Geplaatst op: 22-12-2020
Auteur: Redactie
NRIT

Brabant gaat voor een totaalbeleving

Brabant gaat voor een totaalbeleving
Op de foto: Sef Sweegers ()VisitBrabant), Christianne Glazenburg (GuestHouse Hotel Kaatsheuvel) en Willem Jan Brabers (Ticketsplus)

Brabantse vakantieparken kunnen via VisitBrabant eenvoudiger tickets voor Brabantse dagattracties aan hun gasten verkopen. Daarmee werkt Brabant aan een betere integratie van het toeristische aanbod.

De Brabantse leisure operator Ticketsplus lanceert een nieuw online platform speciaal voor verblijfsaccommodaties in Brabant waarmee zij vanuit hun receptie eenvoudig tickets kunnen boeken voor hun gasten. Met dit platform wordt niet alleen het Brabantse vrijetijdsaanbod extra in de etalage gezet, ook draagt het platform bij aan een positieve gastvrijheidsbeleving en daarmee aan het herstel van de sector.

Via eigen inlog direct uitjes voor gasten boeken

Het concept is eenvoudig: verblijfsaccommodaties sluiten zich aan op het online platform en krijgen met een eigen inlog toegang tot een website waarop allerlei Brabantse uitjes boekbaar zijn.  Met deze service faciliteren verblijfsaccommodaties niet alleen hun gasten, ze kunnen tickets bovendien tegen een aantrekkelijk tarief aanbieden.

Inmiddels zijn al meer dan 25 Brabantse uitjes beschikbaar in het platform, omdat VisitBrabant het platform van Ticketsplus al langer benut om het vrijetijdsaanbod van haar (trade)partners door te plaatsen op internationale boekingplatforms als Musement, Tiqets en Tripadvisor. Met deze internationale ontsluiting is het fundament gelegd voor deze doorontwikkeling.

Integratie tussen verblijf en vermaak

Een belangrijke en mooie ontwikkeling, aldus Sef Sweegers van VisitBrabant: "Het geeft een impuls aan het verder versterken van de toeristische infrastructuur binnen Brabant. Het platform zorgt immers voor een verdere integratie en samenwerking tussen verblijf en vermaak in Brabant. Accommodaties kunnen dit gebruiken om zichzelf aantrekkelijker te positioneren en gasten beter te faciliteren en andersom geven ze het Brabantse aanbod daarmee een extra podium.”

Gebruiker Christianne Glazenburg, General manager van GuestHouse Hotel Kaatsheuvel: "Het systeem is heel eenvoudig en direct toepasbaar. Feitelijk is het niet meer dan een website. Als accommodatie heb je een verzorgingsgebied van minstens 25 kilometer omtrek. Daarom is het fijn dat dit platform op grotere schaal werkt. Ik kan nu mijn gasten tickets van een lokaal evenement aanbieden, maar ook van de Efteling, Doloris in Tilburg of uitstapjes in Heusden.”

Optimale online presentatie

Behalve via de receptie van de verblijfsaccommodaties, krijgen hun gasten ook direct zelf toegang tot het boekingsplatform vanuit hun accommodatie. Ze kunnen hun uitstapjes bovendien al reserveren tijdens het boekingsproces en via de pre-arrival mail van de verblijfsaccommodatie. VisitBrabant helpt Ticketsplus vanuit haar expertise bij een aantrekkelijke presentatie van het Brabantse vrijetijdsaanbod binnen het platform en haar partners met het concept slim te benutten ten behoeve van gastvrijheidsbeleving en marketing.

Willem Jan Brabers van Ticketsplus: "We zijn er klaar voor om allerlei Brabantse uitjes te ontsluiten, van klein tot groot, zodat het platform steeds rijker wordt en zowel verblijfsaccommodaties als vrijetijdsaanbieders in Brabant deze samenwerking kunnen benutten.” Al meer dan 250 hotels en vakantieparken, waaronder de grotere ketens, zijn inmiddels aangesloten. "Zo ontstaat een sterk netwerk in Brabant.”

