Geplaatst op: 15-12-2020
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

Honderd miljoen views voor #hiermoetjezijn

Honderd miljoen views voor #hiermoetjezijn

NBTC kijkt samen met haar partners terug op een succesvolle campagne ‘Hier moet je zijn’. Dit najaar krijgt de campagne een provinciale spin off.

Met de hashtag #hiermoetjezijn zijn 28 duizend plekken in Nederland in de spotlight gezet. Het bereik van de campagne was meer dan 100 miljoen views. Van alle Nederlanders is 44% positiever over Nederland Vakantieland is gaan denken.

Provinciale influencer campagne

De campagne krijgt een spin off met de HMJZ Influencer campagne. Achterliggende gedachte is dat elke provincie zeker één local influencer heeft die regelmatig zijn of haar lokale tips deelt op Instagram. Het doel van deze campagne is om dichtbij-huis ervaringen te promoten.

Met het local influencer netwerk wordt HMJZ uitgedragen door een ‘gezicht’ en inspireert in tijden van meer of minder maatregelen met wat er (nog) kan. Zo inspireren ze hun eigen gevolg om persoonlijke parels te delen en wordt de beweging nog groter. Bovendien maken ze zodoende gebruik van de kennis en wanderlust van deze influencers en inspireren ze Nederlanders weer op vakantie te gaan in Nederland.

De local influencer gebruikt #hiermoetjezijn en de regionale insta handle. Als regio is het ook mogelijk om die post en story op je eigen Instagram account te zetten. Het netwerk zal tot eind juni 2021, regelmatig provincies uitlichten.

De content van het local influencer netwerk word 2 tot 3 keer per week gepost op het @hier_moetjezijn account. Daarnaast is er op dit account een gids per provincie, wanneer er een nieuwe post is over deze provincie wordt deze aan de betreffende provincie gids toegevoegd.

Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, campagnes, dmo's

CELTH



||| Nieuws |||

05/12/25
Exclusief voor leden
Vaak problematische schuldenlast bij recreatie maar horeca heeft het zwaarder
Bijna 7 procent van de bedrijven beoordeelt in november 2025 de eigen schulden als problematisch, nagenoeg evenveel als een jaar eerder. Maar in sport, cultuur en recreatie ligt dat percentage op 11,6% blijkt uit data van CBS. Echt zwaar heeft de horeca, met 20%.
05/12/25
TerSpegelt verbetert luxe plekken voor gezinnen
Camping TerSpegelt gaat na de vernieuwing van het centrumgebouw door met de verbetering van kampeerplaatsen voor gezinnen.
04/12/25
Exclusief voor leden
Hoge boetes voor inzet vreemdelingen bij GP Zandvoort
Een uitzendbureau uit Rotterdam heeft vorig jaar tijdens de Dutch Grand Prix in Zandvoort 60 vreemde...
03/12/25
Zakelijk leasen voor kleine ondernemers
Als ondernemer in de toerisme en recreatiesector ben je altijd in beweging. Je bezoekt nieuwe locaties, hebt afspraken met partners of bent onderweg naar een evenement dat je organiseert. De vrijheid om te gaan en staan waar je wilt, is direct verbonden met het succes van je bedrijf. Goede mobiliteit is dan ook geen luxe, maar een absolute noodzaak.
03/12/25
Adam Butler merkregisseur Twente
Nieuwe Merkregisseur Twente is Adam Butler (34). Butler kwam op 27 oktober in dienst bij Twente Marketing. Met zijn achtergrond in merkstrategie en storytelling gaat hij aan de slag om het merk Twente verder te versterken en samen met partners het regionale verhaal nóg herkenbaarder en krachtiger neer te zetten.
03/12/25
Combinatie vliegreizen Azië met Asia Pass
Luchtvaartmaatschappij Emirates introduceert de Emirates Asia Pass. Dit is een nieuwe flexibele manier om meerdere bestemmingen in Zuidoost-Azië te ontdekken. Met één boeking kunnen reizigers hun eigen route uitstippelen.
03/12/25
BillyBird exploiteert openluchtzwembad Het Run tot 2030
BillyBird heeft de Europese openbare aanbesteding voor de exploitatie van openluchtzwembad Het Run in Drunen gewonnen. Daarmee blijft BillyBird, dat het zwembad al sinds 2019 beheert, ook de komende jaren verantwoordelijk voor de exploitatie.
02/12/25
Licht dalende groei horecaomzet
De omzet van de horeca groeide in het derde kwartaal van 2025 met 3,3 procent ten opzichte van het derde kwartaal van 2024, meldt het CBS. De omzet van horeca in logiesverstrekking lag maar 0,7 procent hoger.

||| Agenda |||

07/01/26 t/m 08-01-26
07/01/26 t/m 08-01-26: Travel Trade Days 2026
De Travel Trade Days zijn kennis- en netwerkdagen voor de professionele reisbranche in de Benelux. G...
08/01/26 t/m 11-01-26
08/01/26 t/m 11-01-26: Vakantiebeurs 2026 - De wereld aan je voeten
De wereld ligt aan je voeten op Vakantiebeurs. Proef nieuwe smaken, ontmoet reizigers met bijzondere...
27/01/26 t/m 30-01-26
27/01/26 t/m 30-01-26: ENTER2026 eTourism Conference
De Breda University of Applied Sciences organiseert in januari 2026 de ENTER2026 eTourism Conference...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...
22/04/26 t/m 23-04-26
22/04/26 t/m 23-04-26: Independent Hotel Show Amsterdam
A firm fixture in the calendar of independent hoteliers and industry professionals alike, the show p...