Geplaatst op: 22-12-2020
Auteur: Redactie
NRIT

Brabant gaat voor een totaalbeleving

Brabant gaat voor een totaalbeleving
Op de foto: Sef Sweegers ()VisitBrabant), Christianne Glazenburg (GuestHouse Hotel Kaatsheuvel) en Willem Jan Brabers (Ticketsplus)

Brabantse vakantieparken kunnen via VisitBrabant eenvoudiger tickets voor Brabantse dagattracties aan hun gasten verkopen. Daarmee werkt Brabant aan een betere integratie van het toeristische aanbod.

De Brabantse leisure operator Ticketsplus lanceert een nieuw online platform speciaal voor verblijfsaccommodaties in Brabant waarmee zij vanuit hun receptie eenvoudig tickets kunnen boeken voor hun gasten. Met dit platform wordt niet alleen het Brabantse vrijetijdsaanbod extra in de etalage gezet, ook draagt het platform bij aan een positieve gastvrijheidsbeleving en daarmee aan het herstel van de sector.

Via eigen inlog direct uitjes voor gasten boeken

Het concept is eenvoudig: verblijfsaccommodaties sluiten zich aan op het online platform en krijgen met een eigen inlog toegang tot een website waarop allerlei Brabantse uitjes boekbaar zijn.  Met deze service faciliteren verblijfsaccommodaties niet alleen hun gasten, ze kunnen tickets bovendien tegen een aantrekkelijk tarief aanbieden.

Inmiddels zijn al meer dan 25 Brabantse uitjes beschikbaar in het platform, omdat VisitBrabant het platform van Ticketsplus al langer benut om het vrijetijdsaanbod van haar (trade)partners door te plaatsen op internationale boekingplatforms als Musement, Tiqets en Tripadvisor. Met deze internationale ontsluiting is het fundament gelegd voor deze doorontwikkeling.

Integratie tussen verblijf en vermaak

Een belangrijke en mooie ontwikkeling, aldus Sef Sweegers van VisitBrabant: "Het geeft een impuls aan het verder versterken van de toeristische infrastructuur binnen Brabant. Het platform zorgt immers voor een verdere integratie en samenwerking tussen verblijf en vermaak in Brabant. Accommodaties kunnen dit gebruiken om zichzelf aantrekkelijker te positioneren en gasten beter te faciliteren en andersom geven ze het Brabantse aanbod daarmee een extra podium.”

Gebruiker Christianne Glazenburg, General manager van GuestHouse Hotel Kaatsheuvel: "Het systeem is heel eenvoudig en direct toepasbaar. Feitelijk is het niet meer dan een website. Als accommodatie heb je een verzorgingsgebied van minstens 25 kilometer omtrek. Daarom is het fijn dat dit platform op grotere schaal werkt. Ik kan nu mijn gasten tickets van een lokaal evenement aanbieden, maar ook van de Efteling, Doloris in Tilburg of uitstapjes in Heusden.”

Optimale online presentatie

Behalve via de receptie van de verblijfsaccommodaties, krijgen hun gasten ook direct zelf toegang tot het boekingsplatform vanuit hun accommodatie. Ze kunnen hun uitstapjes bovendien al reserveren tijdens het boekingsproces en via de pre-arrival mail van de verblijfsaccommodatie. VisitBrabant helpt Ticketsplus vanuit haar expertise bij een aantrekkelijke presentatie van het Brabantse vrijetijdsaanbod binnen het platform en haar partners met het concept slim te benutten ten behoeve van gastvrijheidsbeleving en marketing.

Willem Jan Brabers van Ticketsplus: "We zijn er klaar voor om allerlei Brabantse uitjes te ontsluiten, van klein tot groot, zodat het platform steeds rijker wordt en zowel verblijfsaccommodaties als vrijetijdsaanbieders in Brabant deze samenwerking kunnen benutten.” Al meer dan 250 hotels en vakantieparken, waaronder de grotere ketens, zijn inmiddels aangesloten. "Zo ontstaat een sterk netwerk in Brabant.”