Trefwoorden: verblijfsrecreatie, dagrecreatie, attractieparken, tickets, noord-brabant

||| Blogs |||

09/05/20
Van de verblijfsrecreatieparadox naar de toerismeparodie…
Deel 1 van de toerismeparodieRECRON lanceerde ooit eens de term ‘verblijfsrecreatieparadox’ waar...
06/05/20
Waarom we vooral in onze vrije tijd moeite hebben met de lockdown
We leven inmiddels meer dan 7 weken in een inteligente lockdown. Een ingrijpende maatregel om het Co...
06/05/20
De revival van de stacaravan en andere na-Coronaase trends in 2025
Herinnert u zich nog vaag het artikel uit het Algemeen Dagblad in november 2019? "In 2018 gaven...
30/03/20
VrijetijdsTrends 2020 en de invloed van Corona: Thuisentertainment, lokalisering, on- en offline, herstel of crisis
Het Coronavirus heeft een grote impact op ons vrijetijdsgedrag. In een paar weken tijd zijn ons gedrag en de VrijetijdTrends 180 graden gedraaid. De vraag is: wat gebeurt er als deze crisis weer op zijn retour is?
26/03/20
De wederopbouw van de vrijetijdssector
Wat gaat de coronacrisis onze sector van almaar meer-meer-meer opleveren? Wat boeit onze gasten in de toekomst nu echt?

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

26/02/21
Hoe hebben de Nederlandse logiesaccommodaties in 2020 gepresteerd?
Nederlandse logiesaccommodaties hebben vorig jaar 30% minder overnachtingen van gasten geregistreerd, het aantal gasten daalde met 40% harder omdat Nederlandse gasten langer bleven. Voor groepsaccommodaties en hotels was 2020 een extreem slecht jaar. Kampeer- en huisjesterreinen deden het met minnen nog relatief goed
25/02/21
VisitBrabant organiseert websessie met tips en tools voor komend seizoen
Op donderdag 11 maart organiseert VisitBrabant de websessie T-Tijd | Tijd voor Toerisme. In deze gratis websessie krijgen Brabantse vrijetijdsondernemers allerlei praktische tips en tools aangereikt waarmee zij direct aan de slag kunnen ter voorbereiding op het toeristische seizoen dat voor de deur staat.
24/02/21
Verhoging steun vaste lasten (TVL) lichtpuntje voor horeca
Ondernemers krijgen in het eerste en tweede kwartaal van 2021 een hogere maximale tegemoetkoming voor de vaste lasten (TVL). Ook verhoogt het kabinet in het eerste kwartaal de maximale voorraadsubsidie voor de gesloten detailhandel van 200.000 euro naar 300.000 euro. Het kabinet trekt voor deze verruiming 375 miljoen euro uit. Dat schrijven minister Van ’t Wout en staatssecretaris Keijzer van Economische Zaken en Klimaat (EZK) vandaag aan de Tweede Kamer.
24/02/21
Sifra Mooren start campingplatform
Waar campingverblijf bij Nederlanders al erg bekend is, gaat de interesse in luxe kampeeraccommodaties (glamping) met eigen faciliteiten omhoog. Een trend die door de specalisten van Groepen.nl is opgepakt.
23/02/21
Taxeren moet je aan een expert overlaten
In de 40 jaren dat Maas recreatie bedrijfsmakelaardij actief is in het taxeren van recreatie- en watersportbedrijven, is er veel veranderd in taxatieland. Taxaties en de taxateurs dienen in meerdere mate te voldoen aan allerlei wettelijke eisen alsmede aan voorwaarden van de banken.
22/02/21
EuroParcs Group nieuwe eigenaar van camping Schuilenburg en paviljoen Hindeloopen
EuroParcs heeft camping Schuilenburg en het badpaviljoen Hindeloopen overgenomen. De camping en het paviljoen liggen direct aan het IJsselmeer. Het is alweer de tweede overname van EuroParcs dit jaar. Eerder werd camping Oriëntal in Limburg overgenomen.
22/02/21
30.000 bezoekers voor online vakantiebeurzen van SVR
De eerste drie online vakantiebeurzen van de Stichting Vrije Recreatie hebben al 30.000 bezoekers getrokken.
22/02/21
Laatste loodjes coronacrisis loodzwaar voor de Drentse vrijetijdssector
In het laatste kwartaal van 2020 is het sentiment onder Drentse toeristische ondernemers flink afgenomen. Minder gasten, minder boekingen, volledige sluiting. Allemaal gevolgen van de huidige maatregelen.