnhem Nijme...
04/01/21
Sunweb vraagt klant om te boeken bij de concurrent
Touroperator Sunweb geeft op een bijzondere manier weer dat de nood hoog is in de reissector. Het be...
28/12/20
Trend: combineer stad en strand
Weet je als ondernemer of regio bezoek aan stad en strand mogelijk te maken? Dit zijn de favoriete locaties voor toeristen blijkt uit een van de trends uit het Trendrapport toerisme, recreatie en vrije tijd 2020.