Trefwoorden: verblijfsrecreatie, dagrecreatie, attractieparken, tickets, noord-brabant

||| Blogs |||

06/05/20
Waarom we vooral in onze vrije tijd moeite hebben met de lockdown
We leven inmiddels meer dan 7 weken in een inteligente lockdown. Een ingrijpende maatregel om het Co...
30/03/20
VrijetijdsTrends 2020 en de invloed van Corona: Thuisentertainment, lokalisering, on- en offline, herstel of crisis
Het Coronavirus heeft een grote impact op ons vrijetijdsgedrag. In een paar weken tijd zijn ons gedrag en de VrijetijdTrends 180 graden gedraaid. De vraag is: wat gebeurt er als deze crisis weer op zijn retour is?
26/03/20
De wederopbouw van de vrijetijdssector
Wat gaat de coronacrisis onze sector van almaar meer-meer-meer opleveren? Wat boeit onze gasten in de toekomst nu echt?
09/03/20
Pleasure for all!; overprikkelde dagattracties in Nederland …?
Goed nieuws voor 20 procent van de wereldbevolking die overprikkeld is: ‘Six Flags’ 26 theme par...
13/01/20
Eenzijdige beeldvorming
Met veel bombarie trokken boeren op 4 oktober naar De Haag om te protesteren. Aanleiding voor dit pr...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

19/01/21
Wat kunnen dagattracties ondernemen om gasten gezondere keuzes in hun horeca te laten maken?
Een meerderheid van de Nederlanders vindt het belangrijk dat hun (klein)kinderen ook op een dagje uit gezond eten. Maar wat kunnen dagattracties ondernemen om gasten gezondere keuzes in hun horeca te laten maken? Ondanks het ruime beschikbare eet- en drinkbudget bij veel bezoekers blijkt een aantrekkelijke prijsstelling van gezond eten een belangrijke driver.
18/01/21
Plopsa en Tomorrowland samen in eerste extreme spinning coaster van Europa
Een mooie samenwerking tussen een festival en een attractiepark. Zo mogen we de samenwerking tussen Tomorrowland en Plopsaland in de nieuwe ‘Ride to Happiness’ wel bestempelen.
12/01/21
Prijzen vrijetijdsbesteding stijgen sterker dan gemiddeld
Vorig jaar bedroeg de inflatie in Nederland gemiddeld 1,3%. Dat was een stuk minder dan in 2019 toen de prijzen nog met 2,6% stegen. In de vrijetijdssector stegen de prijzen over het algemeen sterker dan gemiddeld. Dat maakt het CBS bekend.
12/01/21
Samenwerking SVR en Van Hoorne Entertainment rond Fien & Teun
De Stichting Vrije Recreatie (SVR) en Van Hoorne Entertainment gaan samen de karakters Fien & Teun naar de kleinschalige boerencampings brengen. Dit jaar start een pilot bij 12 SVR-campings. Als die succesvol is, komen Fien & Teun naar alle SVR-campings die dat willen.
11/01/21
Stromma verkoopt aandelen A'DAM LOOKOUT
Stromma heeft haar minderheidsbelang in de A’DAM LOOKOUT verkocht aan de andere eigenaren. Stromma wil zich richten op haar core business en daarin investeren. Ook komt de extra liquiditeit het bedrijf goed uit. Het commerciële partnerschap tussen beide bedrijven blijft.
11/01/21
Slagharen ruilt diesels in voor elektrisch
Attractie- & Vakantiepark Slagharen heeft het complete wagenpark voor het management vervangen door elektrische auto’s. De negen diesels worden ingeruild door de volledige elektrische Kia e-Niro. Het bedrijf wil hiermee bijdragen aan een meer duurzame toekomst.
24/12/20
Fijne feestdagen en een voorspoedig 2021
De vrijetijdssector heeft een ongekend jaar achter de rug. De COVID-19-pandemie is na de Tweede Wereldoorlog de meest ingrijpende gebeurtenis die we met z’n allen meemaken. Een jaar met vrijheidsbeperkingen, naasten die we niet konden zien of ons zijn ontvallen, ongelofelijk veel psychisch en medisch leed, maar ook hoop, veerkracht en saamhorigheid.
23/12/20
Bewogen jaar voor Blijdorp
De Rotterdamse dierentuin Blijdorp heeft dit jaar 600.000 bezoekers minder getrokken dan verwacht. Dit zorgt voor een omzetverlies van zo’n 13 miljoen euro. Dankzij de steunmaatregelen van het rijk, een lening van de gemeente Rotterdam en een reorganisatie kan Blijdorp het hoofd boven water houden. Maar de ambitieuze plannen staan voorlopig op een laag pitje.